Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@02:27:39 GMT

چین آمریکا را "باج‌گیر تجاری" خواند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۵۹۶۱

به دنبال هشدار وزارت بازرگانی آمریکا به چین مبنی بر اینکه پکن فشارهای تجاری واشنگتن را برنمی تابد سخنگوی وزارت خارجه این کشور نیز آمریکا را یک «باجگیر تجاری» نامید.

به گزارش ایرنا، 'هوا چون اینگ' در مصاحبه مطبوعاتی در پکن به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت «آمریکا به دنبال زورگویی و باج گیری در عرصه تجارت است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت ما تسلیم نمی شویم چین هر تدبیر مقابله جویانه ضروری را برای رویارویی با آمریکا در جنگ تجاری اتخاذ و از منافع شرکت ها و مردم حراست می کند.

این سخنگو تصریح کرد امروز جنگ بین یکجانبه گرایی با چند جانبه گرایی، قدرت با قانون و نبرد یکجانبه گرایی تجاری حمایتی با تجارت آزاد شروع شده است.

وی تاکید کرد دولت چین با جامعه بین المللی برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و حفاظت از مقررات و ضوابط بین المللی و چند جانبه گرایی تجاری همکاری می کند.

صندوق بین المللی پول، سازمان تجارت جهانی و مسئولان بانک های اروپایی و شماری دیگر از نهادهای مالی و بانکی دنیا نسبت به جنگ تجاری آمریکا علیه چین، ابراز نگرانی کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت بازی «مجموعه صفر» با ذهنیتی که اکنون دولت آمریکا دارد ، هرگز باعث پیروزی این کشور در نبرد تجاری نمی شود.

'هوا' گفت کشورهای دنیا در عین اینکه استقلال دارند در زمینه اقتصادی و تجاری با یکدیگر یک نظام واحد تشکیل داده و ارتباطات ناگسستنی دارند و این نبردها هرگز پیروزی برای یک طرف نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دو سوم کالاهای چین را موسسات خارجی در این کشور تولید می کنند، گفت: آمریکا با این اقدام نه فقط به طرف جهان بلکه به سمت خود نیز تیراندازی و با این رفتار غیرعاقلانه خود را بی اعتبار می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از جامعه بین المللی خواست تا برای حراست از چند جانبه گرایی و تجارت آزاد و مقررات بین المللی تجاری، به طور یکپارچه با یک جانبه گرایی واشنگتن مقابله کنند.

آمریکا بعد از اعمال 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چین، اعلام کرده در حال تهیه فهرستی از هزاران قلم کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار است تا روی آنها 10 درصد تعرفه اعمال کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد

بازگشت محمدعلی گرایی به تیم ملی کشتی فرنگی ایران یعنی این که نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 در وزن 77 کیلو مشخص نیست و معلوم نیست از بین امین کاویانی نژاد، محمدرضا مختاری و محمدعلی گرایی، کدام کشتی گیر قرار است در المپیک حضور پیدا کند.

به گزارش طرفداری، برخلاف این ادعا که هر کس سهمیه المپیک گرفت خودش می تواند در المپیک حضور پیدا کند، در برخی اوزان شرایط اعضای تیم ملی کشتی در المپیک پاریس روشن نیست.

اگر فرض بر گرفتن سهمیه باشد، محمدرضا گرایی و حسن یزدانی سال قبل در مسابقات جهانی سهمیه المپیک را دریافت کرده اند اما هر 2 نفر باید در تورنمنت ها به میدان بروند و به خوبی کشتی بگیرند تا به مسابقات المپیک 2024 بروند.

بر این اساس باید گفت در مسابقات المپیک پاریس، فقط 4 نفر قطعا در تیم ملی کشتی ایران هستند: امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، امین میرزازاده و هادی ساروی. البته به نظر می رسد حضور نفراتی مثل علیرضا مهمدی در 87 فرنگی و یونس امامی در 74 آزاد و بالاخره حضور امیرعلی آذرپیرا در 97 آزاد هم تقریبا قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • شیری دست استقلال و نکونام را خواند!
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • نتانیاهو به پایان نزدیک می‌شود
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی