Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- حدود 430 هزار تن از اتباع کره جنوبی با انتشار طوماری اینترنتی از دولت خواستند پناهجویان یمنی را که به گفته آنها مزاحمت هایی برای زنان ایجاد کرده اند، از کشور بیرون کرده و سیاست اقامت یک ماهه بدون روادید را نیز در جزیره 'جیجو' لغو کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه هرالد کره جنوبی در گزارشی نوشت: جمله «لطفا یمنی ها را بیرون کنید» در تارنمای نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی دایما دیده می شود و معترضان گفته اند نباید اجازه داد این افراد در این کشور باعث ناامنی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجرت 500 مسلمان یمنی به جزیره 'جیجو' کره جنوبی که 91 درصد آنها مرد هستند باعث نگرانی هایی در میان مردم این منطقه شده است این تعداد پناهجو با اجازه دولت کره جنوبی و بدون روادید در این جزیره سکونت داده شده اند.
بر خلاف بسیاری از مناطق کره جنوبی، بسیاری از خارجیانی که به این جزیره گردشگری سفر می کنند می توانند بدون داشتن روادید، یک ماه اقامت کنند.
کره ای های مخالف حضور این مسلمانان می گویند دولت نباید اجازه دهد بحران پناهجویان در کشور به دلیل افزایش ورود یمنی ها شکل گیرد.
این نشریه می نویسد مردم محل ضمن انتقاد به سیاست نبود روادید برای دوره یک ماهه، گفته اند پناهجویان یمنی برای مردم مشکل ایجاد می کنند معترضانی که طومار را امضا کرده اند گفته اند که در یمن نسبت به زنان خشونت می شود آنها در فرهنگ خود به زن اهمیت زیادی نمی دهند علیه آنها به زور متوسل می شوند و این برای کره جنوبی ناامنی می آورد.
این روزنامه همچنین از قول سازمان ملل آورده است یمن یکی از بدترین فجایع انسانی را در دنیا تجربه می کند 2 میلیون نفر بر اثر جنگ مجبور به فرار شده اند 8 میلیون نفر در فقر و قحطی و در معرض خطر بیماری بسر می برند.
اما 'شین کوانگ یونگ' استاد دانشگاه 'چونگ آنگ' در پایتخت کره جنوبی می گوید که کره ای ها در دوران مدرسه از تفاوت های فرهنگی چیز زیاد نمی آموزند و با این مسایل بیگانه هستند آنها بیهوده در جامعه ترویج هراس می کنند و با مسایل روز دنیا آشنا نیستند.
وی می افزاید بیشتر مردم کره جنوبی در باره زندگی سخت پناهجویان از جمله وضعیت خاورمیانه چیزی نمی دانند.
'نوهیه کیونگ' شاعر جنبش زنان در کره جنوبی نیز می گوید متاسفانه برخی از زنان کره ای با اظهار نظرهایی از این دست، نژاد پرستی را ترویج می کنند.
وی می افزاید آنقدر که باید از 850 هزار مردی که در کره جنوبی به طور غیرقانونی در سایت ها و تارنماهای مستهجن فعالیت می کنند، ترسید، لزومی ندارد که از 500 پناهجوی یمنی در هراس بود.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي يمن بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۲۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد