Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بجنورد گفت: تحقق حذف کنکور مربوط به یک تصمیم فرا ستادی است و تنها در وزارت علوم تصمیم مربوطه صورت نمی‌گیرد. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد مجتبی شریعتی نیاسر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان‌شمالی با بیان این مطلب که سال تحصیلی 98-97 برای آموزش عالی سال مهارت‌افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانشجویان نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در راستای این نامگذاری برنامه‌ای جدید برای دانشجویان طرح جامع مهارت افزایی تنظیم شده و به‌زودی به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد که از پشتوانه بسیار محکمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به این مطلب که کلیه مراکز آموزش عالی کشور باید حول چهار محور تلاش کنند تا مهارت دانشجویان افزایش پیدا کند تصریح کرد: نظارت بر اجرای دقیق بخش عملی برنامه‌های آموزشی شامل دوره‌‌های کارآموزی و کارورزی یکی از مهمترین نکاتی است که باید دانشگاه های سراسر کشور برای افزایش مهارت دانشجویان آن را در دستور کار قرار دهند.

وی در این خصوص افزود: بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه برای تقویت آن بخشی از برنامه که به صورت کاربردی تعریف می‌شود، یکی دیگر از اضلاع مربع مهارت‌افزایی دانشجویان است که باید مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور به آن اهتمام ویژه بورزند. به‌طوری‌که کلیه برنامه‌های درسی در حوزه‌های آموزشی باید مورد بازنگری قرار گرفته تا خلأها شناسایی و جبران شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که دانشگاه‌ها موظفند برای ارتقاء مهارت‌افزایی دانشجویان، دروس اختیاری مرتبط با مهارت افزایی ویژه دوره کارشناسی ارائه کنند، خاطرنشان کرد: 2 واحد اختیاری به طور رایگان مازاد بر واحدهای درسی مجاز و در محدوده سنوات قانونی برای دانشجویان ارائه شود تا توان اشتغال پذیری دانشجویان بالا رود چرا که اگر به هر دلیلی توانمندی تحصیلی دانشجویان در زمینه تخصصی جوابگو نباشد؛ از طریق توانمندی اجتماعی فرصت اشتغال را در جامعه پیدا کنند.

شریعتی نیاسر از ایجاد انجمن دانش آموختگان در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و اذعان داشت: آن دسته از دانشگاه‌هایی که انجمن دانش آموختگان را شکل داده باید به تقویت آن بپردازند و دیگر دانشگاه‌ها نیز باید سریعا به تشکیل این انجمن اقدام نمایند چراکه دانشگاه‌های مطرح دنیا دانش‌آموختگان خود را حتی پس از فارغ التحصیلی هم رصد می‌کنند. همچنین دانشگاه‌هایی که در این راستا گام برمی‌دارند مشمول حمایت حقوقی و مالی آموزش عالی کشور قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این مطلب که کنکور حداقل تا سه سال آینده حذف نخواهد شد افزود: تحقق حذف کنکور مربوط به یک تصمیم فراستادی است و تنها در وزارت علوم تصمیم مربوطه صورت نمی‌گیرد. اکنون بالغ بر یک میلیون نفر سالانه داوطلب ورود به دانشگاه داریم و وزارت علوم این برنامه را دارد که ظرف پنج سال آینده، شرایط ورود 85 درصد داوطلبان به دانشگاه را از طریق سوابق تحصیلی میسر کند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور از آمادگی این وزارت برای استقبال از دانشجویان محصل در دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به فشارهای زیادی که نظام استکباری به جمهوری اسلامی آورده است به طور کامل آمادگی استقبال از ادامه تحصیل دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می باشند را در ایران داریم.

وی ادامه داد: صندلی خالی به معنای خالی بودن ظرفیت دانشگاه‌ها نیست. چراکه اگر استانداردها را رعایت کرده و ماموریت گرایی را مورد توجه قرار دهیم چیزی به نام صندلی خالی وجود نخواهد داشت.

عاون وزیر علوم ادامه داد: همچنین فرار مغزها بحثی است که در جامعه مطرح شده که دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند که این اصلا مطلوب نیست لذا باید شرایط حضور فیزیکی و فکری دانشجویان را در کشور فراهم کنیم و فرار مغزها هم باید به گردش مغزها تبدیل شود تا نگرانی در اذهان تداعی نشود‌.

شریعتی نیاسر در پایان با بیان اینکه دانشگاه بجنورد دانشگاه محوری در استان است که نقش کلیدی را اجرا می‌کند اضافه کرد: در راستای طرح مدیریت منطقه‌ای، در هر استان یک دانشگاه به‌عنوان دانشگاه محور انتخاب شده و نقش مدیریت عالی را ایفا کرده و در جهت توسعه آموزش عالی گام برمی‌دارد تا از موازی‌کاری و هم‌پوشانی ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

R7719/P1377/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان آزمون سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی