Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه گردهمایی تبیین شیوه های حمایت از مصرف کالای ایرانی تحت عنوان طرح میثاق در کانون ولایت شهرستان قروه در حالی برگزار شد که از یک طرف بر خلاف تبلیغ در خصوص اینکه کارشناسان خبره اقتصادی حضور دارند، تنها یکی دو نفر از اساتید دانشگاه حضور داشتند. از طرفی دیگر هم بیشتر دعوت کنندگان مدیران و کارمندان ادارات در کنار تعدادی از افرادی بودند که بیشتر دغدغه اصلی برایشان معیشت بود تا اینکه چه نوع کالایی خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایشی که در سالنی تقریباً خالی برگزار شد و قرار بود فکر حمایت از کالای ایرانی را پر و بال دهد اما حتی هنگام سخنرانی کارشناس مراسم، حضار استقبال چندانی نکردند و یا مشغول صحبت با هم بودند و یا فرصت را غنیمت شمرده و به بهانه های مختلف مراسم را ترک می کردند.

در این میان سؤال اینجاست که این همایش قرار بود در ابتدا برای چه کسانی برگزار شود؟ برای مدیران و کارمندانی که خود باید معرف حمایت از کالای ایرانی باشند و یا خانواده هایی که باتوجه به وضعیت اقتصادی خود می توانند در این زمینه مؤثر واقع شوند.   

چرا که طبق گفته های کارشناس همایش، اقتصاد یک جامعه همانند اقتصاد یک خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. حامد قادرزاده گرچه از توزیع مناسب منابع اقتصادی میان نسل های جامعه برای جلوگیری از آسیب گفت اما در این میان واقعیت جامعه با این سخنان آرمان گرایانه چندان در توازن نیست.

همچنین این استاد دانشگاه کردستان اساس اقتصاد دنیا را بر پایه مبادله با کشورهای دیگر و تولید براساس مزیت نسبی دانست و معتقد بود اقتصاد یک جامعه یعنی علمی که موجبات تخصیص بهینه منابع را میان گروه های مختلف با نگاه به آینده مهیا می کند.

قادرزاده با بیان اینکه نیازهای اصلی جامعه در سه بخش حیاتی، راحتی و تجملاتی تعریف می شود، افزود: اولویت این نیازها امروزه در جامعه چگونه است و کدام در اولویت هستند و آیا اصلاً اینکه کالاهای مصرفی ما ساخت کجا باشند دغدغه حساب می شود؟

وی از نبود تثبیت دانش اقتصادی در کشور گفت و تصریح کرد: باید دانست که نگرش اقتصادی مهمترین فاکتور برای حمایت از کالای ایرانی است و با استفاده از کالای ایرانی زمینه بهبود وضعیت اقتصادی میسر می شود.

به گفته قادرزاده نگاه کنیم که امروز آسیب اقتصاد از کجاست. از نبود آموزش میان خانواده ها یا اینکه هنوز به معنی واقعی مفاهیم اقتصادی دست نیافته ایم.

وی با تأکید بر مرور مفاهیم اقتصادی توجه به آموزش در این زمینه را مهم خواند و خشت اول برای این کار را بر عهده آموزش و پرورش و سپس خانواده ها دانست.     

هرچند تمامی گفته های کارشناس همایش کلیشه های همیشگی و تکراری را رقم زد اما ضعف اصلی در این برنامه نبود رعایت استانداردهای برگزاری چنین همایش هایی بود که بدون برنامه ریزی دقیق و نداشتن مسئول مرتبط در حوزه روابط عمومی و ارتباطات دیده می شد.

همچنین روند حمایت از کالای ایرانی و ترویج آن در جامعه با عمل محقق می شود نه حرف و برگزاری همایش. عمل به اینکه کیفیت بالا رود و قیمت متناسب با آن انتخاب شود. عمل به اینکه نیازهای واقعی جامعه دیده و معیار انتخاب کالای ایرانی ضمانت استفاده طولانی مدت داشته باشد.

همه اینها نیازمند تکمیل تمامی زنجیره های اقتصادی از مواد اولیه استاندارد و با کیفیت در تولید گرفته تا عرضه در بازار با قیمت مناسب است.

کد خبر 4344629

منبع: مهر

کلیدواژه: سال حمایت از کالای ایرانی شهرستان قروه قاچاق کالا بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج سانحه تصادف آتش سوزی مجلس شورای اسلامی خرم آباد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • پیش بینی تولید ۱۵۰۰ قلم کالای دانش بنیان در مازندران
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود