Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:21:01 GMT

بزرگترین شهر آبی مردگان در اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۶۰۳۳

بزرگترین شهر آبی مردگان در اروپا

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تور اجرای نمایش «مدیترانه» به کارگردانی علی شمس اواخر اکتبر مصادف با اوایل آبان ماه با اجرا در تئاتر دکومنتی رم آغاز می شود. تئاتر دوکومنتی یکی از مراکز شناخته شده تئاتر تجربی در ایتالیا است که با معماری و فضای خاص خود میزبان بسیاری از کارگردانان معاصر ایتالیا و اروپا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر نمایشی بعد از اجرا در تئاتر دوکومنتی در شهرهای پسکارا ایتالیا، بوداپست مجارستان و گوتنبرگ سوئد نیز به صحنه خواهد رفت.

«مدیترانه» درباره شهر مردگان و بزرگترین گورستان آبی جهان یعنی مدیترانه است؛ دریایی با هزاران شهروند مرده که اکنون ساکن این شهر-دریا شده اند و پزیدون خدای دریا سرنوشت آنها را روایت می کند.

بازیگران نمایش «مدیترانه» به زودی معرفی خواهند شد.

علی شمس نویسندگی و کارگردانی آثاری چون «قلعه انسانات»، «داستان‌های میان رودان»، «شبی از شب های تهران مسافری»، «شب دشنه های بلند» و ... را برعهده داشته است. در حال حاضر مستند «سریک» به نویسندگی وی در سینماهای «هنر و تجربه» اکران است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایتالیا تئاتر سوئد نمایش مجارستان مدیترانه علی شمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب

کتاب «نویسندگی خلاق به زبان ساده؛ خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب» به قلم مگی هاماند و ترجمه مسعود ملک‌یاری به چاپ دوم رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «نویسندگی خلاق به زبان ساده»؛ خلق شخصیت‌ها و داستان‌های جذاب به قلم مگی هاماند و ترجمه مسعود ملک‌یاری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ دوم رسید.

این کتاب سومین جلد از مجموعه «گام به گام تا داستان‌نویسی حرفه‌ای» است که به مخاطب کمک می‌کند مهارت‌های خود را در نگارش رمان، داستان‌های کوتاه و نوشته‌های کوتاه داستانی یا غیرداستانی تقویت کند. هاماند در این اثر از تمرین‌ها و نمونۀ آثار بزرگان ادبیات استفاده کرده‌ و کوشیده‌ مطالب تا حد ممکن کاربردی باشند تا علاقه‌مندان نویسندگی بتوانند ایده‌ها و فکرهای ابتدایی‌ را طی فرایندی به نوشته‌ای کامل تبدیل کنند.

«نویسندگی خلاق به زبان ساده» از شش فصل تشکیل شده است از جمله؛ «کار را با تمرین‌های نگارش خلاق آغاز کنید»، «باورپذیرکردن شخصیت اصلی همه چیز است»، «تصویر کردن با توصیف»، «پروراندن پیرنگ و ساختار مورد نظرتان»، «پرداخت اثر؛بازبینی و ویرایش» و «بخش زمان‌ها».

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

کتاب بیشتر بر روایت‌های داستانی وغیرداستانی تمرکز دارد و درباره کتاب‌هایی است که داستان‌گو هستند. بسیاری از تمرین‌های این کتاب برای کسانی هم که می‌خواهند نمایشنامه، فیلمنامه یا گونه‌های ادبی دیگری را تجربه کنند، می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

«نویسندگی خلاق به زبان ساده» در چاپ دوم با کارشناسی تخصصی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و 250 نسخه دربازار نشر موجود است.

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • جنگ سهمیه: آتالانتا و فیورنتینا، چشم و چراغ ایتالیا
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • بزرگترین کابوس رئال مادرید در لیگ قهرمانان
  • یک چهارم نهایی لیگ اروپا؛ کار دشوار لیورپول و میلان برای صعود
  • فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند