Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحسین رحیمی رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری روز بدون نایلکس که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، از تخفیف در میادین میوه و تره بار مشروط بر استفاده نکردن از نایلکس خبر داد و اظهار کرد: از اول خرداد ماه سال جاری در تمام بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار این طرح اجرا شد، بر این اساس هر شهروند به ازای خرید یک کیلوگرمی در میادین میوه و تره بار و مشروط بر استفاده نکردن از پلاستیک، ۵۰ تومان تخفیف می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای سازمان‌های مردم نهاد برای تولید و عرضه کیسه‌ها و سفره‌های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار لحاظ می‌شود، اما این امر منوط بر این است که کیسه‌ها و سفره‌های پارچه‌ای را با قیمت مناسب به مردم عرضه کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه نایلکس های مصرفی در میادین میوه و تره بار سرطان زا نیستند، گفت: ۵۰ درصد نایلکس های مصرفی در میادین میوه و تره بار پایه گیاهی دارند و ۵۰ درصد آن‌ها تجدیدپذیر هستند. لازم به ذکر است، برای رسیدن به این مهم از سال ۸۸ تکلیف شد هر ساله ۲۰ درصد از ظرفیت‌های تولید نایلکس‌های نانو استفاده می‌شود؛ در حال حاضر ۱۰۰ درصد نایلکس‌های مصرفی در میادین میوه و تره بار به صورت تجدیدپذیر و پایه گیاهی هستند.

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در سال ۸۸ درخصوص تغییر الگوی مصرف در زمینه پلاستیک، گفت: در همان سال به پیشنهاد مسئولان سازمان میادین میوه و تره بار بیست و یکم تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس نام گرفت.

وی با اشاره به آمار فرآوری پلاستیک اروپا در سال ۲۰۱۴ گفت: بر اساس این آمار سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود و کشور ایران یکی از ۱۰ کشور نخست در حوزه میزان مصرف پلاستیک است، مصرف پلاستیک در ایران سه برابر بیشتر از میزان مصرف جهانی است.

رحیمی با اشاره به افزایش قیمت نایلکس گفت: بهره بردار‌ها نیز راغب به مصرف کمتر نایلکس هستند.

رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید اولین قدم را در خصوص استفاده کمتر از نایلکس بردارند، گفت: حذف نایلکس نیازمند فعالیت اجتماعی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری تهران میوه و تره بار شهروند میادین میوه و تره سرطان شهرداری شورای شهر تهران پلاستیک ایران افزایش قیمت شورای شهر تهران شهرداری تهران میادین میوه و تره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، دور انداختن ساقه های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ساقه های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس

۱. سم زدایی
دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه
همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که باعث می شود کلیه ها سالم تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است
دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل، رباط ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را تقویت می کند که نقرس و روماتیسم را درمان می کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می کند
اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

۵. مسکن درد
بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می کند، مصرف آسپرین را ترجیح می دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی می دهد.

۶. کاهش وزن
آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می برند راحت تر می کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می کند
UTI یا عفونت مجاری ادراری این روزها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می کند.

نحوه مصرف دم گیلاس
دفعه بعد ، بعد از مصرف گیلاس، ساقه های آن را دور نریزید. آنها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

کد خبر 849763 برچسب‌ها سلامت خبر مهم

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک