Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو پیک، معاون مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان تور خاورمیانه‌ای خود و در گفتگو با خبرگزاری رسمی بحرین، اتهامات واهی مقامات واشنگتن را علیه کشورمان تکرار کرد. اندرو پیک ضمن تأیید رایزنی آمریکا با متحدانش از جمله بحرین برای کاهش آنچه «نفوذ زیانبار» ایران در منطقه خواند، افزود واشنگتن در تلاش است تهران را به پای میز مذاکره بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای تنش‌زایی در بحرین و بی‌ثبات کردن این کشور متهم کرد و افزود: از هشتم مه (هجدهم اردیبشهت) که از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شدیم، رایزنی های فشرده ای را با متحدان و شرکایمان داشته ایم تا ضمن تشریح راهبردمان (در برابر ایران)، حمایت آنها را نیز در این زمینه جلب کنیم.

وی در ادامه گزافه گویی های خود مدعی شد: یکی از مشکلات توافق هسته ای این بود که مانع از وضع مؤثر تحریم ها بر افراد و شبکه های خاص می شد؛ زیرا، تحریم های آنها بر طبق این توافق لغو شده بود و ما نمی توانستیم دوباره این تحریم ها را به دلیل ارتباط آنها با تروریسم وضع کنیم؛ برای مثال بانک مرکزی ایران. اندرو پیک همچنین با متهم کردن کشورمان به تلاش برای بی ثبات کردن بحرین، افزود: «ما نمی توانستیم تحریم های اقتصادی راهبردی را برای وادار کردن ایران به انتخاب گزینه‌های موجود، اعمال کنیم».

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما درباره چالش های ایجادشده توسط ایران رایزنی کردیم و درباره راه‌های مقابله با آنها و چگونگی پیشبرد طرح‌هایمان به توافق رسیدیم. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از این تصمیم ما به شدت حمایت کرده اند. وی مدعی شد: آنها (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس) با تمایل ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و صدور ایدئولوژی موردنظر این کشور در جوامعشان مواجه هستند.

انتهای پیام/

اظهارات اندرو پیک علیه جمهوری اسلامی ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا خاورمیانه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد

وزیرخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای استونیایی خود ضمن بررسی روابط دوجانبه، اعلام کرد که ایران خدمه کشتی توقیف شده را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

 امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد. وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه