Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@11:28:03 GMT

کافه خبرورزشی| دستانت را از روی گلویم بردار!

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۵۷۶۹

اگر تصور کنید دلیل این‌همه درجا زدن‌های فوتبال ایران و عدم توفیق ۴۰ و چند ساله در قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و نیم قرن عدم حضور در المپیک صرفاً وجود رقبای قدرتمند آسیایی است، سخت در اشتباهید.

به گزارش شریان نیوز،سیدمهدی فاطمی: فوتبال ایران معدن استعداد‌های ناب و بازیکنان توانمندی است که در صورت مدیریت درست می‌توانند نه تنها در آسیا که در جام جهانی نیز بدرخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران از معدود کشور‌های فوتبال‌خیز دنیا از نظر نیروی انسانی به شمار می‌رود که این فراگیری نه تنها می‌تواند هزینه‌های خود را پوشش دهد که درآمد‌های ارزی زیادی را نیز برای کشور داشته باشد، اما متأسفانه و علیرغم این پتانسیل بالا هرگز مدیریت درستی برای هدایت ستاره‌ها، باشگاه‌های بزرگ و تیم‌های ملی ما اعمال نشده است. 

میل وافر دولت به دخالت مستقیم در اداره فوتبال باعث شده است که این رشته پرطرفدار برخلاف دیگر کشور‌ها که اقتصادی فوتبالی برای خود دست و پا کرده‌اند، تبدیل به رشته‌ای هزینه‌ساز و پرحاشیه شده است بی‌آنکه بازخورد مثبتی در پی داشته باشد. باشگاه‌های بزرگ ما به سبب بی‌کفایتی مدیران منصوب شده از سوی دولت دخل و خرج یکسانی ندارند. این می‌شود که همواره با مشکلات عدیده مالی و عدم توان لازم برای انجام تعهدات مواجه بوده‌اند. قرارداد‌های منعقد شده از سوی این مدیران با بازیکنان و به‌خصوص خارجی‌ها در بیشتر موارد دردسر‌ساز شده و خسارات زیادی را متوجه فوتبال ما کرده است. 
فوتبال باشگاهی در ایران در وضعیت فاجعه‌بار و اسفناکی قرار دارد. استقلال را ببینید که چگونه بی‌آنکه بتواند کاری کند، کوچ بازیکنان ارزنده و مؤثرش را به تماشا نشسته است! پرسپولیس هم وضعیت بهتری ندارد، اما برای حفظ ظاهر سروش رفیعی و مهدی ترابی را جذب کرده‌اند تا مبادا هواداران آن‌ها با طرفداران معترض رقیب سنتی هم‌صدا شده و انتقادات بیشتری متوجه آقای وزیر ورزش شود. دوستداران فوتبال به‌خصوص سرخابی‌ها توقع حمایت مادی و معنوی از سوی وزارت ورزش دارند در حالی که همین بودجه‌های صدقه سرانه دولتی که بدترین و نالایق‌ترین افراد وابسته به خود را سرجهازی حمایت‌هایشان کرده و پشت میز مدیریت و هیئت‌مدیره باشگاه‌ها می‌نشانند، آفت بزرگ فوتبال ایران شده است. 
اما برای ما که هنوز سرگرم حظ بردن از جام جهانی هستیم آیا بهتر نیست اندکی جهانی فکر کنیم؟ اینکه چرا فوتبال ما شبیه هیچ یک از تیم‌های حاضر در جام جهانی اداره نمی‌شود؟ چرا باشگاه‌های بزرگ و پرطرفدار ما همیشه باید چشم به‌راه کمک‌های دولتی باشند و اگر بودجه مصوب به موقع نرسد، نفس تیم‌های محبوب و به اصطلاح مردمی‌مان به شماره می‌افتد؟ چرا با وجود همه وعده وعید‌های تکراری که هر بار و در زمان انتخابات می‌دهید این دو قطب بزرگ فوتبال کشور را به مردم و بخش خصوصی واگذار نمی‌کنید؟ چرا اکثر قریب به اتفاق باشگاه‌های ما به صورت دولتی اداره می‌شوند؟ و چرا مدیرانی از سوی دولت برای اداره این باشگاه‌ها منصوب می‌شوند که کمترین آشنایی با علم روز فوتبال دنیا نداشته و به واسطه همین ناآشنایی و عدم آگاهی هزینه‌های بی‌شمار و جبران‌ناپذیری روی دست فوتبال و اقتصاد کشور گذاشته‌اند؟ چرا بخش خصوصی هرگز نتوانسته است در این فوتبال بی در و پیکر به موفقیتی دست پیدا کند؟ و ده‌ها و صد‌ها چرا و چرا‌های دیگر که هرگز پاسخی به آن‌ها داده نشده است.
وقتی هنوز تکلیف‌شان را با هوادار فوتبال مشخص نکرده‌اند، وقتی نمی‌دانند پرتماشاگر بودن تیم‌ها فرصت است یا تهدید! وقتی همواره به این رشته پرطرفدار با دیده تردید نگریسته‌اند، چگونه حاضر می‌شوند پای خود را از مدیریت مستقیم کنار کشیده و اجازه نفس کشیدن به آن دهند؟ مدیران تعیین شده از سوی دولت که در رأس باشگاه‌ها قرار می‌گیرند چندان دغدغه‌ای برای پاسخگویی درخصوص اشتباها‌ت‌شان ندارند. کسی آن‌ها را در برابر سوء مدیریت‌شان بازخواست و موأخذه نکرده است که اگر قرار به رسیدگی و پیگیری بود، حتماً افراد زیادی به خاطر ندانم‌کاری‌هایشان مورد محاکمه قرار می‌گرفتند، اما مناسبات قوم و خویشی و یا ملاحظات سیاسی مانع هرگونه اقدامی علیه ایشان شده است.   منبع: خبرورزشی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختران کشور (انتخابی تیم ملی) با درخشش بانوان کردستانی در روز نخست پایان یافت.

در نخستین روز این پیکارها و در دسته ۵۹ کیلوگرم بخش جوانان، «مهنا عبداللهی» شیر دختر وزنه‌بردار تیم کردستان در جدال با پولاد سرد به مصاف حریفان خود رفت و با ارائه یک نمایش بی‌نظیر موفق به کسب سه نشان زرین طلا شد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

عبداللهی در حرکت یکضرب موفق به مهار وزنه ۶۵ کیلوگرمی شد، در حرکت دوضرب با غلبه بر وزنه ۹۲ کیلوگرمی به برتری خود تداوم بخشید تا در مجموع با ثبت رکورد ۱۵۷ کیلوگرم و با اختلاف ۲۵ کیلوگرم نسبت به نفر دوم، مقتدرانه عنوان نخست و مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و سه مدال زرین طلا را برای تیم کردستان در این رقابت‌ها به ارمغان بیاورد.

کد خبر 6098268

دیگر خبرها

  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • برای نجات خودم شوهرم را کشتم
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم | ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان
  • بختیاری‌زاده: اتفاقات ‌ناگوار فولاد ماحصل تفکرات مدیریت‌های سال‌های قبل است
  • متهم به قتل: برای نجات خودم شوهـرم را کشتم
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد