Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@16:42:43 GMT

دستور اقدام فوری روحانی برای کاهش قیمت کالای خاص

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۴۴۲۲

خرداد: رئیس جمهوری پس از پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی و در پی افزایش قیمت کود اوره بر خلاف مصوبات گذشته هیات دولت ، دستور اقدام فوری برای بازگشت قیمت این نهاده به قیمت قبلی را صادر کرد.
به گزارش خرداد از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در پی افزایش قیمت کود اوره برخلاف مصوبات گذشته هیات دولت، ستاد هدفمندی یارانه ها و مصوبات کارگروه تنظیم بازار، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کود شیمیایی اوره پرمصرف ترین کود کشاورزی مورد نیاز تولیدات بخش زراعی کشور بوده که 70 درصد نیاز کودی بخش را به خود اختصاص می دهد، عنوان داشت: میزان تولید داخلی کود اوره بیش از 5 میلیون تن در سال است که 2 میلیون تن آن مصرف بخش کشاورزی است و 3 میلیون تن مابقی نیز توسط پتروشیمی ها به خارج از کشور صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اعلام اینکه بر اساس مصوبات گذشته هیات دولت، ستاد هدفمندسازی یارانه ها و همچنین مصوبات اخیر کارگروه تنظیم بازار قیمت فروش هر کیلوگرم کود اوره به بخش کشاورزی 6.125 ریال است، اظهار داشت: علیرغم مصوبات مذکور متاسفانه شرکت های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری مبنای قیمت گذاری کود اوره تحویلی به بخش کشاورزی را قیمت ارائه شده در بورس قرار داده و مذاکرات و تلاش های این وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش قیمت منجر به نتیجه نشده است.حجتی در ادامه با اشاره به تاثیرات افزایش لجام گسیخته قیمت فروش این نهاده بر بخش کشاورزی و همچنین با عنایت به این که به دلیل محدودیت منابع دولت، یارانه تخصیصی به کود اوره توسط دولت به صفر رسیده، از رئیس جمهوری درخواست کرده تا کود اوره تحویلی به بخش کشاورزی همچنان با قیمت مصوبات قبلی در اختیار این بخش قرار گیرد.در پی این نامه، دکتر روحانی رئیس جمهوری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، دستور اقدام فوری برای بازگشت قیمت این نهاده به «قیمت قبلی» را صادر کرد.براساس این گزارش، هیات وزیران در جلسه 14/4/1397 به پیشنهاد 26004/020 مورخ 16/10/1396 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد تبصره (3) ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی - مصوب 1373- تصویب کرد:قیمت فروشی کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی توسط شرکت های پتروشیمی تولید کننده اوره، مادامی که شرکت های مذکور خوراک گاز مصرفی خود را براساس نرخ اعلامی، وزارت نفت دریافت می کنند، توسط کارگروه تنظیم بازار تعیین خواهد شد و پرداخت مابه التفاوت به شرکت های پتروشیمی منوط به انجام حسابرسی یارانه ای توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.این مصوبه در تاریخ 16 تیرماه سال جاری توسط معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.
برچسب ها: روحانی ، کود اوره ، جهاد کشاورزی

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی کود اوره جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: پایانه‌های مرزی خوزستان برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی مهم کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: با این وجود، برخی از این پایانه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مسائل بر امر صادرات و واردات و یا ترد مسافران اثر گذار است.

وی گفت: خوزستان در بحث کنترل بازار و میزان تورم کالاهای اساسی بعد از تهران رتبه دوم کشور را در سال گذشته کسب کرد.

راضی جلالی با اشاره به اقداماتی که برای تثبیت قیمت مرغ در استان انجام شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری دستگاه‌های مربوطه وضعیت جوجه‌ریزی و تأمین مرغ در بازار مدیریت شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: خوزستان در بحث شکر یکی از تولید کنندگان عمده کشور است و در استان نباید در تأمین و قیمت این کالا چالشی ایجاد شود.

کد خبر 6086454

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • دپوی میلیاردی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه 
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»