Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 25 خانه سنتی در قالب اقامتگاه بوم گردی در روستاها و شهرستان های استان فعال است.

اباالفضل مکرمی فر افزود: همچنین از ابتدای امسال تا کنون تلاش شده تا مجوز راه اندازی برای 89 اقامتگاه بوم گردی دیگر در خراسان رضوی صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با راه اندازی این واحدهای جدید، مجموع اقامتگاه های بوم گردی استان به زودی به بیش از 114 مورد افزایش می یابد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز امروز افزود: اقامتگاه های بوم گردی در خراسان رضوی با 670 نفر ظرفیت و 115 اتاق به گردشگران داخلی و خارجی خدمات دهی می کنند.   

مهدی بید خوری با اشاره به برخی از امتیازاتی که دولت برای مالکان این اقامتگاه ها قائل شده است، گفت: مالکان اقامت گاه های بوم گردی از معافیت 50 درصدی مالیاتی برخوردارند.

وی افزود: همچنین دولت تسهیلات ویژه بانکی با بهره بسیار کم برای افرادی که قصد راه اندازی اقامت گاه های بوم گردی را در روستاها دارند اختصاص می دهد.

 سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: صنعتی محسوب شدن تعرفه های آب، برق و گاز این اقامتگاه ها یکی دیگر از امتیازات این اقامت گاه ها است.

 بید خوری افزود: رایگان بودن مجوز تغییر کاربری خانه های قدیمی برای افرادی که قصد راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان را دارند هم یکی دیگر از امتیازات این اماکن اقامتی است.

وی با اشاره به شناسایی  55 روستای هدف گردشگری در خراسان رضوی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی گفت: از این تعداد 25 روستای هدف گردشگری برای تصویب نهایی در حال طی کردن مراحل قانونی هستند.

 توسعه اقامت گاه بوم گردی در استان کمک شایانی به صنعت گردشگری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار می کند.

 خراسان رضوی 28 شهرستان و بیش از 2 هزار و 540  روستا دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اقامت گاه بوم گردی اقامتگاه های بوم گردی استان خراسان رضوی روستاهای هدف گردشگری مشهد مقدس رادکان روستای رادکان خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل فی مابین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم فی مابین ایران و افغانستان در مرز دوغارون بوجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سالم‌سازی‌ها، ارتقاء شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. لذا مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از فرماندار شهرستان تایباد به جهت تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد