Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح امروز پنج شنبه در جلسه تخصصی احزاب، سازمان‌های مردم ‌نهاد و جمعی از بانوان فعال استان در تبریز با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان ابراز داشت: باید همه مردم و مسئولان و سازمان های مردم نهاد برای استفاده از این توانمندی ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور را می توان حل کرد، گفت: نسخه اصلی حل و فصل و رفع این مشکلات مدیریت بر مبنای تکنوکراسی است، بحران اقتصادی سال ۱۳۴۰ در ایران نیز توسط همین مدیریت بر مبنای تکنوکراسی حل کرد به طوری که در آن دوره نیز که کشور با رکود بزرگی مواجه شد و کارخانجات در حال تعطیلی بود، وزیر بازرگانی وقت با مدیریت تکنوکرات و شعار تولید ثروت از طریق بخش خصوصی توانست با اعمال سیاست های مناسب بر مشکلات چیره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش ادامه داد: باید ما به تجربه های کشورهای دیگر توجه کنیم، آنها نیز با تکنوکراسی توانسته اند مشکلات اقتصادی خود را حل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین افزود: در این شرایط حساس باید صاحبان فکر و ایده، در جهت خروج از مشکلات، پیشنهادهای عملی قابل اجرا به دستگاه ‌های اجرایی و مدیران ارائه کنند.

وی سپس خبر صادرات برق به ارمنستان را تکذیب کرد و گفت: کسانی که چنین اخباری را منتشر می‌ کنند به دنبال ضربه زدن به اعتماد مردم هستند. کدام عقل بیدار قبول می کند که در این فصل از سال و افزایش مصرف برق، ایران اقدام به صادرات کند.

خدابخش همچنین بهره مندی از ظرفیت های وسیع احزاب، تشکل ها و گروه های مردم نهاد در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را فرض لازم مدیریت های دولتی خواند.

کد خبر 4344805

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی اقتصاد مجید خدابخش بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند مشهد شیراز یاسوج سانحه تصادف آتش سوزی مجلس شورای اسلامی خرم آباد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند