Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد حسن عصاره در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگر سرمایه گذاری در بخش این صنعت بیشتر شود کشت گیاهان دارویی گسترش پیدا خواهد کرد.
وی اعلام کرد: هم اکنون ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی کشور با متوسط عملکرد ۳ کیلو گرم در هکتار به زیر کشت زعفران رفته در حالی که اسپانیا ۱۵ کیلو گرم در هر هکتار برداشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رئیس موسسه اصلاح بذر وزارت جهاد کشاورزی؛ کشاورزانی که از روش‌های عملی و تحقیقاتی استفاده کردند ۱۲ کیلوگرم در هکتار محصول برداشت می‌کنند.
عصاره افزود: بیش از ۹۴ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود و تنها ۳۰۰ میلیون دلار گردش مالی این محصول در ایران است.
وی گفت: در صورت بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان و بخش دارویی این محصول سالانه می‌توان ۸.۲ میلیارد دلار در آمد زایی برای کشور ایجاد کرد.
رئیس موسسه اصلاح بذر وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: نگرش وزارت جهاد کشاورزی، کشت صنعتی است و در کنار آن فرآوری است. 
عصاره گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان یکی از راه‌های حمایت از محققان است و هم اکنون ۲۵ شرکت کشت بافتی در کشور در زمینه تولید نهال فعال هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین شرایط مناسبی را برای کشت گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نوع گیاه دارویی دارد.
فاطمه خمسه در دیدار با دکتر محمد حسن عصاره رئیس موسسه اصلاح بذر وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی زرآباد الموت، مرکزی برای تولید گیاهان دارویی است.
وی همچنین افزود: استان قزوین شرایط و بستر مستعدی برای کشت زعفران دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه و رشد بیشتر این گیاه استفاده کرد.
به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان؛ درتلاشیم که تعاون روستایی برای تشکیل تعاونی گیاهان دارویی در استان اقدام کند.
خمسه اضافه کرد: همچنین در صدد هستیم از بذر مناسب و سازگار با آب و هوای منطقه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: می‌توان بصورت ترویجی و پایلوت طرح‌های خوبی را در رابطه با نهال مقاوم و دیر گل در استان اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیاهان دارویی استان قزوین جهادکشاورزی کشت داشت برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود