Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:کتاب «پديدار شناسي نخستين مراحل خودآگاهي فلسفي ما» مقالاتي درباره برخي انديشمندان و روشنفكران كنوني ايران اثر «محمد زارع شيرين كندي» را انتشارات «هرمس» چاپ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «پديدارشناسي نخستين مراحل خودآگاهي فلسفي ما» دفتر كوچكي است مشتمل بر مقالاتي ناظر به وضع فلسفي كنوني ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مقالات عمدتا به واسطه تحقيق در آرا و افكار برخي انديشمندان معاصر سرزمين ما كه با فلسفه سر و كار و به آن تعلق خاطر دارند، نوشته شده است. پاره‌اي از اين مقالات نخستين بار چاپ و منتشر مي‌شوند اما برخي ديگر پيش‌تر در جرايد كشور، به طور پراكنده منتشر شده‌اند.

 اين كتاب كه محصول جمع‌آوري و تدوين محمد زارع شيرين كندي است توسط انتشارات هرمس منتشر شده است. نگرش فلسفي به غرب، از داريوش شايگان، ما فلسفه در عصر پايان فلسفه، شريعتي و تفكر گذشته ما از مهم‌ترين سرفصل‌هاي اين كتاب هستند. در بخشي از مقدمه اين كتاب مي‌خوانيم: وضع و حال كنوني ما در نسبت با غرب و وضع آن قابل فهم، تبيين و سنجش است. شايد بتوان گفت كه ما و هويت چند‌گانه و چند‌گونه ما در نسبت با غرب تعريف شدني است. به هر حال، خواه ناخواه و از خلاف آمد عادت نور همچنان از مغرب زمين مي‌آيد. حدود ١٥٠ سال است كه شب و روز، ظاهرا در تلاش و تكاپوييم تا خودمان را با غرب جديد ميزان كنيم و با آن محك بزنيم. در اينجا وجهه نظر عمدتا انديشيدن فلسفي است.

کتاب «پديدار شناسي نخستين مراحل خودآگاهي فلسفي ما» مقالاتي درباره برخي انديشمندان و روشنفكران كنوني ايران اثر «محمد زارع شيرين كندي» را انتشارات هرمس  در 192 صفحه چاپ کرده است.  

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شیراز امام صادق ع اسحاق جهانگیری جزئیات بسته پیشنهادی اروپا به ایران برجام شورای اسلامی شهر شیراز صدا و سیمای مرکز فارس هرمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!

راننده پیشین فرمول یک نظر خود را در مورد وضعیت بازار رانندگان این مسابقات به اشتراک گذاشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسکای اسپورتس؛ آنتونی دیویدسون به عنوان راننده پیشین فرمول یک و کارشناس کنونی این مسابقات گفت: من واقعاً احساس می‌کنم که بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است. نمی‌دانم این آخر هفته چه اتفاقی رخ خواهد  داد.

دیویدسون افزود: احساس می‌کنم رانندگان جدید به فرمول یک خواهند آمد و برخی رانندگان کنونی ممکن است بروند. این یک تغییر بسیار بزرگ در فرمول یک خواهد بود.

رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس

اخیراٌ مشخص شد فرناندو آلونسو قرارداد خود را با استون مارتین تمدید کرده است و نیکو هالکنبرگ در پایان این فصل هاس را ترک خواهد کرد. این راننده آلمانی چند روز با آئودی به توافق رسید. در ابتدای سال جاری نیز اعلام شد که لوئیس همیلتون از فصل آینده از مرسدس به فراری می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی