Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  محمود رضا رسولی مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با اشاره به کاهش 36 درصدی آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان بیان کرد:  همشهریان تا جای امکان از لبنیات سنتی استفاده نکنند و در صورت استفاده شیر غیر پاستوریزه  به مدت یک دقیقه جوشانده تا قابل استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با اشاره وضعیت تب مالت در همدان بیان کرد:  همدان  قبلا جزو استان‌های اول و دوم  دربیماری تب مالت بود که اکنون خوشبختانه  وضعیت بهتر شده است

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته همدان جزو استان‌ها اول در بیماری تب مالت شناخته شده بود اما اکنون با تلاش‌ها رتبه در حال کاهش است.

رسولی با اشاره به اینکه گزارش‌گیری توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ به دلیل متفاوت بودن گزارش‌گیری چندان نمی‌توان نسبت به رتبه‌بندی نظر قطعی داد.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه هیچگونه تضمینی برای سایر فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه نیست، خاطرنشان کرد:‌ میکروب تب مالت سرما دوستی است که به مدت زیادی ماندگاری دارد.

وی با اشاره به اینکه میکروب تب مالت در بستنی تا 6 ماه ماندگاری دارد که باید مواظب بود، افزود: نحوه انتقال این بیماری در روستا و شهر متفاوت است، در روستا بیشتر از طریق تماس با دام و جنین سقط شده و ترشحات دام‌‌هایی که جنین سقط کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

رسولی با  بیان اینکه علامت تب مالت در دام، سقط جنین است، افزود: اگر دامی سقط جنین کرد باید دامداران، اداره دامپزشکی را در جریان بگذارند و با اکیپ‌های  این اداره در کنترل بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با تاکید به ضدعفونی کردن محل دام سقط جنین کرده، گفت: از تماس کودکان با دام سقط جنین کرده جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تب مالت علایمی نظیر تب، دردهای بدنی نظیر کمر درد و پشت درد، دارد، افزود: افراد در صورت مشاهده این علائم برای درمان به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/د.ا

کاهش 36 درصدی مبتلایان به تب مالت در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی تب مالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی