Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:10:30 GMT

اجرای طرح تجهیز اراضی شالیزاری رشت تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۲۲۴۹

اجرای طرح تجهیز اراضی شالیزاری رشت تسریع شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی (شورای کشاورزی) رشت افزود: تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری شهرستان بایستی با سرعت بیشتری انجام گیرد.
وی با اشاره به جایگاه رشت در سهم تولید برنج اظهار داشت: از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان، 64 هزار هکتار مربوط به شهرستان است که 27 درصد تولید برنج استان را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که در زمان حاضر وضعیت کشاورزی شهرستان رشت خوب بوده و مشکلی به لحاظ کمبود آب نداریم ، تصریح کرد: با مدیریت خوب در استان و تلاش استاندار سال زراعی خوبی را پشت سر خواهیم گذاشت.
فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که اصلاح در میزان مصرف آب کشاورزی بایستی مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، بیش از 90 درصد آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت: برای یک کیلو محصول کشاورزی به طور میانگین بین 5 / 2 تا سه هزار لیتر آب مصرف می کنیم، در حالی که این رقم در کشورهای در حال توسعه کمتر از یک هزار و 200 لیتر است.
احمدی با تشریح برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم میزان مصرف آب در این بخش از 90 میلیارد مترمکعب بایستی به 65 میلیارد مترمکعب برسد.
وی بیان داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه در کشور بایستی 30 میلیون تن افزایش محصولات کشاورزی و 500 هزار فرصت شغلی را داشته باشیم بنابراین ما نیز در شهرستان رشت بایستی به دنبال سهم خود در این بخش باشیم.
احمدی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای کشاورزی شهرستان رشت تاکید کرد: کشاورزی در شهرستان رشت تنها برنج و پرداختن به آن نیست بلکه این شورا بایستی در همه موضوعات مربوط به کشاورزی به عنوان محور توسعه پرداخته و برنامه داشته باشد.
اولین جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی (شورای کشاورزی) شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی فرماندار شهرستان رشت و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و مدیران در فرمانداری برگزار شد.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بخش کشاورزی برنج سازمان جهاد کشاورزی استان فرماندار شهرستان کشورهای در حال توسعه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامرضا رعیت‌پناه صبح امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار شد، اظهار کرد: همچنین در سال زراعی جدید ۱۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار اراضی شالیزاری استان خزانه‌گیری شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۸۰۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: در حال حاضر ۲۹۰ تن بذر برنج پر محصول و اصلاح شده محلی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شد.

مسئول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: ۱۷۸ بانک نشا برنج در مازندران در حال فعالیت هستند.

رعیت‌پناه ادامه داد: در زمینه ذخیره‌سازی آب سدها و آببندان‌های استان، هم‌اکنون میزان ذخیره آب سدهای استان ۲۴۱ میلیون متر مکعب و آب‌بندان‌ها ۳۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۳۱ نمونه آزمون خاک انجام شد، خاطرنشان: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی ۱۴۰۳، ۲۱۵ هزار هکتار است.

کد خبر 746556

دیگر خبرها

  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار