Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال شاکری عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به بازرسی پنهانی ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت: این اتفاق یک موضوع نادر است که در یک مرکز علمی و دانشگاهی کشور، رخ داده است و متاسفانه در یک شرایط بی‌خبری و پنهانی از دانشگاهیان به عوامل آژانس هسته‌ای اجازه داده شده که نه تنها آزمایشگاه‌های این دانشگاه را مورد بازبینی و تفتیش قرار دهند بلکه برای اولین بار این اتفاق نادر رخ داده که اتاق اساتید نیز مورد بازرسی و تفتیش بازرسان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس: عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به بازرسی پنهانی ماموران آژانس انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت: در زمانی که برجام دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد چگونه افرادی به خود اجازه اجرای چنین تعهدات محرمانه‌ای را می‌دهند.

اقبال شاکری عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به بازرسی پنهانی ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت: این اتفاق یک موضوع نادر است که در یک مرکز علمی و دانشگاهی کشور، رخ داده است و متاسفانه در یک شرایط بی‌خبری و پنهانی از دانشگاهیان به عوامل آژانس هسته‌ای اجازه داده شده که نه تنها آزمایشگاه‌های این دانشگاه را مورد بازبینی و تفتیش قرار دهند بلکه برای اولین بار این اتفاق نادر رخ داده که اتاق اساتید نیز مورد بازرسی و تفتیش بازرسان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون چنین اتفاقی در عرصه دانشگاهی رخ نداده بود که موجب اعتراض دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاهی قرار گرفت و موجب نقض حاکمیت ملی شده و استقلال ملی و علمی خدشه‌دار شد.

این استاد دانشگاه افزود: به نظر می‌رسد این موضوع ادامه سلسه‌وار موضوعات دیگری است که در قالب تعهدات محرمانه‌ای که به بیگانگان داده شده در حال رخ دادن است دارد و علیرغم اینکه بار‌ها از سوی مردم و مقام معظم رهبری اعلام شده که نباید زیرساخت‌های علمی و فناوری کشور به عنوان سرمایه‌های کشور مراکز اقتدار کشور در معرض جاسوسی بیگانگان قرار بگیرند این اتفاق در دانشگاه علم و صنعت رخ داده است.

شاکری یادآور شد: نگرانی جامعه دانشگاهی از این است که این بازدید پنهانی و سرزده منجر به جاسوسی از مراکز علمی، فناوری و دانشگاهی شود و امنیت جانی و علمی دانشگاهیان را به خطر اندازد که از این جهت از وزارت علوم و شخص وزیر علوم تقاضا می‌کنیم در این مورد به جامعه دانشگاهی پاسخ دهد.

وی افزود: دانشگاهیان از مقامات دولتی تقاضا دارند دلیل چنین اتفاقی را شفاف بیان کنند. در زمانی که برجام دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد و همه طرف‌ها کنار کشیدند چگونه افرادی در داخل کشور به خود اجازه می‌دهند تعهدات محرمانه‌ای را به صحنه اجرا بیاورند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئولیت هر اتفاقی در این رابطه بعد از این رخ دهد به عهده مسئولینی است که باعث چنین اتفاقی شده‌اند، گفت: از وزارت خارجه تقاضا داریم به سؤالات جامع دانشگاهی و مردم را پاسخ دهند و تدبیری کنند که چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود.

شاکری تاکید کرد: دانشگاهیان ادامه دهنده راه شهدای هسته‌ای و علمی همچون شهید شهریاری، طهرانی‌مقدم، رضایی‌نژاد و علیمحمدی هستند و خودشان از دستاورد‌های انقلاب دفاع خواهند کرد، ولی همین‌جا به مردم شریف ایران عرض می‌کنم احتمال می‌رود اتفاقات مشابهی نیز در بقیه عرصه‌های اقتدار کشور هم رخ دهد. به همین دلیل ما تقاضای پاسخگویی مسئولین را داریم.

وی گفت: از نمایندگان مجلس هم تقاضا می‌کنیم این موضوع را سریعا مورد بررسی قرار دهند و از مسئولان بخواهند تا در رابطه با این اتفاق روشن و شفاف پاسخ دهند و تضمین دهند چنین اتفاقی دیگر در جامعه دانشگاهی رخ نخواهد داد.

شاکری اظهار داشت: دستاورد‌های علمی دانشگاهیان باعث می‌شود خواست استکبار که به حاشیه کشاندن جامعه دانشگاهی از موضوعاتی که موجب اقتدار کشور می‌شود به ثمر بنشیند. احتمال می‌رود این بازرسی‌ها هم با این اهداف انجام شده باشد به همین دلیل نیاز است این جریان سریع‌تر بررسی شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XCo

منبع: فردا

کلیدواژه: مرگ برجام دشمنان اقبال شاکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نشست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با روسای دانشگاه‌های استان در محل استانداری برگزار شد. حجت الاسلام خسروپناه در این نشست گفت: به منظور ایجاد بستری برای حکمرانی نخبگانی در کشور، هیات‌های اندیشه ورز در استان‌ها راه اندازی شد تا تصمیمات کشور منطبق با نظرات افراد در استان‌ها اخذ شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تاکنون دو نشست و یک همایش توسط هیات اندیشه ورز در استان قزوین برگزار شده است. متاسفانه ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشد علمی کشور دخالت ندارند و نیاز به بازنگری در حقوق دریافتی این اعضا و افزایش آن است تا انگیزه‌ای برای فعالیت مستمر علمی باشد.
وی اظهار کرد: به منظور شناسایی نخبه ها، رصدخانه‌های علمی راه اندازی شد و با افرادی که در زمینه مهاجرت نخبگان تشویق کننده باشند به شدت برخورد خواهد شد. دانشگاه آزاد قزوین جزو دانشگاه‌های برتر دنیاست و از دانش بنیان‌ها باید حمایت شود.
سایر رووسا و اساتید دانشگاه‌ها هم در این نشست توجه به مهارت آموزی، تمرکز بر فرهنگ سازی و حمایت از نخبگان در راستای جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه به مساله بودجه دانشگاه ها، توجه به امنیت روانی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه‌های حکمت بنیان را از مسائل مهم پیش روی دانشگاهیان عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • سال جاری ۹۰ رویداد دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود