Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بنیاد مردمی عفاف و حجاب خراسان شمالی گفت: رویکرد بنیاد عفاف و حجاب محتوا محور و تکیه بر توان گروه‌ها و سمن‌های مردمی است و اقدامات فرهنگی است. ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ استانها خراسان شمالی نظرات

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ با بیان اینکه پشتوانه مقوله حجاب حیا است اظهار داشت: حجاب نه تنها در زمان ورود اسلام، بلکه یک اصل در نوع پوشش زنان ایرانی، قبل از ورود اسلام نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان ایرانی به نجابت در دنیا شناخته می‌شوند.

وی فعالیت در فضای مجازی را از اولویت‌های بنیاد عفاف و حجاب دانست و افزود: متاسفانه کار هنری در مقوله حجاب بسیار کم انجام شده و عملکرد در این زمینه ضعیف بوده است، که در همین راستا و در جهت افزایش فعالیت در فضای مجازی، جشنواره پوستر حریم ماه را برای دریافت طرح ها و ایده‌ها برگزار کرده تا از این حیث بهره مند شویم.

سالاری به تشریح اقدامات انجام گرفته در بنیاد عفاف و حجاب پرداخت و افزود: بنیاد عفاف و حجاب کاملا وابسته به خود مردم است و هیچ اعتباری را از هیچ یک از دستگاه‌های دولتی دریافت نمی‌کند و رویکرد آن محتوا محور است و سعی دارد با تربیت مربیان در حوزه عفاف و حجاب نیاز استان در بهره‌مندی از کارشناسان در این حوزه را برطرف کند.

مدیر حوزه علیمه در ادامه افزود: استان خراسان شمالی در فعالیت‌های اجتماعی که به دست مردم و گروه‌های مردمی انجام می‌گیرد رتبه 5 کشور را دارد که این نشان از فرهنگ بالای مردم در انجام کارهای اجتماعی است.

وی خطاب به مسئولان نیروی انتظامی اظهار داشت: در خواست ما از این ارگان انقلابی این است که با نظارت بر عملکرد نیروهای پایین دستی و جلوگیری برخوردهای زننده با مردم مانع از مخدوش شدن اهداف اغنایی نظام در مقوله حجاب شوند. برخورد با کسانی که هدفمند دنبال تخریب فرهنگ عمومی هستند باید سخت و قاطع باشد.

سالاری از برگزاری کمپین های مردمی در هفته حجاب خبر داد و تصریح کرد: کمپین چرا بی حجابی و چرا با حجابی که با پرسش از اقشار مختلف مردم انجام می‌گیرد در روز پنجشنبه در چهارراه مخابرات شهرستان بجنورد برگزارخواهد شد.

انتهای پیام/م

R7719/P1486/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب در استان همدان اظهار کرد: یکی از مطالبات به حق و مهم مردم که جزو قوانین کشور ما نیز است رعایت عفاف و حجاب و حدود الهی در سطح جامعه است.

وی افزود: الحمدالله اکثریت جامعه بانوان ما عفیفه و محجبه هستند و بسیار هم رعایت می‌کنند اما متأسفانه تعداد کمی بی اطلاع هستند و نمی‌دانند پشت پرده بی‌حجاب دشمن برنامه‌ریزی کرده تا کانون خانواده‌ها را نابود و ویران کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای غربی کانون خانواده‌ها و روابط اجتماعی از هم گسیخته شده است، گفت: نیروی انتظامی برحسب وظیفه قانونی در سطح جامعه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم خود را در طرح عفاف و حجاب از شنبه ۲۵ فروردین انجام داده است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: الحمدالله در این چند روز بانوان همدانی بسیار همراهی کرده‌اند و ما از مجموعه فراجا از همراهی بانوان و خواهران که نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این چند روز مشکلی از این بابت در همدان نداشتیم، بیان کرد: اما معدود افراد بسیار کمی در جامعه هستند که ما به آنها تذکر می‌دهیم و اگر نیاز باشد قطعاً اقدامات قانونی را با این افراد خواهیم داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: ما در همدان هر کجا تذکر داده‌ایم بانوان ما رعایت کرده‌اند.

سردار امیری با بیان اینکه موضوع حجاب را باید به چند قسمت تقسیم کنیم، گفت: عده‌ای هستند که شاید حجاب را رعایت نکنند که با یک تذکر ما حل می‌شود این‌ها افرادی هستند که از پشت پرده بی حجابی‌ها و حرکات دشمن بی اطلاع هستند.

وی افرود: اما خیلی کم تأکید می‌کنم خیلی کم افرادی هستند که با حرکات دشمن حرکت می‌کنند و دنبال التهاب در جامعه و همسوی اهداف دشمن بوده که به طور قطع این افراد را زیرنظر داریم و برخورد لازم و قاطع را با آنها انجام خواهیم داد.

کد خبر 6080340

دیگر خبرها

  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا