Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:47:42 GMT

یک چهارم لردگانی ها بیکارند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۲۲۴۴

یک چهارم لردگانی ها بیکارند

فرماندار لردگان گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۲۴.۳ درصد بوده که متاسفانه بیشتر از نرخ بیکاری استان است، به گونه‌ای که رتبه سوم نرخ بیکاری در میان شهرستان‌های ۹ گانه مربوط به این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، برهان حسین‌پور آقایی در شورای اشتغال شهرستان لردگان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان لردگان در میان سه استان خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بر اساس سرشمارس سال ۹۵، از ۱۶۲ هزار نفر جمعیت ۲۰ ساله و بیشتر، حدود ۶۲ هزار نفر معادل ۳۸ درصد را جمعیت فعال تشکیل می‌دهند که ۴۷ هزار نفر شاغل و ۱۵ هزار نفر بیکار و جویای کار هستند. 

وی گفت: شهرستان بر اساس مناطق کمتر توسعه یافته کشور، رتبه‌بندی مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور، اخذ نظر استاندار در تهیه برنامه راهبردی عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد روستایی با هدف اجرای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی در گروه ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته قرار گرفته است. 


فرماندار لردگان با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تصریح کرد: مهمترین دستاورد آن تهیه و تدوین سند توسعه شهرستان بوده که در شرف نهایی شدن است. 


وی با اشاره به وجود ۳۵۶ روستا در این شهرستان، بیان کرد: ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی به عبارتی نیمی از جمعیت روستایی، در این شهرستان زندگی می‌کنند که رتبه ۱۶ کشوری را از لحاظ بیشترین جمعیت روستایی به خود اختصاص داده است. 


حسین‌پور آقایی با اشاره به تدوین آیین نامه حمایت در ایجاد اشتغال، تصریح کرد: در راستای این آیین‌نامه۱۴۳ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده شد که سهم بخش کشاورزی ۴۵ درصد معادل ۶۵ میلیارد تومان بوده که ۸۸ طرح با ۳۷ میلیارد تومان به شعب بانک‌ها ارسال شد، همچنین سهم بخش صنعت، معدن و تجارت ۱۸ میلیارد تومان بوده که ۱۰۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان برای پرداخت به بانک‌ها ارسال شده است. لازم است در حوزه‌های میراث فرهنگی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ورزش و جوانان با هدف جذب اعتبارات بیشترین تلاش صورت گیرد. 


حسین‌پور آقایی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۶۰ هزار هکتار معادل ۲۵ درصد از اراضی آبی و دیم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: دامداری و کشاورزی شغل اصلی این شهرستان است که به دلیل تهدیدات ناشی از خشکسالی بسیاری از مشاغل از دست رفته و پدیده حاشیه‌نشینی به وجود آمده است. بیش از 1000 هکتار از باغات دچار تنش شدید آبی شده‌اند و در معرض نابودی هستند. 


وی با بیان اینکه دو طرح پتروشیمی و سیمان صنعتی با اشتغال 2000 نفر در این شهرستان وجود دارد، گفت: در صورت بهره‌برداری با تعدیل نیرو مواجه خواهیم شد و لازم است چاره‌ای اندیشیده شود تا از افزایش جمعیت بیکار کاسته شود. 


خاطرنشان کرد: بیشتر واحدهای موجود در شهرک صنعتی این شهرستان به دلیل سود بالای تسهیلات بانکی نیمه فعال هستند و با ورشکستگی مواجه می‌شوند.  ۱۱۴ واحد تولیدی وجود دارد. ۳۰ واحد تولیدی دارای مجوز هستند و همچنین تعداد کارگاه‌های این شهرستان 1900 واحد است. 


وی با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان مهم‌ترین اولویت استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: قرار شد استان به قطب گردشگری و توریست تبدیل شود. با وجود ظرفیت‌های کم نظیر در شهرستان در زمینه‌های میراث فرهنگی بخش اعظمی از اشیا تاریخی موزه از این شهرستان کشف شده است. 


حسین‌پور آقایی خاطرنشان کرد: کانون‌های گردشگری بی‌نظیری در این شهرستان وجود دارد ولی توجه خاصی به وضعیت گردشگری انجام نمی‌شود تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سهم استان در اشتغال روستایی و عشایری 305 میلیارد تومان بوده که به دلیل اینکه شهرستان لردگان دارای بیشترین تعداد روستا در سطح استان است، حدود 46 درصد معادل 143 میلیارد و 700 میلیون تومان از این تسهیلات به این شهرستان اختصاص داده شده است. 


به گزارش ایسنا، حفیظ‌ الله فاضلی ۲۰ تیرماه در شورای اشتغال شهرستان لردگان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه زمان زیادی را در سال گذشته از دست دادیم و کارها به منظور ایجاد اشتغال در استان را از نیمه دوم فروردین ماه  امسال آغاز کردیم. 


حفیظ‌ الله فاضلی با بیان اینکه از نیمه دوم فروردین ماه تاکنون 283 میلیارد تومان در قالب 960 طرح به بانک‌های عامل ارسال شد، افزود: تاکنون 362 طرح با مبلغ 57 میلیارد و 800 میلیون تومان از شهرستان لردگان به بانک‌های عامل ارسال شده است. 


فاضلی تصریح کرد: سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی 22.5 میلیارد تومان است که حدود پنج میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبارات مشاغل خانگی به شسهرستان لردگان اختصاص داده شده و به دلیل اینکه 60 درصد تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ شده بود حدود 2.54 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شد. در اشتغال فراگیر سهم استان 403 میلیارد تومان بود  که از این مبلغ  حدود 93 میلیارد تومان سهم شهرستان لردگان است اما متاسفانه به دلیل اینکه برخی روستاها که عنوان شهر گرفتنداما امکانات شهر را ندارند، افراد ساکن در این مناطق از دریافت این تسهیلات محروم هستند و این یک مانع در جذب تسهیلات است. 


فاضلی اظهار کرد: در مجموع 263 میلیارد تومان از مجموع 580 میلیارد تومان در تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر که به استان اختصاص داده شده، به شهرستان لردگان تخصیص داده شد و همچنان در حال پیگیری هستیم تا از فرصت باقی مانده استفاده کنیم. 


وی برگزاری جلسات کمیته استانی، استفاده از توان افرادی که می‌توانند به ایجاد اشتغال پایدار کمک کنند و عقد تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال برشمرد. 


فاضلی گفت: مجموعه ورزشی برای کارگران شهرستان لردگان پیش بینی شده که دو هزار متر مربع زمین دارد و در قالب یک سالن است اما متاسفانه در منطقه مسکونی واقع شده که لازم است مورد توجه قرار گیرد. 


اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: این شهرستان به عنوان شهرستان پایلوت به دلیل دور افتاده بودن، گرفتاری و مشکلات بسیار برای امر توسعه انتخاب شده است. شهرستان لردگان یک شهرستان استراتژیک است که تا چند سال آینده نسبت به دیگر شهرستان‌ها شاهد پیشرفت بیشتری در آن هستیم. 


عباسی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌شود تیمی برای بررسی در حوزه‌های مربوطه این وزارتخانه به استان اعزام کند و از این طریق گزارشات خود را تکمیل کنند تا اعتباراتی از سوی وزارتخانه اختصاص یابد همچنین از اعتبارات استانی برای رفع مشکلات کمک‌هایی صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد

داور چهارم دیدار استقلال و ذوب آهن اصفهان ور هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری تغییر کرد.

به گزارش مشرق، دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با تغییر داور چهارم دیدار استقلال و ذوب آهن اصفهان همراه خواهد بود.

از این رو علی بای جای شبیر بهروزی را به عنوان داور چهارم خواهد گرفت.

همچنین حاتم بک پور هم ناظر دیدار ملوان بندر انزلی و هوادار تهران به جای فریدون اصفهانیان شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شوت دیدنی الیوت؛ گل چهارم لیورپول به تاتنهام در دقیقه ۵۹
  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد
  • گل چهارم ارلینگ هالند به وولورهمپتون (منچسترسیتی 4-1 وولورهمپتون)
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • برخورد پراید با کامیون در محور بروجن به لردگان با دو مصدوم و حادثه دیده
  • برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد