Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرکل بيمه سلامت سمنان گفت: اجراي اين طرح مهم ملي در مناطق روستايي و شهري استان نيازمند تخصيص به موقع اعتبار است.

رضا ممتحن روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: تامين منابع در بخش درمان لازمه خدمات دهي و اجراي طرح تحول سلامت در استان است و اکنون منابع درآمد طرح از محل هدفمندي يارانه ها تامين مي شود و مقداراعتبارات تخصيصي جوابگوي هزينه هاي درماني نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : سطح بندي خدمات درماني از اقدامات مطلوبي است که مي تواند هزينه اجراي طرح تحول سلامت را از اين طريق مديريت کرد.
وي خاطرنشان کرد : دستگاه اجرايي مربوط در بخش بيمه سلامت سمنان در سال 92 بيش از 260 ميليارد ريال براي اجراي طرح سلامت هزينه کرد که در سال جاري اين اعتبار با بيش از 280 درصد افزايش به يکهزار ميليارد ريال مي رسد.
ممتحن اضافه کرد : نظارت بر ارايه خدمات در اين طرح از ديگر مشکلات هاي مهمي است که براي افزايش رفاه اجتماعي از مسير طرح تحول سلامت بايد مدنظر قرار گيرد.
مديرکل بيمه سلامت سمنان ادامه داد : بعد از اجراي طرح تحول سلامت در سمنان شاهد کاهش بزهکاري هاي اجتماعي و افزايش امنيت رواني و احساس آرامش در جامعه بوده ايم که اين طرح مهم براي کاهش دغدغه مردم براي تامين هزينه درماني بيش از پيش کاهش يابد.
ممتحن تصريح کرد: اکنون بيش از 109 هزار و 30 نفراز اقشار روستايي سمنان از مزاياي بيمه سلامت بهره مند هستند و جايگاه استان در پوشش بيمه اي اقشار محروم و کمتر برخوردار نسبت به کشور مطلوب است.
وي بيان داشت: دستکم 243 هزار نفر از جمعيت استان زير ‌پوشش بيمه سلامت هستند که 61 هزار نفر آنها کارکنان دولت هستند.
مديرکل بيمه سلامت سمنان افزود : کاهش هزينه‌هاي اضافي به‌گونه‌اي که به کيفيت خدمات بهداشتي - درماني ارايه شده آسيب وارد نکند از مهمترين رويکردهاي اين اداره کل در سال 97 است و تاکنون در اين راستا نشست‌هاي مختلفي با روساي دانشگاه علوم پزشکي سمنان و شاهرود و ديگر نهاد‌هاي متولي در اين ارتباط برگزار شده است.
ممتحن خاطرنشان کرد : 449 بيمار خاص هموفيلي، تالاسمي، ام. اس، ديابت، دياليزي و پيوند کليه در استان زير پوشش بيمه سلامت قرار دارند که ماهيانه چهار ميليارد ريال هزينه درماني اين بيماران است.
به گزارش ايرنا، تاکنون 40 ميليون نفر از جمعيت کشور زير پوشش بيمه سلامت هستند و ميزان رضايت مردم استان سمنان از اجراي طرح تحول سلامت 86 درصد است.
استان سمنان با هشت شهرستان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت بحران آب به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شهرستان سمنان ضمن بیان اینکه نیمی از چاه‌های آب این شهر بیش از پنج دهه قدمت دارند، ابراز داشت: پنجاه درصد این چاه‌ها به مرمت و بازسازی نیاز دارند.

وی ضمن بیان اینکه سمنان از جمله شهرهای با تنش آبی مطرح شده است، افزود: برای رفع این موضوع نیازمند همراهی دستگاه‌های متولی هستیم.

فرماندار سمنان ضمن بیان اینکه علاوه بر دستگاه‌ها مردم نیز باید در مورد مصرف زیاد آب آگاه شوند، ابراز داشت: ترویج مدیریت مصرف با اطلاع رسانی گسترده در دستور کار باید قرار گیرد.

بهرامی ضمن بیان اینکه شهروندان پر مصرف جریمه خواهند شد، تصریح کرد: علاوه بر آن قطع اشتراک آب نیز در انتظار شهروندان پر مصرف خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه تعدیل و مناسب سازی شبکه توزیع آب در دست اقدام قرار دارد، افزود: هدف از این اقدام بهبود آبرسانی به شهروندان است.

کد خبر 6098225

دیگر خبرها

  • «برمودا» به اعتبار سیما و شبکه نسیم تبدیل شد/ ظرفیت ادامه فصل بعد
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد