Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:38:06 GMT

پلاستیک قاتل خاموش محیط زیست است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۵۸۷۵

پلاستیک قاتل خاموش محیط زیست است

امجد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف را شاید نتوان بطور کلی از زندگی انسان ها حذف کرد اما می توان استفاده از آن را تا حد ممکن کاهش داد.
وی اظهار کرد: باید جایگزین های مناسب به مردم معرفی کرد تا افراد از این مواد مضر برای سلامتی و مخرب برای محیط زیست استفاده نکنند و کیسه های پارچه ای و ظروف یکبار مصرف گیاهی را جایگزین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری افزود: کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، نه فقط صدها سال در طبیعت باقی می ماند، بلکه استفاده ناصحیح از آنها نقش بسزایی در بروز بیماری ها دارد و سلامت انسان ها را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: باید کاهش استفاده از کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن کیسه های پارچه ای به منظور کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از پیامدهای ناگوار آن ازجمله تخریب خاک، از سوی مردم و مسئولان ذیربط مورد توجه جدی قرار بگیرد.
باقری با بیان اینکه کیسه های پارچه ای و ظروف یکبار مصرف گیاهی با محیط زیست بسیار سازگار هستند افزود: قابل شستشو بودن، بادوام بودن و قابلیت استفاده مکرر از مزیت های کیسه های پارچه ای است و برای استفاده کنندگان صرفه اقتصادی نیز دارد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پلاستیک در صورت رها شدن در طبیعت از ماندگاری بیش از 500 تا یک هزار سال برخوردار است و پس از تجزیه نیز آلودگی خاک را موجب می شود.
باقری افزود: در سال 2002 بنگلادش نخستین کشوری بود که استفاده از کیسه های نایلونی را ممنوع کرد و این تصمیم نیز در راستای وقوع سیل ویرانگر سال 1988 بود که باعث مسدود شدن مسیر فاضلاب ها و در نتیجه افزایش خسارت ها شد.
وی ادامه داد: پس از بنگلادش نیز در کشورهایی چون یونان، چین، هنگ کنگ، ایتالیا، بلژیک، ایرلند، آلمان و هلند، قوانینی برای استفاده از کیسه های نایلونی وضع شد تا مضرات آن در محیط زیست به پایین ترین سطح برسد.
6084/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 پلاستیک حفاظت محیط زیست سیل محیط زیست مدیر روابط عمومی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست