Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود فکری سرمربی شاهین شهرداری بوشهرگفت :بعد از صعود نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر، پیشنهاداتی داشتم از تیم‌های مختلف لیگ یکی که هر کدام در موقعیت خود مناسب بود. طبیعی بود که تیمی را که خودم بالا آورده ام برای کار در آن شهر راغب باشم، اما شرایطی پیش آمد که قید مربی گری در مسجد سلیمان را زدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند پیشنهاد خوب داشتم و حتی تا پای امضا هم رفتم، اما همزمان پیشنهاد شاهین شهرداری بوشهر هم رسید. شاید باورتان نشود سال گذشته که برای بازی مقابل ایرانجوان که به بوشهر آمدیم، از این شهر و فضای آن خوشمان آمد. در جمع مربیان و همکارانم با هم گفتیم اگر سال آینده فرصتی پیش آمد در این شهر هم کار کنیم بد نیست. از طرفی صعود شاهین شهرداری به لیگ یک گویا قرار ما با بوشهری‌ها را بهم نزدیک‌تر هم کرد.

وقتی دیدم بودجه شاهین شهرداری برای کار ما خوب است و مذاکرات هم مطلوب پیش رفت قراردادم را امضا کردم.

کار در تیم‌های پرطرفدار را به عنوان یک چالش دوست دارم!

شخصا کار در تیم‌های پر طرفدار و بزرگ را دوست دارم. کلا این چالش‌ها را میپسندم! هم در تیم‌های بزرگ بازی و هم مربی گری کرده ام و از هیجان آن نه تنها نمیترسم بلکه لذتبخش هم است. این پتانسیل را در شاهین و بوشهر می‌بینم که مدعی صعود باشیم.

شور و حال شهر به من هم روحیه داد

در این ۱۲ روزی که در بوشهر هستم شور و حالی را که به دنبال آن بودم در بین مردم دیدم. هر جا می‌روم از تیم حمایت می‌شود و همین انگیزه من را بیشتر میکند. در مجموع شهر، یک شهر زنده است و این دریا و ساحل به فوتبال و من انرژی مضاعفی می‌دهد.

مردم بسیار خونگرم و مهمان نوازی دارد که در این چند روز به راحتی متوجه شدم. حس هواداران شاهین را کاملا درک میکنم و همینکه میبینم مردم اینجا دوست دارند شاهین باز هم به روز‌های لیگ برتری بازگردد. ”این جمله را که می‌گویند از شما و تیم حمایت میکنیم “روحیه ما را بیشتر میکند. ما هم همه تلاش خود را برای یک اتفاق بزرگ انجام میدهیم که این با حمایت مجموعه شهری و حتی استانی امکان پذیر است.

۵ جای خالی دیگر داریم

در لیست فعلی بزرگسالمان ۵ جای خالی را داریم. نفراتی که جذب کرده ایم بازیکنان خوبی هستند. البته نیاز داریم که چند بازیکن خوب دیگر را بگیریم چرا که یک تورنمت بسیار سخت و سنگین را در پیش داریم. مصدومیت، محرومیت و اتفاقات غیر طبیعی شاید در پیش باشد به همین دلیل سعی خواهیم کرد با یک تیم کامل وارد لیگ دسته اول بشویم.

پتانسیل فوتبال در اینجا بالاست

بوشهر پتانسیل خوبی دارد. جوانانی را اکنون در تمرین داریم بازیکنان خوبی هستند که روی آن‌ها کار بیشتری صورت بگیرد می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی برسند. در طول سال‌های گذشته بوشهر بازیکنان بزرگی حتی در رده ملی به فوتبال تحویل داده که مشخص کننده پتانسیل بالای فوتبال بوشهر است. اگر این توجه باز هم به جوانان استان بیشتر شود بدون تعارف بوشهر می‌تواند نفرات بیشتری در تیم‌های خودش داشته باشد و حتی صادر کننده بازیکن به تیم‌های لیگ برتری لقب بگیرد.

با فوتبال می‌توان ناهنجاری‌های جامعه را کم کرد.

من هم به خوبی بر این مسئله اشراف کامل دارم که شهر‌های کوچک به لحاظ جمعیتی نسبت به استان‌های دیگر از برخی پتانسیل‌های تفریحی و اجتمعای شاید محروم باشند که فوتبال و حضور جوان‌ها در ورزشگاه‌ها می‌تواند از خیلی ناهنجاری‌های موجود کم شود. به خوبی میدانم برد تیم محبوب ان‌ها غرور مردمان یک شهر یا استان را سرپا نگه میدارد و من هم در این راه همه تلاشم را خواهم نمود. در این راه مسئولان، رسانه‌ها، مجموعه باشگاه و بازیکنان باید در راه بهبود این فضا تلاش کنند.

غذا‌های بوشهری را تجربه کرده ام از جمله قلیه ماهی!

در این چند روز غذا‌های خوشمزه بوشهری را خوردم که عالی بوده اند. قلبه ماهی را خوردم که حرف نداشت، میگو هم که در معدن آن بوشهر قرار داریم که این غذا هم بسیار خوب است که البته سعی میکنم با پیاده روی آن را جبران کنم تا خدای نکرده اضافه وزن پیدا نکنم.

از سال ۸۶ مربی گری را آغاز کردم

من همزمان با دوران بازیگری مربی گری هم کردم. سال ۸۶ که بازیکن شیرین فراز بودم، مقطعی هم مربی گری را انجام دادم. سپس در لیگ دسته اول باز هم یک سالی سرمربی بودم. در لیگ دو شهرداری جویبار را هدایت کردم و بعد از ان نیز سرمربی گری نساجی و نفت مسجد سلیمان را بر عهده داشتم. البته به عنوان دستیار کنار آقایان قلعه نوعی، مظلومی و مرفاوی تجربیات خوبی اندوخته ام.

 سقف آرزوهایم در مربی گری فراتر از لیگ برتر است

سقف آرزو‌های مربی گری محمود فکری به جا‌های بزرگ است. دوست دارم به بالاتر از لیگ برتر فکر کنم و این دور از دسترس نیست. چرخه مربی گری در فوتبال ما به کندی حرکت میکند و این دلایل زیادی دارد. شاید یکی از دلایلش این است که در فوتبال ما فضای ناخوش زیاد بوده، تعدادی مربی هستند که در هر حالتی در این چرخه کار میکنند حتی اگر تیمی را سقوط دهند باز هم هستند! یکی از دلایلش هم کمبود مدیران سالم است که باید تعداد ان‌ها بیشتر شوند تا مربیان ما هم تغیر نسل دهند

۱۴ سال بازی برای استقلال و حسرت فینال جام باشگاه‌های آسیا

من ۱۴ سال استقلال بازی کردم که ۶ سال کاپیتان آبی‌ها بودم. زنده یاد منصور پورحیدری به سبک بازی من و حتی شخصیت من علاقه داشت. من درس‌های زیادی از منصورخان گرفتم و این علاقه و احترام همیشه دو طرفه بود. بهترین بازی‌های من برای استقلال مقابل پرسپولیس بوده است! عاشق بازی‌های سنگین و سخت بودم و همواره در دربی‌ها موفق عمل کردم. حسرت قهرمانی با استقلال در فینال باشگه‌های آسیا همچنان در ذهنم وجود دارد. واقعا حیف شد چرا که نتوانستیم مردم را شاد کنیم، اما امیدوارم در مربی گری به آن برسم. صد در صد به نیمکت استقلال هم فکر میکنم، اما دوست دارم این اتفاق در زمان خود و جای خودش رخ دهد. هر بازیکنی که در استقلال بازی می‌کند آرزو دارد این نیمکت بزرگ را تجربه کند. دوست دارم وقتی به آن رسیدم به راحتی نیمکت استقلال را از دست ندهم! نمیدانم بگویم آمدن علی منصوریان به استقلال اشتباه بود یا خیر، اما علی سرماهی باشگاه استقلال بوده که سال‌ها روی او و امثال سرمایه گذاری شده تا یک مربی موفق شود. زود آمدن علی منصور یا به موقع آمدن وی را من نمی‌توانم نظر بدهم.

من در استقلال با بازیکنان زیادی راحت بودم. از جواد زرینچه، همین سعید لطفی که هم اکنون همکار ماست و محمد تقوی هم اتاق بودم، ولی با اکثر بازیکنان شکر خدا ارتباط خوبی داشتم. این رابطه حسنه هم اکنون نیز وجود دارد.

جویبار شهر کشتی است

جویبار شهر من استعداد‌های خوبی دارد. مربیان سازنده و زحمتکشی در کشتی دارد که آنجا علاقه مندی در وجود خانواده‌ها هست که فرزندان خود را به این رشته قهرمان پرور تشویق میکنند. میشود عنوان کرد در هر خانه‌ای یک کشتی گیر داریم.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال جنجال ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!

به گزارش همشهری آنلاین، استقلالی‌ها که در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با شوک کنار رفتن از جام مواجه شدند، دور از هیاهوی مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی خود را برای انجام بیست‌وپنجمین مسابقه‌شان در فصل جاری لیگ برتر آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، شاگردان جواد نکونام در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل باید در تبریز به مصاف تراکتور بروند و این مسابقه می‌تواند در مسیر قهرمانی آبی‌ها در فصل جاری لیگ برتر نقش پررنگی را ایفا کند.

جواد نکونام که در سالیان گذشته همواره گزینه آلترناتیو نیمکت استقلال بود، حالا در فصل جاری به رویای بزرگ خود رسیده و سرمربی تیمی شده که سابقاً همراه با آن تجربه قهرمانی در لیگ برتر را به عنوان بازیکن به‌دست آورده است. نکونام که تجربه کاپیتانی در تیم استقلال را هم در کارنامه خود دارد، در اولین سال سرمربیگری‌اش در جمع آبی‌پوشان به دنبال آن است تا حداقل یک عنوان قهرمانی کسب کند؛ هر چند که ریاضت اقتصادی استقلالی‌ها باعث شد تا اولین فصل سرمربیگری نکونام در استقلال پرچالش شود اما با این وجود، بازهم او امیدوار به کسب جام است.

حمله به رکوردی که یحیی و برانکو و حتی فرهاد هم ندارند!

نکونام می‌خواهد در اولین فصلی که سکان هدایت استقلال را پذیرفته، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورد؛ آن‌هم در حالی‌که چهره‌های موفقی چون برانکو ایوانکوویچ، یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی که در طول سالیان گذشته توانستند همراه با تیم‌های پرسپولیس و استقلال به مقام قهرمانی برسند، هیچ‌کدام در مسیر ثبت این رکورد نتوانستند موفق باشند و همگی فصل اول حضورشان در جمع سرخابی‌ها را بدون جام به پایان بردند اما حالا جواد نکونام این فرصت را دارد تا با قهرمان کردن استقلال در لیگ بیست‌وسوم، رکوردی فوق‌العاده را به نام خود ثبت کند.

برای تاریخ‌سازی حداقل ۵ برد لازم است

استقلالِ مجیدی در لیگ بیست‌ویکم رکورد اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر بدون شکست را به نام خود ثبت کرد و آن‌ها با ۶۸ امتیاز، بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر را هم (در طول یک فصل) از آن خود کردند. حالا آبی‌پوشان پایتخت در فصل جاری به دنبال حمله به رکورد تیمِ تحت هدایت فرهاد مجیدی هستند و آبی‌پوشان که تا پایان هفته بیست‌وچهارم موفق به کسب ۵۳ امتیاز شده‌اند، در فاصله ۶ هفته مانده به پایان فصل، در سودای عبور از رکورد استقلالِ مجیدی هستند و امیدوارند بتوانند در ۶ بازی پیش‌رو حداقل ۱۶ امتیاز کسب کنند تا رکورد جاودانه‌ای را از خود به جای بگذارند.

نکونام می‌خواهد بهترین مربی تاریخ استقلال شود!

جواد نکونام که تیمش در طول ۲۴ بازی اخیر در لیگ برتر تنها یک شکست خورده، نه‌تنها به دنبال شکستن رکورد امتیازی یک تیم در تاریخ لیگ برتر (در طول یک فصل) است و می‌خواهد بیشترین شمار برد در یک فصل را هم از آن تیم خود کند، بلکه می‌خواهد از حیث میانگین امتیازی هم در بین سرمربیان استقلال در تاریخ لیگ برتر جاودانه شود؛ به‌طوری‌که اگر آبی‌ها در طول ۶ مسابقه پیش‌رو، ۱۸ امتیاز کامل را به‌دست آورند، میانگین امتیازی نکونام به ۲.۳۶ امتیاز از هر مسابقه می‌رسد که رکوردی جاودانه و تاریخی میان سرمربیان باشگاه استقلال (با سابقه حداقل ۵ تجربه سرمربیگری) محسوب می‌شود.

کد خبر 847564 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • مربی اسبق استقلال عزادار شد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد