Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حسن لطفی در گفت و گویی با اشاره به نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور و حمایت سردار از مواضع دیپلماتیک رئیس جمهور گفت: کشور ما نیاز به یک وحدت همه جانبه میان افراد و یک وحدت رویه در سیاست‌های داخلی دارد. همه دلسوزان نظام و خادمین مردم اختلاف نظری در هدف ندارند. مجلس، دولت و نهادها در دلسوزی خود نسبت به نظام کشور وجه اشتراک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در دیپلماسی خارجی موفق باشیم باید وحدت داشته باشیم. یعنی حرف تمام مسئولین باید در یک جهت باشد. نمی‌شود که در درون اختلاف داشته باشیم و از سوی دیگر در دیپلماسی وجه مشترک داشته باشیم. چرا که اشتراک در وحدت در دیپلماسی خارجی مستلزم به اشتراک داخلی است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنی آمریکا در مقاطع مختلف ثابت شده، در صورتی که ما بتوانیم وحدت داخلی را توسعه دهیم، آمریکا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. آنها وقتی انسجام میان مردم و مسئولین را شاهد باشند دیگر قادر نخواهند بود که سیاست‌های خود را اعمال کنند.

لطفی با بیان اینکه ما باید به نیروی انسانی داخلی و داشته‌هایمان اعتماد و ایمان دشته باشیم، تصریح کرد: ما باید با منابع داخلی به صورت مفید بهره‌وری داشته باشیم. ما با هیچ کشوری دشمنی و سرجنگ نداریم و قصد نداریم آسیبی را به کشوری وارد سازیم ولی هنگامی که شاهدیم برخی کشورها چشم طمع به منابع کشورمان دوخته‌اند در وهله اول باید انسجام و وحدت داخلی‌مان را حفظ کنیم. هنگامی که از وحدت داخلی مطمئن شدیم با اطمینان خاطر می‌توانیم در مقابل توطئه‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند، باشیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین لازمه وحدت را یکرنگی مسئولین با مردم دانست و عنوان کرد: دیگر لازمه کاهش فاصله طبقاتی، هم سو بودن اهداف نظام با مردم است و عدم اختلاف نظر بین مردم و مسئولان است، افزایش فاصله طبقاتی با اصل وحدت منافات دارد. هنگامی که مردم شاهد این اختلاس‌ها هستند، نبود وحدت را شاهد خواهیم بود. اگر قصد داریم وحدت داخلی را حفظ کنیم باید آسیب شناسی کنیم، باید بررسی کنیم چه مواردی موجب سلب اعتماد مردم نسبت به نظام می‌شود. از سوی دیگر باید ببییم چه مواردی موجب نفوذ دشمن می‌شود.

لطفی ادامه داد: باید توجه کنیم که سیاست‌های داخلی ما باید تامین کننده سیاست خارجی ما باشد نه اینکه سیاست‌های خارجی تامین کننده سیاست‌های داخلی باشد. یکی از ایراداتی که به دیپلماسی کشورمان وارد می‌دانم این است که ما سال‌ها دیپلماسی داخلی را با دیپلماسی خارجی تطبیق دادیم. اگر خواهان یک استراتژیک راهبردی در سطح کلان  داخلی و خارجی هستیم، در ابتدا باید به نخبگان بها بدهیم. یعنی در حوزه‌های مختلف اتاق فکر ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که کمتر فکر می‌کنیم. اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود پیروز شویم باید به اندوخته‌های فکری تکیه کنیم. اندیشکده‌های ما باید قوی تر و موفق تر از اندیشکده‌های آنها باشد.

لطفی در پایان تاکید کرد: با محوریت مقام معظم رهبری اگر بتوانیم همدل و متحد باشیم و بر مسائل فکری تمرکز کنیم، می‌توانیم پیروز باشیم. ما باید از نظرات نخبگان و خرد جمعی مردم استفاده کنیم تا بتوانیم در مقابل نفوذ دشمنان بایستیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است