Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:01:55 GMT

35 درصد پرونده های طلاق خمین سازش شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۳۲۴۹

35 درصد پرونده های طلاق خمین سازش شد

خمین - ایرنا - کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین گفت: 35 درصد پرونده های متقاضیان طلاق توافقی که در بهار امسال به اورژانس اجتماعی این شهرستان ارجاع شده به سازش انجامید.

سمیه ناصری‌ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 74 پرونده درخواست طلاق توافقی معادل 65 درصد در بهار امسال به جدایی رسید.
وی گفت: همسرانی که قصد متارکه دارند در مرحله قطعی شدن طلاق به اورژانس اجتماعی ارجاع می شوند که در این مرحله زوج ها همه اقدامات قانونی مانند پرداخت مهریه و حضانت فرزند را انجام داده و ارائه مشاوره تاثیر زیادی در سازش آنان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مرکز اوژانس اجتماعی خمین اعتیاد را عامل محوری در طلاق خمین دانست و اظهار داشت: ساماندهی و اقدامات اثربخش در کاهش آسیب طلاق در این شهرستان ضروری است.
ناصری زاده گفت: دخالت اطرافیان از عوامل دیگر طلاق در خمین است چراکه بیشتر زوج ها در مهارت‌ زندگی، همسرداری و مسئولیت پذیری ضعف دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر طلاق های خمین در پنج تا 10 سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد، افزود: زوج هایی که درسنین 25 تا 35 سال هستند بیشترین مراجعه کنندگان برای طلاق را در این شهرستان شامل می شوند.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین تصریح کرد: بیکاری، مشکلات معیشتی و ازدواج در سن پایین مهمترین علل طلاق در این سنین است.
ناصری زاده، راهکار حل معضل طلاق را آموزش دانست و ادامه داد: در مراکز بهداشت 10 روستا نشست آموزش مهارت‌های زندگی و به ویژه کنترل خشم برگزار شده است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین تصریح کرد: فعالیت مرکز اوژانس اجتماعی شامل خط تلفن 123، سیار اجتماعی، مداخله در بحران و کاهش طلاق می‌شود.
ناصری زاده ادامه داد: از ابتدای امسال 400 تماس با این مرکز گرفته شده که موضوع 130 تماس اختلافات خانوادگی بوده است.
وی اظهارداشت: درخواست مشاوره در زمینه های فرزند پروری، مشکلات فردی، کودک آزاری و همسر آزاری از پرتعدادترین تماس ها با این خط است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین افزود: تماس گیرندگانی که نیاز به مشاوره حضوری داشته باشند به مرکز مشاوره اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند.
ناصری زاده با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است گفت: برای زنان بدسرپرستی که همسر معتاد، متواری و یا زندانی دارند و موارد کودک آزاری در این مرکز پرونده تشکیل می شود.
وی ادامه داد: 45 پرونده امسال در اورژانس اجتماعی خمین تشکیل شده که در این راستا خدمات کمک مالی موردی، اعطای سبد کالا، مشاوره، معرفی به مراکز ترک اعتیاد به صورت رایگان در حمایت از خانواده ها انجام شده است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمینتاکید کرد: سه زن سرپرست خانوار خمین پارسال تسهیلات راه اندازی مشاغل خانگی دریافت کردند.
ناصری زاده گفت: زنان بدسرپرست برای دریافت تسهیلات اشتغال با مشکل ضمانت برای بانک عامل مواجه هستند.
وی افزود: بیشترین مددجویان مرکز اورژانس اجتماعی را خانواده های غیربومی و ساکن حاشیه های شهرتشکیل می دهند.
هفت هزار نفر در شهرستان خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مركز اورژانس اجتماعي سازش پرونده هاي طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشتاختی و مشاوره جهت، از ارئه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «جهت»، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران، توسط کادر مجرب برای جهادگران و عموم خبر داد و گفت: ساختمان جدید این مرکز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، بهروز نظری بوژانی با اشاره به برگزاری این مراسم در ساختمان جدید واقع در خیابان نصرت حد فاصل ۱۶ آذر و کارگر شمالی اظهار کرد: در این مراسم معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی تهران، دانشگاه تهران، مسئولان روانشناسی و شماری از درمانگران و مشاوران روانشناسی حضور دارند و علی‌اصغر اصغرنژاد، از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره سخنرانی دارند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مشاوره روانشناختی جهت از سال ۹۴ تاکنون با جهت‌گیری ایرانی – اسلامی در همه حوزه‌های روانشناسی، مشاوره‌ای و خدمات تخصصی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌زمان خدمات آموزشی هم برای گروه‌های مختلف ارائه شده است.

*ارائه خدمات مشاوره‌ای آنلاین و حضوری برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان کنکور سراسری

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره جهت، با بیان اینکه مرکز مشاوره‌ای روانشناختی جهت به‌صورت آنلاین و حضوری خدمات ویژه داوطلبان و شرکت‌کنندگان کنکور سراسری برای برنامه‌ریزی، جهت‌دهی آموزش، یادگیری و انتخاب رشته ارائه می‌کند، گفت: خدمات مشاوره‌ای برای مشکلات تحصیلی و اختلالات یادگیری دانش‌آموزان از دیگر خدمات این مرکز است.

نظری در ادامه از تشکیل پرونده نرم برای سنجش و اندازه‌گیری روانی با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارهای روانسنجی در این مرکز خبر داد و گفت: خدمات مشاوره‌ای آنلاین از دیگر خدمات جدید این مرکز است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای برای ازدواج و همتاگزینی، مسائل خانوادگی، زمینه‌های اختلالی و زمینه‌های بالینی اختلالات شخصیت در این مرکز، افزود: روانسنجی در حوزه‌های مختلف در زمینه مسائل عاطفی، خلقی، هوشی و نوروتراپی و حوزه روانپزشکی از دیگر خدمات مرکز مشاوره روانشناختی جهت وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

*ارائه آموزش‌های تخصصی ویژه متخصصان حوزه‌های روانشناسی و مشاوره در مرکز جهت

سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره جهت، خدمات آموزشی عمومی و تخصصی را از دیگر خدمات این مرکز روانشناختی برشمرد و افزود: آموزش‌های تخصصی برای متخصصان حوزه‌های روانشناسی و مشاوره و دوره‌های مهارت‌افزایی از برنامه‌های این مرکز است.

نظری یادآور شد: تاکنون مذاکرات متعددی با صنایع، شرکت‌ها و مجموعه‌های خصوصی، نیمه‌خصوصی و دولتی برای ارائه این مجموعه خدمات به‌صورت آنلاین و حضوری انجام شده است.

علاقه‌مندان مباحث روانشناختی و مشاوره‌ای برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزشی و یا استفاده از خدمات مرکز مشاوره روانشناختی جهت، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران می‌توانند با شماره‌های تلفن مرکز با پیش شماره تهران۰۲۱- ۸۸۹۶۱۱۸۹-۸۶۰۵۲۱۸۷-۸۶۰۵۲۴۵۸-۰۹۹۰۸۸۶۳۲۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس