Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:07:44 GMT

نخست وزیر کانادا عملکرد ترامپ را نقد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۲۹۰۷۶

وی خطاب به ترامپ گفت :بسیاری از مقامات در مورد اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی به هزینه های دفاعی در ناتو صحبت می کنند. شما می توانید یک حسابدار سرسخت باشید اما مسئله اصلی است که در حقیقت آنچه که شما انجام می دهید آیا باعث تغییر مثبتی می شود یا نه؟

وی افزود: کانادا باید در طول دهه آینده هزینه های دفاعی خود را هفتاد درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما فقط درباره هزینه ها صحبت نمی کنیم، ما در مورد توانایی صحبت می کنیم و ما در مورد مشارکت صحبت می کنیم. همچنین در نهایت به موضوع عمل به تعهدات می رسیم، توانایی و هماهنگ بودن در آنجا و به طور منظم در شیوه های ملموس حضور داشتن مهم است. کانادا در حال حاضر حدود یک ممیز سه دهم درصد تولید ناخالص داخلی خود را در بخش دفاعی صرف می کند.

نخست وزیر کانادا افزود: وجود اتحاد در ناتو همانطور که در اوج جنگ سرد بود، در حال حاضر هم لازم است. هم اکنون لازم است که در جهت ترویج صلح، امنیت و قدرت دموکراسی های واقعی خود و اصول دموکراتیک که به نظر می رسد در همه جا در سراسر جهان به خطر افتاده است حرکت کنیم.

ترودو افزود: ناتو باید این موضوع را تشخیص دهد که به افزایش پوپولیسم، ملی گرایی تهاجمی یا قطبی شدن در گفتمان عمومی ما باید پاسخ داده شود.این موضوع باید با پیام های قوی، اعتماد به نفس و اقدامات مثبت و منطقی در مورد چگونگی حل این چالش ها همراه باشد.

سخنان تردو در نشست ناتو پس از سفر وی به لتونی در روز سه شنبه بیان شد. او قول داد که حضور نظامی ارتش کانادا در گردان ناتو مستقر در این کشور منطقه بالتیک را گسترش دهد.

روابط کانادا با متحدش آمریکا در ماه های اخیر به خاطر تنش تجاری رو به رشد بین دو کشور و همچنین اختلاف شخصی نخست وزیر با رئیس جمهورترامپ که وی را در اجلاس اخیر گروه هفت فردی ناعادل و ضعیف نامید دچار تلاطم شده است.

تردو در روز چهارشنبه در حاشیه نشست ناتو در مورد مناقشات تجاری که در آن کانادا مبلغ 12.6 ملیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا در واکنش به وضع تعرفه های واشنگتن بر فولاد و آلومینیوم صادراتی کانادا به آمریکا وضع کرده است با ترامپ صحبت کرد. ترودو به پیش از این نشست به خبرنگاران گفت که او منتظر است تا با رئیس جمهور ترامپ صحبت کند تا راهی به جلو پیدا کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نخست وزیر کانادا ترامپ ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم