Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست خبری صبح امروز( چهارشنبه ۲۰تیر) با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال آبی ۹۶_۹۷ اظهار کرد: در متوسط بلندمدت میزان بارش ۱۶۶ میلی متر گزارش شده که پیش بینی می شود تا پایان شهریور به ۱۷۵ میلی متر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره با خشکسالی بی سابقه در دهه گذشته، تصریح کرد: با بارش های بهاری که اتفاق افتاد، از خشکسالی ترین دوره در ۵۰ ساله گذشته خارج شدیم و رتبه چهل و هفتم را به خود اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: میزان بارش در کوتاه مدت ۲۶ درصد و بلندمدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه شوری آب خوزستان ارتباطی با سد گتوند ندارد، گفت: در حال حاضر کیفیت خروجی از این سد بسیار ایده‌آل است و میزان شوری آب خروجی از این سازه به 600 میکرموس کاهش یافته است.

حاج رسولی‌ها درباره تعداد چاه‌های مسدود شده غیرمجاز گفت: با توجه به کاهش بارش و جلوگیری از ضربه خوردن معشیت کشاورزان چاه‌هایی که قبل از سال 85 حفر شده است را با احتیاط و ملاحظات ویژه ای بررسی می شود که اثرات منفی بر کشاورزی نداشته باشد.

به گفته وی، در سال گذشته برای انسداد 15 هزار حلقه چاه برنامه ریزی صورت گرفت که 13 هزار حلقه چاه مسدود شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به کاهش منابع ورودی آب از افغانستان اظهار کرد: بخشی از کاهش ورود دبی آب در سیستان و بلوچستان مربوط به مشکلاتی است که از سوی افغانستان ایجاد شده است و وزرات خارجه در تلاتش است با رایزنی های سیاسی این موضوع را حل کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با اشاره به نقش سدها برای تامین آب در کشور گفت: ربط دادن مشکلات کم آبی به حوزه سدسازی، جفا به این حوزه محسوب می شود البته در کمتر از 10 درصد سدهای کشور مشکل جانمایی وجود دارد اما 90 درصد سدها تاثیر مستقیمی در تأمین آب پایدار در استان هایی مانند تهران دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است

به گزارش همشهری آنلاین، رضا محمدی درباره نظارت بر تفکیک زباله‌ها در فرآیندهای ثانویه عنوان کرد: روزانه در حدود ۷۵۰۰ تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود، که حداقل ۱۵۰۰ تن زباله خشک است؛ که در شرایطی خاص زباله‌های خشک اطراف تهران در فرآیندهای ثانویه تفکیک می‌شود اما بر این مراکز که در اطراف تهران قرار دارند نظارت قانونی صورت نمی‌گیرد و مجوزی هم از سوی سازمان محیط زیست دریافت نکرده‌اند.

به‌گفته مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران، تاکنون بیش از ۱۳۰ خودروی حمل زباله خشک توقیف شده است و بیش از ۸۵ مرکز جمع‌آوری زباله خشک پلمب شده است و این موارد تأثیر مثبتی در کاهش زباله‌گردی در شهر داشته است.

محمدی با اعلام کاهش ۸۰درصدی زباله‌گردی در شهر گفت: آنچه شهروندان در مورد تردد و فعالیت زباله‌گردها در شهر مشاهده می‌کنند همان ۲۰ درصد بقیه است، واقعیت امر این است که روزانه در حدود ۶۰۰ تن زباله خشک تولید می‌شود و همین امر موجب می‌شود زباله‌گردها درهر نقطه از شهر فعالیت کنند.

محمدی با اظهار اینکه تعداد قابل‌توجهی از زباله‌گردها اتباع هم هستند و اکثراً رد مرز شده‌اند، ادامه داد: اگر بتوانیم شهروندان را نسبت به استفاده از طرح نوماند مجاب کنیم، ظرفیت مخازن موجود برای جمع‌آوری زباله‌ها کفایت می‌کند چرا که بیش از ۴۰ درصد زباله‌ها در طول روز به‌صورت پرتکرار و مستمر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران عنوان کرد: طرح مخازن زباله‌های زیر بازشو در دستور کار و طراحی است اما در زمان حاضر زیرساخت‌های این کار فراهم نیست، بنا داریم پس از اعمال زیرساخت به‌منظور آزمایش در چندین خیابان شهر این طرح را پیاده کنیم.

کد خبر 846687 منبع: تسنیم برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران تفکیک زباله

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری | لزوم توجه به هشدارها
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • رضاییان: هواداران بیایند تا فولاد بماند