Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه وارد شرایط بحرانی می‌شویم که باید آموزش‌های لازم برای مدیریت شرایط بحرانی به مدیران و گروه‌هایی از کارکنان ارائه شود گفت: دولت باید در کم کردن فاصله و ایجاد عدالت در پرداختی‌ها بین کارکنان تصمیمات جدی بگیرد. ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جمشید انصاری ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید به دنبال مهارت‌هایی بروند که با آموخته‌های خودشان فرصت‌هایی برای خود ایجاد کنند؛ در استان لرستان جذب هزار نفر در مقابل نیروی انسانی در انتظار اشتغال رقم بسیار اندکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور وارد شرایط جدید می‌شود و حتماً نظام اداری باید متناسب با شرایط جدید تغییراتی در رویه انجام وظایف و نحوه اداره خود اتخاذ کند تا کمک شود از این شرایط  بتوانیم با کمترین مشکل عبور کنیم.

معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد: هنوز عمق شرایط جدید در کشور را متوجه نشده‌ایم و وارد یک شرایط کاملاً دشوار می‌شویم که از ویژگی‌های این شرایط دشوار چند نکته است؛ درآمدهای کشور کاهش پیدا خواهد کرد یعنی هم درآمدهای ناشی از فروش نفت و هم درامدهای مالیاتی چون زمانی اقتصاد کشور دچار مشکل شود واحدهای تولیدی مانند سابق اداره نمی‌شوند تا مانند قبل مالیات پرداخت کنند چراکه رونق اقتصادی مبنای پرداخت مالیات است.

وی بیان کرد: در بخشی از درآمدها دسترسی‌های ما محدود می‌شود یعنی در حدی که نفت صادر می‌کنیم و پولش را دریافت می‌کنیم امکان استفاده از این پول ناشی از درآمدهای نفتی برای ما سخت می‌شود و یا هزینه استفاده بالا می‌رود همچنین هزینه‌های جدیدی در کشور ایجاد می‌شود.

انصاری تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور، آمریکا را تهدید می‌کند که اگر بنا باشد نفت صادر نکنیم دیگران نیز نباید فکر کنند بتوانند از خلیج‌فارس نفت صادر کنند فقط با گفتن انجام نمی‌شود بلکه باید نیروی مسلح را به کار بگیریم و اگر تصمیم گرفتیم کاری انجام دهیم این تصمیمات هزینه دارد و هزینه‌های جدیدی برای حمایت از برنامه‌های کشور تحمیل می‌شود و همه این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهد و شرایط ویژه‌ای را در کشور رقم می‌زند که نظام اداری و دستگاه‌های اجرایی باید این شرایط ویژه را اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: وارد شرایط بحرانی می‌شویم و از امروز باید مدیریت بحران داشته باشیم یعنی استانداران با همکاری مدیران باید اولویت‌ها را تغییر دهند که متناسب با شرایط جدید باشد؛ باید مدیران را متناسب با شرایط  ویژه توان‌افزایی کنیم و آموزش‌های لازم برای مدیریت شرایط بحرانی را به مدیران و گروه‌هایی از کارکنان ارائه دهند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که دولت و کشور برای اداره امور در شرایط ویژه دارد کارکنان دولت هستند چراکه ابزار ما برای انجام مأموریت‌های دولت کارکنانی هستند که در دستگاه‌های مختلف اشتغال دارند؛ اگر همراهی و همدلی کارکنان را با خود نداشته باشیم برخی کارکنان درکی را که مردم از ویژه بودن شرایط دارند نداشته باشند در پیشبرد برنامه‌های دولت در شرایط ویژه دچار مشکل می‌شویم؛ باید برنامه مشخصی را برای همراه کردن مجموعه  کارکنان دولت و شرایط جدید داشته باشیم.

وی بابیان اینکه چرا یک نفر در یک شغل مشابه در دو دستگاه حقوق داشته باشد؟ اظهار داشت: برخی شغل‌های خاص همانند تخصص پزشکان مشکلی ندارد ولی در دستگاه‌های دیگر باید این فاصله‌ها کم باشد که نیازمند همدلی است، دولت باید در کم کردن فاصله و ایجاد عدالت در پرداختی‌ها بین کارکنان تصمیمات جدی بگیرد بنابراین پیشنهادشده کارکنان قرارداد کار معین نظام پرداخت مشابه کارکنان پیمانی باشند.

انصاری با اشاره به اینکه پرداخت‌هایی در نظام اداری داریم که هیچ مبنایی ندارد، اضافه‌کار پرداخت می‌شود بدون اینکه هیچ کار اضافی انجام شود افزود: در بحث به‌کارگیری  نیروهای جوان و استفاده بیشتر از زنان در مشاغل مدیریتی انگیزه ایجاد می‌کند، مجموعه‌ای از اقدامات را در دستور کارداریم و دنبال این نیستیم که شرایط  ویژه‌ای که داریم دشواری آن به کارکنان دولت منتقل شود بلکه باید تلاش کنیم باانرژی بیشتری به وظایف دولت بپردازند و سعی کنیم با ایجاد عدالت در پرداخت، رفع تبعیض‌ها و اقداماتی از این جنس کار را با همدلی افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: در استان نیز باید کاهش هزینه‌های دولت را داشته باشیم؛ در هر زمینه‌ای که می‌توانیم هزینه دولت را کم کنیم که مأموریت‌ها لطمه نخورد، دنبال تعطیل کردن مأموریت‌های اصلی و ضروری نیستیم ولی بسیاری از کارها هست که می‌توانیم انجام ندهیم.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: باید کمیته صرفه‌جویی را در استان تشکیل و هزینه‌های اضافی را کاهش دهیم، استفاده بیشتر از مردم و مشارکت در وظایف حاکمیتی دولت یکی دیگر از اقدامات شرایط جدید است، حوادثی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد نشان داد که اگر مردم در حوزه نظارت ورود پیدا کنند می‌توانند بسیار کمک‌حال دولت باشند.

وی تصریح کرد: باید از مشارکت سازمان‌یافته مردم در نظارت‌ها و کنترل‌ها استفاده کنیم که باید استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به سازمان‌دهی اقدام و سریع‌تر نسبت به استفاده از ظرفیت بالای مردم در نظارت بر فعالیت‌های بخش دولتی و خصوصی اقدام کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: ارتقا شفافیت و تشدید مبارزه با فساد از دیگر اقدامات است، متأسفانه خیلی‌ها چون منافع ملی را درک نمی‌کنند فکر می‌کنند شرایط ویژه فرصتی است که نفع بیشتری ببرند، آنچه در بازار ارز و سکه شاهد هستیم نمودی از این مسائل است ولی مهم این است که دستگاه دولت نباید آلوده به این مسائل شود.

وی گفت: تشدید مبارزه با فساد در دستگاه‌های دولتی و ارتقا شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم از وظایف نظام اداری است، تلاش برای ارتقا بهره‌وری نظام اداری نیز از دیگر موارد است، پیش‌بینی‌شده که در برنامه ششم که از هشت درصد رشد اقتصادی کشور 2.7 دهم درصد از بهره‌وری است یعنی اقداماتی را انجام دهیم که به ارتقا بهره‌وری منجر شود.

معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: بهره‌وری در مرحله نخست باید در نظام اداری اتفاق بیفتد و  باید تلاش کنیم هم مفهوم بهره‌وری در نظام اداری جا بیفتد و هم برنامه‌هایی برای ارتقا بهره‌وری در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: وارد شرایط ویژه‌ای می‌شویم که این شرایط ویژه را همانند شرایط گذشته نمی‌توان اداره کرد و برای مدیریت این شرایط ویژه سازوکارها و روش‌های جدید و تصمیمات درخور با این شرایط نیاز است و از همه مدیران توقع است همراهی و ابتکار عمل‌های منطقه‌ای باید ارائه شود.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهرسه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن لرستان، اظهار داشت: این پروژه ضمن انتفاع مردم لرستان اهمیت منطقه‌ای دارد و جزو کریدورهای اصلی است، دسترسی به مسیرهای ریلی را تسهیل می‌کند و با جدیت دنبال شده است.

وی عنوان کرد: بخش خوبی از پروژه پیش رفته است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش زیادی از بار مورد نیاز از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود و بیش از ۶۰ میلیون تن بار از منطقه باید جابجا شود، گفت: زیر ساخت و امکان جابجایی بار بسیار پایین است که با راه آهن میزان ظرفیت جابجایی افزایش می‌یابد.

منصوری، بیان داشت: با تاکید رئیس جمهور و مصوبه سفر، کار در پروژه راه آهن لرستان سرعت گرفت و تا اسفند پارسال پیشرفت مطلوبی داشت اما به دلیل محدودیت منابع دچار افت و پس از آن در اجرای پروژه تأخیر ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه سنگین است و منابع مالی بسیاری نیاز دارد، افزود: با استفاده از ۱.۲ میلیارد منابع دفتر مقام معظم رهبری در قالب صندوق توسعه و پیگیری رئیس جمهور، تأمین منابعی از محل تهاتر نفت انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه فرآیند تبدیل نقدینگی با تأخیر مواجه است، ادامه داد: پنجشنبه گذشته جلسه‌ای با نظر رئیس‌جمهور در سطح ملی برگزار شد که در اسرع وقت محموله مناسب نفت برای تأمین منبع مالی این طرح در نظر گرفته و تحویل پیمانکار شود، این فرآیند آغاز شده است و به زودی در تأمین منابع تسهیل می‌شود، با این وجود ما نگذاشتیم کار برای تأمین منابع مالی پروژه تعطیل شود.

منصوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه چون اعتبار به روز شده طرح بالای ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است بنابراین تأمین منابع ارزی آن ضروری است، عنوان کرد: فرآیند عملیاتی تهاتر نفت برای پروژه آغاز شده است، منابع بودجه عمومی را نمی‌توانیم وارد این پروژه کنیم، چون زمانبر است، منتهی با این حجم کار و تجهیز کارگاهی که صورت گرفته با تلاش شبانه روزی باید اختصاص منابع متناسب با اجرای پروژه باشد.
وی با بیان اینکه راه آهن لرستان پروژه ملی و بین المللی است و شمال به جنوب را تکمیل می‌کند و دستور رئیس جمهور این است که کار دنبال شود، گفت: مجموعه وزارت راه پنج پروژه ریلی را در دستور کار دارد که راه آهن لرستان یکی از آنها است، موضوع تأمین منابع پروژه حل شده است و همه جدی هستیم کار را تکمیل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با پیگیری استان و وزارت راه پای کار هستیم و بعد از این سفر جلسات عملیاتی را در این رابطه برگزار می‌کنیم تا تهاتر نفت با ورود اعتبار از محل استیجازه رهبری و تخصیص ارز صورت بگیرد.

کد خبر 6099277

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای حل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • دستور ویژه رئیس‌جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری
  • معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد؛ استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان