Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@15:24:30 GMT

تعطیلی ۵۸۰ مرکز آموزش عالی طی ۴ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۱۵۱۱

به گزارش ایلنا، شریعتی نیاسر در جمع روسای دانشگاه‌های خراسان شمالی با بیان اینکه «بازتعریفی» از برنامه‌های آموزشی در حال انجام است، اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، برنامه‌های راهبردی در مراکز آموزش عالی اجرا می‌شود که برای اجرای بهینه آن به همفکری و مشورت فرهیختگان نیاز داریم.

وی افزود: هم اکنون ۴۸ مرکز آموزش عالی در کشور استانداردهای لازم را ندارد و به همین منظور اقدامات ارزنده‌ای برای مهار رشد بی‌رویه مراکز آموزشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه دنیا به سمت هم‌افزایی در بخش‌های مختلف آموزشی حرکت می‌کند، گفت: باید از پتانسیل، ظرفیت، هم‌افزایی و امکانات موجود استفاده کرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان و مراکز آموزش عالی در چند سال اخیر تصریح کرد: تعداد دانشجویان در سال ۱۳۹۲، چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که هم اکنون چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر دانشجو داریم و در این سال ها ۸۰۰ هزار نفر کاهش داشته‌ایم.

در ادامه این نشست دکتر محمدخیرخواه رئیس مجتمع آموزش عالی شیروان نیز در این آیین اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد تمامی رشته‌های کشاورزی را در این مجتمع زیر پوشش قرار دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رئیس مجتمع آموزش عالی شیروان، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان شمالی در بخش کشاورزی تصریح کرد: امید است روزی شاهد فعالیت سه دانشکده کشاورزی، منابع طبیعی و آموزش عالی و ارتقای این مجتمع به دانشکده تخصصی باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون آموزشی وزارت علوم دکتر شریعتی نیاسر دانشگاه های خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور