Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:49:27 GMT

میحانه ؛ ناظم الغزالی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۱۱۵۷

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 ناظم الغزالی خواننده معروف عراقی یکی از محبوب‌ترین خواننده‌های تاریخ موسیقی جهان عرب به شمار می‌رود و آثارش در تمامی جهان عرب شهرت دارد. ترانه میحانه مشهورترین قطعه اوست که نوارهایش تا کشورهای لیبی و تونس در قاره آفریقا هم به فروش رسید. ناظم را یکی از خواننده‌های مقامی عراق می‌دانند چرا که بسیار دقیق و اصولی ترانه‌ها را در دستگاه مخصوص خودش می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فعالیتش را در رادیو عراق در سال 1942 آغاز کرد و در سال 1948 برای اولین بار به خارج از عراق سفر کرد و به فلسطین رفت تا برای سربازان عراقی که برای جنگ با اسرائیل در آنجا بودند ترانه اجرا کند. ترانه میحانه میحانه که در سبک ترانه‌های محلی عراق است یا ترانه فوق النخل که در دستگاه لامینور و به سبک ترانه‌های اروپای شرقی است دو ترانه ماندگار از ناظم در جهان عرب هستند. ناظم الغزالی صبح 23 اکتبر سال 1963 بعد از بیدار شدن از خواب در حالی که قصد داشت کار روزانه اش را شروع کند بناگاه غش کرده و بر زمین افتاد و ساعت 15 همان روز جان سپرد. رادیو بغداد با قطع ناگهانی برنامه عادیش خبر وفات ناظم الغزالی را اعلام کرد و بسیاری از مردم با شنیدن این خبر گریستند. «میحانه» اصطلاحی عامیانه در بغداد است که مخفف جمله «ما حون موعدنا / مگر وقت دیدارمان نبود؟» است و برای خلف وعده عشاق در نیامدن بر سر قرار به کار می‌رود. این قطعه زیبا را با زیرنویس فارسی در تابناک می‌بینید و می‌شنوید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ریتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد

آفتاب‌‌نیوز :

واکنش مهدی کوشکی به خبر بیماری ترانه علیدوستی به شدت سر و صدا به پا کرده است.

استوری مهدی کوشکی از این جهت مورد توجه قرار گرفت که سال گذشته این بازیگر به همراه حبیب رضایی از ترانه علیدوستی به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت کرده بود. ماجرای این شکایت به حمایت ترانه علیدوستی از پویش می‌تو بازمی‌گردد. در می‌تو نام مهدی کوشکی و حبیب رضایی هم به چشم می‌خورد.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • ویدئویی پربازدید از اجرای ترانه «تو محشری» امید در صداتو
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟
  • تغییر چهره متین ستوده بازیگر لیسانسه‌ها بعد از ۸ سال
  • تماس علی دایی با حمید علیدوستی؛‌ اعلام آمادگی برای کمک به ترانه علیدوستی
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی
  • استوری مهدی کوشکی برای ترانه علیدوستی جنجالی شد