Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@13:05:35 GMT

براي تغيير فرزند، خود تغيير کنيد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۶۰۴۴

براي تغيير فرزند، خود تغيير کنيد

خبرگزاري آريا -

وظيفه دوست داشتني شدن پدر و مادرها به عهده خودشان گذاشته شده است
نظم دادن و کنترل کردن احساسات، به ما اين توانايي را ميدهد که آن پدر و مادري باشيم که دوست داريم. به عبارتي کنترل نکردن احساسات و هيجانات عاطفي، دقيقا همان جاييست که ما مي توانيم خيلي چيزها را از دست بدهيم.
پدر و مادرهاي خوب، هميشه فرزندانشان را بدون قيد و شرط دوست دارند ولي هيچ پدر و مادري وجود ندارد که احساس کند که هميشه دوست داشتني است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه يا خوشبختانه، وظيفه دوست داشتني شدن پدر و مادرها به عهده خودمان گذاشته شده است و ما بايد بدنبال راهي باشيم که بتوانيم خود را در ميان همه چالشهاي پدر و مادري که هر روز با آن روبرو هستيم، به نقطه دوست داشتني بودن برسانيم.
اين يک وظيفه پر چالش است. براي اينکه بتوانيم يک الگو و راهنماي مناسب براي فرزندانمان باشيم، بايد بتوانيم به احساساتمان سر و سامان بدهيم.
وقتي که شما به خود اجازه بدهيد که احساسات را تجربه کنيد، آنها شروع به تبخير شدن ميکنند و از بين ميروند. بنابراين وقتي که ناراحت ميشويد، فقط بنشينيد، نفس هاي عميق بکشيد، ناراحتي را حس کنيد، در برابر عکس العمل نشان دادن مقاومت کنيد و با خود مهربان باشيد، اين باعث ميشود که حسي که در درونتان هست، چه ترس باشد چه خشم و‌چه کدورت، آرام شود و از بين برود و جايش را به عشق بدهد.
اين به اين معني نيست که اگر فرزندتان رفتار ناشايستي داشت، سکوت کنيد و فقط نفس عميق بکشيد. هرگز. فرزندان شما هميشه به راهنمايي هاي شما نياز دارند، ولي يادتان باشد وقتي که شما راهنمايي ها را از روي ناراحتي و خشم منتقل ميکنيد، آنها گوش نخواهند کرد.
همچنين هيچ وقت نمي توانيد شخص ديگري را کنترل و يا تغيير دهيد. فقط ميتوانيد خود را تغيير دهيد، و اين تغيير رفتار شماست که باعث تغيير رفتار ديگران ميشود. بنابراين به دلايل زير، خود تنظيمي عاطفي شما، کليد کمک به تغيير رفتارهاي فرزند شماست.
1 ) بچه‌ها مقررات عاطفي را از ما ياد ميگيرند
بچه ها هميشه کارهايي که از آنها ميخواهيم، انجام نميدهند، بلکه به طور تدريجي کارهايي انجام ميدهند که ما انجام ميدهيم. اگر در ابراز خشم زياده روي کنيم، بچه ها نيز همان کار را خواهند کرد. اما اگر بتوانيم آرامش را حفظ کنيم، متوجه خواهند شد که راه ابراز ناراحتي، الزاما خشمگين شدن نيست، به همين دليل ياد ميگيرند که در مواقع ناراحتي، خود را آرام کنند.
2 ) امنيت عاطفي که براي فرزندانمان ايجاد ميکنيم‌، در حقيقت آن چيزيست که باعث رشد، شکوفايي و سلامت روح و روان آنها ميشود
بچه ها مانند ما دوست دارند احساس خوشحالي کنند و با ديگران ارتباط برقرار کنند، ولي بعضي وقتها ترس و خشم بر آنها غلبه ميکند. آرامش ميتواند راه را براي عشق ورزيدن آنها فراهم کند. وقتي که آنها احساس خوبي داشته باشند، کارهاي خوبي هم انجام ميدهند.

شما تغيير کنيد، فرزندتان نيز تغيير ميکند
3) وقتي ما براي فرزندانمان يک محيط پر آرامش فراهم کنيم، آنها آنقدر احساس امنيت ميکنند که بتوانند احساساتشان را تجربه کنند
مواجه شدن با احساسات باعث ميشود که ياد بگيرند احساسات را کنترل کنند تا از بين برود. بچه ها ياد ميگيرند که احساسات و‌عواطف بخشي از انسان بودن است، بنابراين نبايد از آنها بترسند و يا نسبت به آنها سريع عکس العمل نشان دهند.
4 ) وقتي که فرزندانمان به ما احترام بگذارند و احساس کنند که ما آنها را درک ميکنيم، بدون شک راهنماييهاي ما را دنبال خواهند کرد
آنها ياد ميگيرند که هميشه آنچه را که ميخواهند بدست نخواهند آورد ولي، چيز بهتري را بدست مي آورند؛ پدر و مادري که آنها را درک ميکنند، حتى در مواقعى که به آنها نه ميگويند. وقتى که بچه ها به اين باور برسند که ما آنها را درک ميکنيم، راهنمايي ها و قوانين را بهتر دنبال ميکنند.
5 ) کودکان بارومترهاي حساس حس و حال و تنشهاي ما هستند
کودکان مانند دستگاه فشارسنجي هستند که دائما در حال اندازه گيري حالات و رفتارهاي ما هستند. بنابراين اگردرگير مسئله حل نشده اي باشيم، آنها به طور ناخودآگاه خيلي سريع متوجه ميشوند و عکس العمل نشان ميدهند. به همين دليل خيلي وقتها هنگامي که درگير مسائل شخصي خودمان هستيم، متوجه تغيير رفتار کودک ميشويم، با وجوديکه هرگز به طور مستقيم به آن اشاره نکرده ايم.
6 ) وقتي به طور متفاوتي پاسخ ميدهيم، فرزندمان نيز همان کار را ميکند
به ياد داشته باشيد، که ترکيب عمل فرزند و عکس العمل شما، هميشه پيامدي دارد. هنگامي که ما تحريک ميشويم و بدون فکر کردن عکس العمل نشان ميدهيم، باعث تشديد طوفان ميشويم. اما وقتي با فکر کردن پاسخ ميدهيم و با فرزندمان ارتباط برقرار ميکنيم، باعث آرام شدن طوفان ميشويم. دِرامِ کمتر، عشقِ بيشتر.
کودکان از ما الگو برداري ميکنند. ياد گرفتن کنترل احساسات، بخشي از زندگي هر روز ماست. از همين امروز به هيجانات و احساسات توجه کنيد. وقتي ناراحت ميشويد، تا زماني که به آرامش نرسيده ايد، عکس العمل را کنترل کنيد. فقط نفس عميق بکشيد و با مهرباني خود را در آغوش بگيريد، مطمئن باشيد قبل از‌ نشان دادن هر نوع عکس العملي، به آرامش رسيده ايد.
سخت است؟ بله! ولي نياز به تمرين دارد. هر بار که اين کار را انجام ميدهيد، در واقع سيم ‌پيچي مغزتان را عوض و توانايي خود براي حفظ آرامش تقويت مي‌کنيد.
تضمين ميکنم که شما تغيير کنيد، فرزندتان نيز تغيير ميکند.
منبع: بانوي شهر


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس با تلاش هنرمندان حوزه هنری بوشهر تابلوی فرزند خلیج‌فارس، شهید نادر مهدوی تهیه و رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال 1394 شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد 50 در 70 و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • پیام فرزند اسطوره استقلال پس از بازگشت به جمع آبی‌ها (عکس)
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • مادر شهید اسحق مددی، به دیدار فرزند شهیدش شتافت
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • عکس/ ابراز احساسات جالب یک معلم در دیدار امروز با رهبر انقلاب
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند