Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند احداث کارخانه قند در این شهرستان از پروژه‌های مهم و راهبردی است که اجرای این پروژه طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی در اولویت قرار دارد. ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند علیمراد اکبری در نشست با کشاورزان شهرستان نهاوند که با حضور  مسئولان شهرستان در روستای شهرک بخش خزل نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در بحث خشک‌سالی در وضعیت خوبی قرار نگرفته است و در طی 70 سال گذشته امسال وضعیت کشور در زمینه کمبود آب بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وضعیت کم‌آبی در بعضی از استان‌های کشور باعث ایجاد نزاع‌های محلی و قومی شده است و همچنین در بعضی از حوزه‌های کشور مثل زاینده‌رود، فارس و غیره به شدت با مشکل کمبود آب مواجهه هستیم.

اکبری افزود: وضعیت کنونی کشور نشان می‌دهد که منابع آبی که در اختیار ما قرار دارد باید با شدت و با قدرت و برنامه‌ریزی مدیریت شود.

وی عنوان کرد: تاکنون هیچ دولتی در کشور مثل دولت تدبیر و امید در حوزه آب سرمایه‌گذاری نکرده است و از محل صندوق توسعه ملی 12 میلیارد تومان در بخش آب کشور سرمایه‌گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک بیان کرد: از سال 95 یک میلیارد و 50 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در بحث توسعه آبیاری تحت فشار سرمایه‌گذاری شده است و 700 هزار هکتار به اراضی سیستم‌های مدرن آبیاری در کشور اضافه شده است.

اکبری گفت: استان همدان یکی از استان‌های پش‌رو و قوی در بحث اجرای آبیاری تحت فشار است و در سال گذشته هشت‌ هزار و 500 هکتار آبیاری نوین در استان همدان انجام شده است.

وی تاکید کرد: اجرای 20 کیلومتر آبیاری تحت فشار در شهرستان نهاوند که وزیر محترم جهاد کشاورزی قول تامین اعتبار آن را داده بودند تاکنون 15 کیلومتر آن لوله‌گذاری شده است و 60 کیلومتر آبیاری تحت فشار در شهرستان نهاوند طراحی و اجرا شده است که قطعا اعتبارات این 60 کیلومتر را نیز تامین خواهیم کرد.

اکبری اظهار داشت: برای توسعه رو‌ش‌های نوین آبیاری در شهرستان نهاوند هیچ مشکلی برای تامین اعتبار آن نداریم و سیستم آبیاری نوین در شهرستان نهاوند باید به بیش از 55 درصد اراضی شهرستان برسد.

وی تصریح کرد: امسال 55 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان همدان اختصاص یافته است که امسال به خاطر استقبال کشاورزان استان همدان سهمیه استان همدان نسبت به سال گذشته 13 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اکبری افزود: سال 92 تولید شکر در کشور هزار و 100 تن بود که در سال گذشته تولید شکر به یک میلیون و 700 هزار تن رسید و علی‌رغم خشک‌سالی‌‌ها و کم شدن منابع آبی با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، به‌زراعی و دانش و تکنولوژی توانسته‌ایم حدود 600 هزار تن به تولید شکر در کشور اضافه کنیم و با تولید 80 درصد شکر کشور در آستانه خودکفایی قرار بگیریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند احداث کارخانه قند در این شهرستان از پروژههای مهم و راهبردی برای این شهرستان است که اجرای این پروژه در شهرستان طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال وزارت جهاد کشاورزی در نظر داشت که قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش دهد که متاسفانه  در شورای اقتصاد با این پیشنهاد موافقت نشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک به دعوت نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ‌زنی کارخانه قند پنج هزار تنی نهاوند به این شهرستان سفر کرده بود  ‍‍  که به‌دلیل برخی مشکلات این کارخانه کلنگ‌زنی نشد و به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت