Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:52:11 GMT

آسمان قصرشیرین غبار آلود شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۳۴۰۲

آسمان قصرشیرین غبار آلود شد

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود یک توده گرد و غبار ، باعث آلودگی هوای این شهرستان مرزی و کاهش دید افقی در روز پنجشنبه به میزان 6 هزار متر شده است.

امیرپرویز نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون میزان دید افقی این شهرستان چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای پاک و سالم (10 هزار متر) کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 44 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز هشت درصد اعلام کرد.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین با بیان اینکه اوایل امروز میزان دید افقی این شهرستان مرزی به سه هزار متر کاهش یافته بود ، اظهار داشت: میزان سرعت وزش باد طی 48 ساعت گذشته 11 متر بر ثانیه بوده است.
نجفی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی 45 روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین 12 ، اردیبهشت هفت ، خرداد 12 و در تیر نیز 14 روز به ثبت رسیده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور ، نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
طبق توصیه پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن ، کودکان ، بیماران قلبی و تنفسی در روزهای غبارآلود به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي گرد و غبار قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده

ایسنا/اردبیل با حاکمیت الگوی پایدار جوی طی پنج روز آینده آسمان استان اردبیل غالباً صاف و بدون بارش خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنین طی این مدت در قبل از ظهرها جوی نسبتاً آرام، در اواسط روزها هوای نسبتاً گرم و در بعدازظهرها وزش ملایم باد خزری (در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند) پیش‌بینی می‌شود.

البته در سه روز آینده به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین در منطقه، در ساعات شبانه و اوایل صبح هوای بسیار خنک و نسبتاً سرد در بیشتر مناطق استان تداوم دارد.

در حالیکه اواسط هفته آینده افزایش دما در سطح استان محسوس خواهد بود.

اما از روز چهارشنبه (۱۲اردیبهشت) تا آخر هفته آینده با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در شمال غرب کشور، آسمان استان نیمه ابری تا ابری شده و ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران انتظار می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گلستان تا اواسط هفته آینده
  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم