Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه ما میراث‌دار کسانی هستیم که سبب پیشرفت و اقتدار در حوزه دانش‌آموزان عشایر شده‌اند و اگر قرار بر نام بردن از مصدایق عدالت باشد، همچنان به قشر بزرگ عشایر خواهیم رسید. ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر با اشاره به برگزاری این اردو اظهار داشت: خشنود هستیم که در سال جاری و به بهانه این اردوی کشوری مهمان اصفهان و مردم شهید پرور آن شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان مهد دلاوری و شهادت‌ بوده و وزارت آموزش پرورش به وجود بانوی اصفهانی در حساس‌ترین قسمت آموزش یعنی آموزش ابتدایی وزارت آموزش پرورش افتخار می‌کند.

وی ادامه داد: امروز اقتدار بانوان و دختران سرزمین خود را در نوزدهمین اردوی دانش‌آموزی عشایر کشور دیدیم و بیان احساسات آن‌ها را با تمام وجود دریافت کردیم و باید اعتراف کرد زمانی که نام عشایر بر زبان جاری می‌شود، چیزهای زیادی نظیر فضایل و خوبی‌ها را به یاد می‌آوریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیرامون عشایر تصریح کرد: با به زبان آوردن نام عشایر، افتخار، غرور و شرف یک کشور را در می‌یابیم و عشایر را همیشه با ویژگی‌هایی نظیر پاکی، پاکیزگی، صداقت، دوستی و غیره شناخته‌ایم و با وجود تمامی این‌ها، امروزه با تمام تلاش‌هایی که در این بخش و برای این قشر انجام شده است، همچنان بدهکار این قشر بزرگ هستیم.

وی افزود: امروزه ما میراث‌دار کسانی هستیم که سبب پیشرفت و اقتدار در حوزه دانش‌آموزان عشایر شده‌اند و اگر قرار بر نام بردن از مصدایق عدالت باشد، همچنان به قشر بزرگ عشایر خواهیم رسید.

کاظمی پیرامون تغییر رویکردها و نگرش‌ها بیان کرد: تربیت دانش‌آموزانی که برای زندگی کردن نیز آماده شوند، نیازمند تغییراتی در نگرش‌ها و رویکردهای نظام تعلیم و تربیت است و باید تمرکز خود را در کسب مهارت‌هایی در جهت زندگی سعادتمند قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگرش در دانش‌آموزان و خانواده‌ها و همچنین حوزه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی لازمه این تحول عظیم خواهند بود، این در حالی است که شما دانش‌آموزان باید به این نکته برسید که کدامیک از موارد سبب رسیدن شما به زندگی سعادت‌مند می‌شود. امید است که شاهد تحولی عظیم در فرآیندهای مختلف آموزشی باشیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره