Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تداوم جنایات های متعدد رژیم صهیونیستی باعث شد تا رسانه هاآرتص نیز سرمقاله امروز خود را با عنوان «غزه از بزرگترین زندان جهان به بزرگترین سلول انفرادی جهان تبدیل شده است» منتشر کند.

در سرمقاله امروز رسانه صهیونیستی هاآرتص، تحریم های جدید علیه نوار غزه اقدامی وحشیانه توصیف شده و در ادامه آمده است: اقدامات تنبیهی اخیر اسرائیل علیه نوار غزه، آن را از وسیع‌ترین زندان جهان به بزرگترین سلول انفرادی دنیا تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سرمقاله با اشاره به موافقت بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم با پیشنهاد گادی آیزنکوت فرمانده ارتش این رژیم برای بستن معبر «کرم ابوسالم» به عنوان تنها گذرگاه تجاری غزه و کوچک کردن محدوده ماهیگیری فلسطینیان آمده است: موافقت با چنین پیشنهاد وحشیانه ای از نیرنگ های اسرائیل است. این اقدام نه تنها نشانه سقوط اسرائیل و شکست آن در برابر حملات بادبادکی است، بلکه علامت فرار آن از راه حل حقیقی است.

سرمقاله مذکور در ادامه می افزاید: تل‌آویو برای وادارکردن حماس به توقف حملات خود علیه اسرائیل تاکتیک محاصره طولانی و جدی نوار غزه همزمان با حملات هوایی را به کار برده است. این آخرین اقدام اسرائیل پیش از حمله مستقیم آن به غیرنظامیان غزه و قتل هدفمند رهبران حماس است.

مطلب مذکور می افزاید: اسرائیل در واکنش به ادامه حملات بادبادکی از نوار غزه، «کرم ابوسالم» به عنوان تنها گذرگاه تجاری غزه را بسته و محدودیت های وارداتی علیه این منطقه را اعمال کرده است. این محدودیت ها شامل ممنوعیت واردات اکثر کالاها به جز مواد غذایی، لوازم پزشکی،‌ علوفه، گندم و غیره است.

لازم به ذکر است، نیکلای ملادینوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند سازش در خاورمیانه ساعاتی پیش در بیانیه ای تصریح کرد که نسبت به نتایج تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از واردات کالا به نوارغزه از گذرگاه کرم ابوسالم احساس نگرانی کرده و خواهان لغو آن است.

این در حالیست که رژیم صهیونیستی از دوشنبه واردات کالا به نوارغزه از طریق گذرگاه تجاری کرم ابو سالم و یا صادرات کالا از این منطقه به خارج را ممنوع اعلام کرد.

این تصمیم شامل ممنوعیت واردات کالا به غزه و بالعکس صادرات کالاهای این منطقه است و مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان نیز از ۹ مایل به ۶ مایل کاهش خواهد یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر تهدید کرده بود که اگر ارسال بادبادکهای آتش زا به سمت اراضی اشغالی متوقف نشود، این رژیم مجازات های سنگین تری را بر غزه اِعمال می کند.

کد خبر 4344444

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین نوار غزه ایالات متحده آمریکا سوریه رژیم صهیونیستی ایران روسیه دونالد ترامپ فلسطین عراق عربستان سعودی اتحادیه اروپا افغانستان جنگ 2015 یمن ترکیه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد