Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: آسیب‌های خشکسالی و کم‌آبی دامنه‌ای وسیع را در برگرفته و پیامدهای بسیاری داشته و خواهد داشت و کشاورزان به نوعی بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در دیدار با نماینده نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین ضمن اشاره به ظرفیت‌های این نهاد دانشگاهی تصریح کرد: امروز خشکسالی و تغییرات اقلیمی به موضوعی محوری در استان فارس تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم یافتن راهکارهای اجرایی برای کاستن از آسیب‌ها و تهدیدات خشکسالی و کم‌آبی گفت: جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دانش موجود و تکنولوژی روز امکان اجرای طرح‌های مختلفی را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین به ظرفیت‌های موجود در نقاط مختلف این استان اشاره و عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود استان فارس، بیشترین میزان تولید گل محمدی را در سطح کشور دارد و می‌توان با فراهم کردن بستر فرآوری این گیاه، زمینه‌ی بهره‌وری مناسب‌تر، اشتغال و جلوگیری از خام فروشی را ایجاد کرد.

بابایی با تصریح بر این که استان فارس دارای ویژگی‌های مناسبی برای ایجاد و توسعه‌ صنایع تبدیلی در حوزه‌ محصولات باغی و زراعی است، گفت: می‌توان با استفاده مناسب از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، در صورت حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، بسترهایی را برای بهبود وضعیت اشتغال به ویژه در حوزه‌ی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کرد.

وی البته این را هم گفت که جهاد دانشگاهی استان فارس قصد دارد که خط تولید عصاره‌ گل‌های محمدی و فرآوری گیاهان دارویی را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و توان علمی موجود، راه‌اندازی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، هدف نهایی از طرح این ایده را استفاده از ظرفیت مغفول مانده‌ این استان و ایجاد بسترهای اشتغال و ارتقاء ارزش افزوده و کاهش مهاجرت از روستا به شهرها برشمرد و افزود: نیازسنجی‌ها و بررسی‌ها نشان از لزوم توجه به صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی در حوزه‌ محصولات زراعی و باغی در فارس دارد.

به گفته بابایی، در شرایط کنونی که بحران آب منجر به بیکاری و در نهایت بیشتر شدن سرعت مهاجرت از روستا به شهر شده است، می‌توان با استفاده از طرح‌های نو و فناورانه راهکاری مناسب برای حل مشکلات اندیشید و عملیاتی کرد. وی در خاتمه همراهی نمایندگان مردم در مجلس و مدیران و مسئولان استان در سطوح مختلف را عاملی بسیار موثر در تحقق برنامه‌های مورد نظر جهاد دانشگاهی در استان فارس برشمرد.

کوروش کرمپور، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: این نهاد طی سال‌های گذشته اقدامات شاخصی را در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال انجام داده است.

وی افزود: امروز کشاورزی و مصرف بهینه‌ آب از مسائل اولویت‌دار در کشور و استان فارس محسوب می‌شود و جهاد دانشگاهی در این ابعاد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

کرمپور ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی صنایع تبدیلی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه‌ گیاهان دارویی بهره‌ مناسب ببریم.

در همین زمینه: خط خشکسالی از پلنگ‌آباد به سد کرج رسید کل کشور درگیر خشکسالی است ایران چندین دهه با خشکسالی مواجه خواهد بود ۹۷ درصد کشور گرفتار خشکسالی کاهش ۵۴.۴ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه ما به دستاوردهای جهاد دانشگاهی افتخار می‌کنیم گفت: برای برای اجرایی شدن ۱۰۰درصدی تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی آماگی کامل داریم.

علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ابراهیم شهبازی رئیس جهاد دانشگاهی استان و معاونین وی اظهار کرد:  جهاد دانشگاهی گلستان علی رغم اینکه یکی از جوان‌ترین نهادهای جهاد دانشگاهی در کشور است در زمینه علمی، پژوهشی و رصد مشکلات و مسائل استان دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه این استان علی رغم ظرفیت‌ها و ثروت‌های بزرگ خدادادی جزء استان‌های محروم و کم برخوردار کشور است، گفت: درآمد سرانه مردم گلستان کمتر از متوسط میانگین کشوری بوده و با رشد اقتصادی پنج درصدی در دولت سیزدهم درآمد مردم کمی بهبود یافت ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به دستاوردهای جهاد دانشگاهی افتخار می‌کنیم، گفت: برای اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی تفاهم نامه مشترک با جهاد دانشگاهی آماگی کامل داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیداربا اشاره به اینکه استان گلستان را در زمینه گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن مستعد پیشرفت و توسعه دانست و گفت: بنای جهاد دانشگاهی بر رفع مشکلات مردم است.

مسلمی نائینی تصریح کرد: در پارک‌ها می‌توانیم علاوه بر قرار دادن محلی برای پرورش استعداد دانشجویان با آموزش برندسازی محصولات، بازاریابی و تجارب‌سازی دانشجویان را برای کسب درآمد پایدار اماده کنیم.

وی با اشاره به شعار سال و مردمی‌سازی اقتصاد گفت: ما تولیدات علمی بزرگی در جهاد دانشگاهی داریم که باید با مشارکت مردم و استفاده از نقدینگی موجود در جامعه آن را تبدیل به محصول کرده تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور  در این دیدار با اهداء لوح سپاس از دکتر «علی‌محمد زنگانه» استاندار گلستان به عنوان استاندار برتر حامی دانش‌بنیان تقدیر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴