Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سید علیرضا آوایی درخصوص رایزنی‌هایش با قوه قضاییه در رابطه با احکام صادر شده برای دانشجویان دستگیرشده در ناآرامی‌های دی ماه گفت: من مکاتبه‌ای با مسئولان قوه قضاییه داشتم که اعلام کردیم برخی از این دانشجویان بلاتکلیف هستند. جوابی که برای من آمد، این بود که ما دانشجوی بلاتکلیف نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بسیار زیادی از آنها آزاد شده‌اند و تعدادی دیگر هم پرونده‌هایشان به دادگاه فرستاده شده است.

این عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به نامه دیگری اظهار داشت: هفته قبل من نامه‌ای از سوی دادستان کل کشور دیدم که گفته‌اند اگر شما افرادی را می‌شناسید که دانشجو بوده و بلاتکلیف هستند، به من معرفی کنید که براین اساس در حال پیگیری هستیم.

آوایی در پاسخ به این سوال چرا برای یک دانشجو حکم حبس هشت ساله صادر شده در حالی که قرار بر عدم پرونده‌سازی بوده است، تصریح کرد: معمولا کسانی که این گونه محکوم می‌شوند، بسته به نوع سلوک و رفتارشان در زندان، کمتر پیش می‌آید که هشت سال در زندان بمانند چون نظام و سیستم قضایی دنبال انتقام گرفتن از این بچه‌ها نیست.

وی افزود: معمولا پس از مدتی با دادن عفو به این افراد کمک می‌شود مخصوصا زمانی که دوستان احساس کنند که اشتباه صورت گرفته، قابل جبران است یا مشی‌شان عوض شده باشد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه احتمال تخفیف در آرای صادرشده وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: احکام صادرشده، احکام دادگاه‌های بدوی است. مشی بر این است که در زمان تجدیدنظر، تخفیف می‌دهند و کمک می‌کنند. از سویی، اگر فرد شرایطش را داشته باشد، به این افراد با عفو کمک می‌شود.
 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیر دادگستری عفو دانشجویان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند

دو کاروان دانشجویی که شامل نخبگان هستند امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اعزام دانشجویان به عمره مفرده با قطع روابط سیاسی ایران و عربستان پس از گذشت 9 سال وقفه به تازگی از سر گرفته شد و قرار است 170 نخبه دانشجو امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به حج عمره مفرده اعزام شوند.

وزیر ارشاد: منتظر هستیم مشکل سفرهای عمره رفع شود

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز گذشته در همایش اعزام دانشجویان به عمره مفرده طی سخنانی با بیان اینکه فراخوان ثبت نام عمره مفرده ویژه مستعدان و نخبگان دانشگاهی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، گفت: در این سفر که به صورت مجردی و با وام قرض الحسنه است به علت ظرفیت محدود انتخاب، به صورت قرعه کشی انجام شد.

شایان ذکر است، دو کاروان دانشجویی که شامل نخبگان هستند امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند.در این مرحله از عمره مفرده 170 نفر از دانشجویان نخبه (دانشجویان پسر) تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان در قالب دو کاروان امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

اعزام‌های اصلی دانشجویان پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد