Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (تحکیم وحدت) گفت: فشارهای اقتصادی، عدم آموزش مناسب در ارتباطات اجتماعی، ناامیدی از آینده شغلی مشکلاتی را برای دانشجویان دختر به وجود می‌آورد که اگر از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشند دچار انحرافات فکری و اخلاقی خواهند شد.

فاطمه علیزادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره معضلات دانشجویان دختر در محیط دانشگاه اظهار کرد: ارتباط دانشجویان دختر با استادان، اشتغال، نا آگاهی از مسائل دینی-عبادی و فشارهای اقتصادی برای دانشجویان دختر خوابگاهی که به دور از محل زندگی قرار دارند مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشجو برای کسب تخصص در رشته مورد علاقه وارد دانشگاه می‌شود و حداقل 4 سال از زندگی خود را در دانشگاه سپری می‌کند اما بعد از فراغت از تحصیل با کمبود شغل مواجه است. نکته دیگر اینکه دانشگاه‌ها ارتباط نزدیکی با محیط‌های شغلی ندارند و به تبع آن مهارت‌های لازم برای کسب شغل ایده‌آل در اختیار دانشجو قرار داده نمی‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (تحکیم وحدت) تصریح کرد: واحدهای درسی دانشگاه‌ها متاسفانه به روز نیستند در حالی که ملزومات دنیای امروز متفاوت شده است و دانشگاه‌های ما مطابق زمان پیشرفت نمی‌کنند.

علیزادنیا گفت: دختر دانشجویی که در سن کم به امید تحصیل و دستیابی به موقعیت اجتماعی بهتر زحمت به شهر دیگری می‌رود و رفت‌وآمد به دانشگاه را به جان می‌خرد بعد از 4 سال متوجه می‌شود که آموخته‌هایش بی‌تاثیر هستند و این واقعیت‌ها همگی در نتیجه آرامش فکری او را از بین می‌برد. اگر دانشجوی دختر اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد انحراف فکری و اخلاقی در رفتار او پدید می‌آید. البته اساتید دانشگاه در این ناامیدی دخیل هستند و از همان ترم‌های اول آینده مبهم را برای دانشجویان ترسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: ‌عدم آموزش ارتباط در حوزه شرع و عرف جامعه با نامحرم یکی از مشکلاتی است که دانشجویان دختر ما به آن دچار هستند. دانشجویان دختر در سنین جوانی وارد محیطی می‌شوند که تا پیش از آن تجربه نکرده‌اند. همین امر موجب می‌شود که در سال‌های ابتدایی تحصیل، دخترها با یکسری از بحران‌های عاطفی مواجه شوند که این بحران‌های عاطفی اگر مدیریت نشوند تبدیل به انحرافات فکری خواهند شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا با تاکید بر لزوم تلطیف فضای فرهنگی دانشگاه با استفاده از تشکل‌های دانشجویی افزود: به دلیل اینکه در تشکل‌های دانشجویی افرادی از جنس خود دانشجویان فعالیت می‌کنند و راه و روش ارتباط و زبان یکدیگر را بهتر می‌دانند شاید تاثیر بیشتری داشته باشند و بتوانند فضای فرهنگی دانشگاه را تلطیف کنند. در دانشگاه الزهرا این امکان فراهم شده و در جلساتی که با حضور ریاست دانشگاه و مسئولین دانشگاهی برگزار می‌شود دانشجویان نیز حضور دارند و ارتباط بدنه دانشجویی و مسئولین به خوبی انجام می‌شود.

علیزادنیا ادامه داد: مسائل و مشکلات حوزه زنان به حجاب و ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی تنزل پیدا کرده است، در برخی از شهرهای دیگر ایران زن‌ها از ساده‌ترین حقوق خود بی‌اطلاع هستند و همین باعث می‌شود که سرخوردگی در مورد مفهوم متعالی به اسم زن پیدا بکنند. این آگاهی بخشی وظیفه کیست؟ وظیفه نهادهایی است که مدعی پرچم‌داری حمایت از زنان و دختران هستند ولی در عمل چیزی که می‌بینیم چاره گورخواب‌های زن را عقیم کردن آنها می‌دانند.

وی درباره راهکارهای رفع مشکلات حوزه زنان در جامعه و دانشگاه عنوان کرد: دغدغه زنان کنش‌گر و فعال در این حوزه باید از فانتزی‌های معمول و واقعیاتی که در بطن جامعه جریان دارد ارتقاء پیدا کند. مسئولین دغدغه‌ها را افزایش دهند و ببینند که مشکل زن و دختر نسل سه و چهار انقلاب در جامعه ایران که هیچ کدام از وقایع انقلاب، جنگ و ... را ندیده‌اند چیست. اگر بتوانند دغدغه این بخش از جامعه را رفع بکنند یقینا خیلی از مسائل و مشکلات حوزه زنان و دختران حل خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا با اشاره به تاثیر فشارهای اقتصادی برناهنجاری‌های اجتماعی گفت: هزینه زندگی در تهران برای دانشجوی دختری که از شهرستان می‌آید سنگین است اگر امکان داشت کمک‌ هزینه‌های غیر مستقیم به دانشجویان دختر خوابگاهی تعلق بگیرد شاید برخی از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد برطرف می‌شد.

علیزادنیا اضافه کرد: لازم ارتباط موثر نهاد آموزشی دانشگاه با محیط‌های امن برای زنان جهت اشتغال فراهم شود، واحدهای درسی منطبق با محیط کار باشد و دانشجویی که بعد از 4 سال مشغول کار می‌شود تازه‌‌کار نباشد.

وی اظهار کرد: همچنین از تشکل‌های دانشجویی حمایت لازم انجام شود تا خوراک فکری و فرهنگی مناسب به دانشجویان تزریق کنند، به این دلیل که هر دو طرف دانشجو هستند از سخت‌گیری‌های بزرگسالان خبری نیست و دانشجو خیلی راحت می‌تواند حرف‌های خود را مطرح کند و پاسخ صحیح را دریافت نماید.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: مسئولین می‌توانند برای ایجاد انگیزه از فعالین دانشجویی مخصوصا دخترهایی که حضور فعال در دانشگاه دارند تقدیر کنند و به رای و نظر دانشجو بها داده شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ دامنه تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین به دیگر دانشگاه‌های استرالیا نیز کشیده شد.
دامنه تحصن دانشجویی حمایت از فلسطین که از هفته پیش در دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی استرالیا آغاز شد؛ با ایجاد اردوگاه‌های مشابه در دانشگاه‌های پرت، کوئینزلند، آدلاید و کانبرا، گسترش یافت.
دانشجویان معترض از موسسات آموزشی و دانشگاهی خواستند روابط خود را با سازندگان سلاح که برای ادامه جنایات در غزه تسلیحات در اختیار رژیم صهیونیستی می‌گذارند؛ قطع کنند.
اعترضات ضد صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه ویکتوریا نیز با واکنش برخی دانشجویان یهودی داغ‌تر شد.
البته شورای یهودیان استرالیا بلافاصله با انتشار بیانیه‌ای رسمی ادعای تهدید علیه دانشجویان یهودی را در این اعتراضات به شدت رد کرد.
بیانیه‌ای که راه سوءاستفاده تبلیغاتی حامیان صهیونیسم را از این تحصن مشروع، مسدود کرد.
دانشجویان استرالیایی تاکید کرده اند: تا زمانی که پاسخی برای خواسته هایشان نگیرند در اردوگاه‌های همبستگی با فلسطین می‌مانند و به تحصن خود ادامه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

۱) دانشجوی استرالیایی
۲) دانشجوی استرالیایی
۳) نوآه لوون - نماینده اتحادیه دانشجویان یهودی استرالیا
۴) دانشجوی استرالیایی

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود