Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@05:35:58 GMT

من با اینکه شوهر داشتم خودم را به پسر جوان باختم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۸۹۶۴

حوادث رکنا: عمه‌ام با این حرف تکراری که تو هیچ‌وقت عشق واقعی را تجربه نخواهی کرد و مثل من بدبخت و سیاه‌روز خواهی شد روی اعصابم راه می‌رفت. گفته‌هایش را جدی نمی‌گرفتم‌. اما روزی که هم‌کلاسی‌ام نیز از شوهرش طلاق گرفت و گفت خودش را از شر یک ازدواج اجباری راحت کرده است فکرم حسابی درگیر شد و با خودم می‌گفتم نکند من هم آ‌خر‌و‌عاقبتم به طلاق بینجامد و خیری از زندگی‌ام نبینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلافات من و شوهرم در کمتر از یک‌سال به خاطر همین حرف‌ها و تفکرات غلط شروع شد. فکرم بی‌خود‌ و بی‌جهت درگیر این ماجرا شده بود که چرا پدرم بدون نظر‌خواهی از من‌، مجبورم کرد با پسر یکی از اقوام ازدواج کنم. با این که در شوهرم ایرادی نمی‌دیدم اما عمه‌ام معتقد بود مردهایی که ساکت و آ‌رام باشند آ‌ب‌زیر‌کاه هستند و باید از آ‌ن‌ها بترسی. او همچنین می‌گفت مردی که عاشقت نشود و ازدواج کند نمی‌تواند تو را درک کند و وفادار و صادق بماند.

عمه‌ام در دوران جوانی به اصرار پدر‌بزرگم تن به ازدواج می‌دهد و دست‌آ‌خر هم پس از گذشت چندسال طلاق می‌گیرد.

در‌حالی‌که جشن اولین سالگرد ازدواجمان نزدیک شده بود متوجه غیبت‌های شوهرم و گوشه‌گیری و بی‌حوصلگی‌هایش شدم. او پاسخ درستی درباره علت این رفتارهایش نمی‌داد و هر‌موقع از او توضیح می‌خواستم خواهش می‌کرد که سر‌به‌سرم نگذار.

فکر می‌کردم شوهرم نیز سرش در جای دیگری گرم است و دوستم ندارد، به فضای‌مجازی پناه بردم. در یکی از شبکه‌های اجتماعی همان دوستم که از شوهرش طلاق گرفته بود را پیدا کردم.

وقتی برای منیره گفتم شوهرم چه حرکات و رفتاری دارد او خیلی محکم گفت بیشتر مواظبش باش در غیر‌این‌صورت یک روز چشمانت را باز می‌کنی، می‌بینی زن دیگری جای تو را گرفته است.

در همین فضا با پسری جوان آ‌شنا شدم. او خودش را عاشق و دل‌باخته‌ام معرفی کرد و تصورم این بود که این پسر علاف و بیکار همان عشق گمشده‌ای است که دنبالش می‌گشتم.

با این تصور غلط سر‌ناسازگاری گذاشتم و تا جایی که می‌توانستم شوهرم را اذیت کردم. او خودش را به هردری می‌زد تا از خر شیطان Evil پیاده شوم. اما من دل‌بسته حرف‌های دروغین آ‌ن پسر هوس‌باز شده بودم و انگار عقلم دیگر کار نمی‌کرد. یک‌سال طول کشید تا بتوانم بعد از کلی‌ دعوا و کشمکش طلاق بگیرم. قرار بود آ‌ن پسر‌جوان به خواستگاری‌ام بیاید. ولی هفت‌ماه از طلاقم گذشت و آ‌خرش هم گفت خانواده‌اش راضی نمی‌شوند با من ازدواج کند.

تازه فهمیدم چه غلطی کرده‌ام و چه کلاه بزرگی سرم رفته است. یک‌سال دیگر از این ماجرا گذشت. بدترین روزها‌ی زندگی‌ام را پشت‌سر گذاشتم. از طرفی خانواده‌ام راه می‌رفتند و سرکوفت می‌زدند. در‌حالی‌که حس می‌کردم به آ خر‌خط رسیده‌ام شوهرم دوباره به خواستگاری‌ام آ‌مد. البته او این‌ بار شرط گذاشته است که باید مشاوره قبل از ازدواج را حتما انجام بدهیم. من از این بابت خیلی خوشحالم ولی یک مشکل جدی وجود دارد و آن هم نارضایتی شدید مادر‌شوهرم، که علتش مشکلاتی است که سرمان آمد و موجب طلاقمان شد.

حالا شوهرم می‌گوید تلاش بیش‌از‌حد برای تأمین هزینه‌های زندگی و کار زیاد و دغدغه برای تأمین کرایه خانه و دیگر مسائل باعث شده بود در ماه‌های اول زندگی‌مان دچارخستگی مفرط و بی‌حوصلگی شود.

متین نیشابوری

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی را همه دنیا می شناخت! / ادعاهای عجیب یک شرورتهرانی+ تصویر

عروس عفریته حیوانی ترین درخواست را در لباس سفید کرد !+ عکس

این جسد خالکوبی شده در جوی آب را می شناسید؟!

آنهایی که ملت را غارت کردند ادب می‌کنیم!

زینت مرد غریبه رابه خانه برده بود که مادرشوهرش مچ گیری کرد+عکس صحنه درگیری

این 3 مرد مخوف با تهدید قطع اعضای بدن دزدی می کردند + عکس

پرنس سعودی با خوردن گوشت خوک لو رفت + عکس

جنجال تصادف زنجیره‌ای سردار آزمون با پورشه ادامه دارد! + جزییات

جسد زنانه داخل کارتن ترانه بود شوهر داشت و آخرین بار خانه مرد متاهلی بود!

ناظم منحرف دبیرستان پسرانه معین اعدام نمی شود! / شاید ۱۰ سال زندان!

دختر 15 ساله فقط می خواست دستمال بفروشد که مزاحمت های مردانه ویرانش کرد!

دزد خیابانی به خانه سهیلا رفت تا شب را با هم باشند / دوستش پنهانی چه کرد؟! + فیلم گفتگو

رهایی یک پلیس از قصاص در شلیک مرگ به مجرم فراری! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت شیطان Evil اخبار حوادث ازدواج طلاق عشق زندگی من عکس ایران حوادث اخبار تهران حوادث تهران قتل جوان فیلم تهران زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

محمد کریم خورشیدوند اظهار کرد: کنترل جمعیت از گزاره‌های جوامع بشری است و مکاتب مختلفی در این حوزه نظریه داده‌اند، به‌عنوان مثال در قوانین حمورابی داریم که افزایش جمعیت را نشان‌دهنده ترقی فرد و جامعه دانسته است و از طرفی در یونان باستان اندیشمندانی مانند ارسطو و افلاطون موازنه و توازن جمعیت را نشان‌دهنده ترقی جامعه می‌دانستند.

وی ادامه داد: در سال ۱۷۹۸ میلادی یک کشیش و اقتصاددان انگلیسی به اسم رابرت مالتوس، کتابی با عنوان اصل جمعیت داشت که در آن یک نظریه داد و شعارش این بود که افزایش جمعیت راه حلی برای پیشرفت نیست، استدلالش این بود که رشد جمعیت بالقوه به‌صورت تصاعدی است و رشد مواد غذایی و منابع به‌صورت خطی است و پیش‌بینی این بود در ۲۰۰ سال آینده، رشد جمعیت جهان حدود ۲۵۶ برابر خواهد شد و تولید غذا فقط ۹ برابر و سال‌های قحطی در پیش رو است و خیلی از انسان‌ها براثر گرسنگی و قحطی می‌میرند. طبیعی است خیلی‌ها ترجیح می‌دادند فرزندان‌شان از گرسنگی نمیرند، به همین دلیل، کاهش جمعیت و جلوگیری از رشد جمعیت را به‌عنوان یک سیاست لحاظ کردند.

او گفت: این نظریه هیچ‌گاه شکل نگرفت، نه‌تن‌ها در هیچ نقطه‌ای از جهان این اتفاق رخ نداد، بلکه این نظریه برای حیوانات نیز صدق پیدا نکرد و نه‌تن‌ها پیش‌بینی انجام‌شده درباره سال‌های قحطی اتفاق نیفتاد، بلکه تولید به‌قدری زیاد شد که حتی در سال‌هایی، مردم گندم‌های اضافه را می‌سوزاندند.

خورشیدوند بیان کرد: امروزه می‌بینیم یکی از مشکلات و چالش‌های جدی جوامع توسعه‌یافته، کاهش جمعیت جوان و پیری جمعیت است که در نتیجه موجب شده است، نشاط اقتصادی و اجتماعی آنها کاهش یابد. رونق اقتصادی به نیروی جوان وابسته است و زمانی که جوامع پیر شوند دولت‌ها و صاحبان سرمایه احساس خطر می‌کنند.

او اظهار کرد: جوان، مایه پویایی و سرزندگی جامعه می‌شود و بیشتر جهش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از دل نیرو‌های جوان جوشش پیدا می‌کند. اصولاً فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده برای ازدیاد و بقای نسل بشری است و مطابق فلسفه آفرینش بر ازدواج تأکید شده است.

وی ادامه داد: ازدواج موجب پیوند بین نسل‌ها و تداوم نسل بشر می‌شود؛ ولی اگر سیاست‌های یک دولت بر این اصل باشد که موالید کم شود در بلندمدت جامعه با انقطاع نسل بشر مواجه می‌شود، معضلی که امروزه ما در کشور‌های غربی شاهدیم و بحران پیری جمعیت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان افزود: اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت در کشور ما نیز پیامد‌های ناگواری داشته و آسیب‌های جدی از جنبه‌های گوناگون جسمی، روحی و روانی و اخلاقی و اجتماعی بر جامعه گذاشته است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به نظام مسائل در حوزه اجتماعی اشاره کنیم، شاید ابربحران ما در این حوزه، موضوع سالخوردگی جمعیت باشد. اگر در ۲۰ سال آینده همین سیاست ادامه یابد، باعث می‌شود کمبود نیروی کار، بحران امنیت، کاهش تولید علم، خلاقیت و پیشرفت را داشته باشیم و همه اینها تبعاتی است که از کاهش جمعیت، ازدواج و بحث فرزندآوری نشأت می‌گیرد.

خورشیدوند گفت: منحنی رو به سقوط ازدواج و فرزندآوری، چالش‌های زیادی دارد. باید روی ذهنیت نسل جوان درباره پایین آمدن سن ازدواج و فرزندآوری به‌صورت جدی کار شود.

وی ادامه داد: برای اینکه سن ازدواج پایین بیاید و فرزندآوری بیشتر شود، باید کار فرهنگی انجام شود و سیاست‌های غلطی که در ذهن برخی جوانان نقش بسته است، از بین برود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان معتقد است: بخشی مشکلات در موضوع ازدواج و جمعیت، اثر فضای مجازی، رسانه‌ها و ماهواره‌هاست و بخشی نیز اقتصادی است. جوانی که مشکل اشتغال دارد و حداقل‌ها را نمی‌تواند به‌دست آورد، شاید اعتماد به نفس لازم را ندارد که بخواهد یک زندگی مشترک را آغاز کند و موضوع فرزندآوری را حتی در ذهن خود بیاورد.

او افزود: سیاست‌های دولت باید بر مدار مشوق‌های فرزندآوری و تسهیل ازدواج باشد. اشتغال و مسکن نسبت به این دو مقدم است و اینها زنجیروار به یکدیگر پیوسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد