Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اهر گفت: دوازدهمین دوره جشن زیرسایه خورشید هم‌زمان با دهه کرامت در شهرستان اهر برگزار می‌شود. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های دهه کرامت و دوازدهمین دوره جشن زیرسایه خورشید در شهرستان اهر که با حضور خادمان حرم منور رضوی برگزار می‌شود پرداخت، اظهار داشت: امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به تعبیر مقام معظم رهبری ولی‌نعمت ملت ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر قومی و ائمه اطهار (ع) نبودند شاید از انقلاب اسلامی هم خبری درمیان نبود، افزود: هر ساله هم‌زمان با دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در مساجد شهرستان اهر برگزار می‌شود و به لحاظ اینکه مردم اهر مردمی مؤمن، ولایتمدار و متدین هستند هر ساله با شور و شوق خاصی از برنامه‌های این دهه مبارک استقبال می‌کنند.

امام جمعه اهر ادامه داد: چندین سال است که شهر اهر با قدوم مبارک و مطهر خادمین بزرگوار حرم امام رضا(ع) منور می‌شود موجب می‌شود تا مردم اهر با چشمانی پر از شور و شوق و اشتیاق از خادمان و پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) استقبال کنند.

حاجی‌زاده از حضور کاروان زیرسایه خورشید هم‌زمان با سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر خبر داد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاروان زیرسایه خورشید 27 تیرماه در جمع مردم اهر حضور می‌یابد.

وی، استقبال از کاروان زیرسایه خورشید در ورودی جاده کلیبر، حضور در گلزار شهدای دوران دفاع مقدس، دیدار با اقشار مختلف مردم در بیت امام جمعه اهر، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان و محرومین، حضور جشن دهه کرامت و اجتماع مردمی در پارک شیخ شهاب‌الدین اهری از جمله برنامه‌های تدوین‌شده برای کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان اهر ذکر کرد.

امام جمعه اهر بابیان اینکه اعزام زائر اولی‌ها که عمدتاً از اقشار محروم و مستضعفان هستند به بارگاه منور رضوی از سیاست‌های تولیت آستان قدس رضوی است، گفت: یکی از سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی آن را دنبال می‌کند تشرف محرومان به بارگاه منور رضوی است شاید این نوع سیاست در جای خود قابل‌تحسین باشد که محرومان را از زیارت بارگاه منور رضوی بهره‌مند‌ می‌سازد.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه کاروان زیرسایه خورشید با هماهنگی کمیته امداد اهر با ایتام و محرومان تحت پوشش این نهاد نیز دیدار می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضور در بیمارستان باقرالعلوم، توان‌بخشی بهزیستی و زندان از دیگر برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان اهر است.

وی با قدردانی از رسانه‌های محلی، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران به جهت انعکاس خبری مراسمات و برنامه‌های دهه کرامت، یادآور شد: توجه رسانه‌های محلی و خبرگزاری‌ها به برنامه‌های دهه کرامت و کاروان زیرسایه خورشید در واقع نشر فرهنگ دینی و معنوی اهل‌بیت (ع) است لذا باید ما از تمامی ظرفیت‌ها در برابر تهاجم فرهنگی استکبار جهانی ایستادگی کنیم چراکه هدف اصلی دشمنان از تهاجم فرهنگی از بین بردن اعتقادات جوانان است.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود