Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:45:44 GMT

بهسازي بازار ماهي کيش آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۳۳۱۳

بهسازي بازار ماهي کيش آغاز شد

خبرگزاري آريا - کيش - ايرنا - طرح نوسازي و بهسازي بازار فروش ماهي جزيره کيش با هدف رفع مشکلات و بهبود شرايط فيزيکي عرضه و نگهداري آبزيان آغاز شد.

معاون عمراني سازمان منطقه آزاد کيش روز پنجشنبه به ايرنا گفت: بازار ماهي جزيره کيش به دليل مشکلات بهداشتي و تهويه علاوه بر کارکنان و عرضه کنندگان ماهي اين مرکز، موجب نارضايتي شهروندان و گردشگران از وضعيت اين بازار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفي خانزادي افزود: با دستور مدير عامل سازمان منطقه آزاد کيش براي رسيدگي به وضعيت بازار ماهي کيش، طرح بهسازي، توسعه و ساماندهي اين بازار تدوين و آغاز شد.
وي اظهار داشت: در طراحي جديد اين بازار با اضافه شدن ساختماني جديد، بازار ماهي کيش از نظر فضا توسعه مي يابد و بر اساس اين طراحي فضاهاي پشتيباني از محل عرضه ماهي جدا مي شود تا از نظر بهداشتي و تهويه بوي نا مطبوع، مشکلات برطرف گردد.
خانزادي گفت: در طرح توسعه بازار ماهي، يک سالن با 12 غرفه عرضه ماهي با کفپوش يکپارچه و با مقاومت بالا و رعايت مسايل بهداشتي و نيز شبکه جمع آوري فاضلاب استاندارد تعبيه شده است.
خانزادي اظهار داشت: با اجراي طرح توسعه ، بهسازي و ساماندهي اين بازار، پس از اينکه ماهي ها با خودروي حمل آبزيان وارد محل تخليه مي گردد ، بلافاصله ماهي ها در حوضچه هاي ويژه شستشو قرار داده شده و سپس به صندوق هاي مخصوص نگهداري در يخ و پس از آن محل عرضه منتقل مي شوند.
وي اضافه کرد: بازار جديد داراي چند سردخانه است که بنا بر نوع ماهي و شرايط نگهداري آن مورد استفاده قرار مي گيرد ، همچنين 2 دستگاه يخ ساز نيز براي توليد پودر يخ مورد نياز عرضه کنندگان ماهي پيش بيني شده است.
معاون عمراني سازمان منطقه آزاد کيش خاطرنشان کرد: يکي از معضلات اصلي بازار ماهي کيش بوي نامطبوع و زننده ناشي از ضايعات ماهي در محل بازار عرضه بود که به اين دليل با منفک کردن بخش امحاء از بازارچه عرضه، تمامي ضايعات ماهي ها به اتاقک امحاء منتقل و روزي 2 بار از محدوده بازار خارج مي شود.
خانزادي افزود: با توجه به جدا سازي بخش پشتيباني از محل عرضه و منفک شدن فضاي پاک کردن و بسته بندي ماهي از غرفه ها، نظارت مستمر بر فعاليت همه بخش ها وجود دارد تا ضمن رعايت موازين بهداشتي، پروسه عرضه و نگهداري ماهي نيز در کمال سلامت و بر اساس استانداردهاي غذايي باشد.
وي طراحي محل استراحت کارگران بازار، سرويس هاي بهداشتي، پارکينگ و ايستگاه تاکسي را از ديگر شاخصه هاي طرح توسعه بازار ماهي کيش برشمرد و گفت: طرح بهسازي اين بازار تا 2 ماه آينده بهره برداري مي رسد.
با توجه به موقعيت جغرافيايي و طبيعي جزيره کيش و دسترسي به آبزيان دريايي به عنوان يکي از ارزشمندترين نيازهاي تغذيه اي در سبد خوراک خانواده ها، بازار ماهي کيش از جمله اماکن مورد توجه و تردد شهروندان و گردشگران است.
جزيره کيش با مساحت 91.5 کيلومتر مربع و جمعيتي حدود 40 هزار نفر در 18 کليومتري کرانه جنوبي ايران در محدوده شمالي آب هاي نيلگون خليج فارس واقع است.
6993
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۹۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است و در ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی عملیات زیرسازی تا مرحله پریمکت انجام و سال جدید عملیات آسفالت‌ریزی انجام خواهد شد.

وی افزود: با احداث و بهسازی ۹۴ کیلومتر راه روستایی بیش از ۲۱۰۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در سال گذشته تا مرحله پریمکت پیش رفته است، خاطرنشان کرد: با مساعد شدن وضعیت جوی و آغاز فعالیت کارخانه‌های آسفالت استان، عملیات روکش آسفالت محورهای روستایی انجام خواهد شد.

کهریزی تصریح کرد: فروردین سال جاری در محورهای روستایی سرایی لاریز کریم به طول ۱.۳ کیلومتر و راه روستایی الیاسی محمود نادر به طول ۰.۳ کیلومتر در شهرستان سرپل ذهاب عملیات پریمکت، اجرای ۲۰۰۰ متر لایه اساس در راه روستایی ده‌باغ شهرستان کرمانشاه و اجرای عملیات ابنیه فنی در راه روستایی تنگاب شهرستان قصرشیرین، انجام شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی فرعی موتور محرک تولید است، گفت: هرچه دسترسی روستاها به راه‌ها بهتر باشد، تولیدات با قیمت مناسب‌تری به بازارهای مصرفی می‌رسد.

کد خبر 751462

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ماهی‌های دودخانه در بندر انزلی
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد