Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@10:24:48 GMT

سایه سنگین بحران آب در روستاهای قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۱۹۷۰۸

سایه سنگین بحران آب در روستاهای قزوین

در این مطلب محمد علیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین گفته است: سالیانه حدود 21 میلیون مترمکعب آب برای 113 هزار مشترک روستایی در سطح استان به فروش می‌رسد و از 600 روستای بالای 20 خانوار حدود 500 روستا تحت پوشش خدمات شرکت هستند، به عبارتی 90 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات هستند.
وی افزوده است: 10درصد روستاهای هم مشکل آب دارند که تحت پوشش نبودن این روستاها به معنای این نیست که آب ندارند بلکه کنتور و آب بهداشتی ندارند و تحت کنترل و نظارت این شرکت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزاده ادامه داده است: انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در سطح روستاها با آن مواجه هستیم به طوری که سالیانه 600 تا 700 مورد از این دست شناسایی می‌شوند.
وی در این گفت وگو اظهار داشته است: از ساکنین در روستاها می‌خواهیم که هر گونه انشعابات غیرمجاز را سریعا به سامانه 1523 و ادارات آب و فاضلاب روستایی اطلاع دهند.
علیزاده همچنین گفته است در حوزه کوهستان به دلیل وجود چشمه‌های متعدد مشکل خاصی نداریم اما در دشت قزوین به دلیل برداشت‌های بی‌رویه، سطح آب بسیار پایین رفته به طوری که در بویین‌زهرا اگر در 20 متری به آب می‌رسیدیم حالا در 200 متری به آب می‌رسیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین شوری آب در بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا را نیز از جمله مشکلاتی عنوان کرده که برای مهار آن سد بالاخانلو در حال احداث است که تا 5 سال دیگر وارد مدار می‌شود.
خشونت مردانه در خانه با قلم فریبا پروینیان، جوانان، کنجکاوی ها یا انحرافات اجتماعی با قلم لیلا رضایی، رد خون در سایه نکبت اعتیاد با قلم محمد معصومیان و دردهایی که از کاسه صبر سرریز می شوند با قلم نفیسه کلهر از دیگر عناوین گزارش های این شماره روزنامه ولایت است.
روزنامه ولایت به مدیر مسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آب و فاضلاب خشونت زهرا شرکت آب و فاضلاب کنترل و نظارت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستاهای انار


به گفته محسن صالحی فرماندار انار در پی بارش باران صبح امروز در ارتفاعات وروستا‌های جنوبی مسیر‌ها ورودخانه‌های فصلی پر آب شدند. 
وی گفت: باتوجه به اعلام وضعیت نارنجی توسط ستاد مدیریت بحران استان، فرماندار واعضای ستاد بحران شهرستان با حضور میدانی در سرشاخه‌های رودخانه‌های فصلی حاشیه جنبی شهرستان اجرای اقدامات پیشگیرانه را پیگیری کردند.

اعضای ستاد بحران شهرستان انار در آماده باش کامل هستند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد