Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، به ویژه استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با توفان گرد و خاک همراه است و سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین مدت به سبب افزایش سرعت باد در استان خوزستان پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور در سه روز آینده تغییرات قابل ملاحظه جوی وجود ندارد.

آسمان تهران فردا و روز شنبه صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر خنک ترین منطقه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 50 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 96)، تا 15 تیرماه سال جاری 164 میلی‌متر است. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 208.2 میلی‌متر بود بنابر‌این تا تاریخ مذکور بارش سال جاری 21.2 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بارش بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 222.8 میلی‌متر بود که بارش سال جاری تا‌کنون 26.4 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و یکم سال زراعی 97 ـ 96 متعلق به منطقه دیوان‌دره در استان کردستان به میزان 10.4 میلی‌متر و میانگین خنک‌ترین منطقه کشور، لاله‌زار در استان کرمان به میزان 9.9 درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش کشور طی شش هفته آینده (منتهی به هفته اول خرداد) در محدوده نرمال است. دمای هوا نیز طی سه هفته آینده در جنوب، مرکز و شرق کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی بارش هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بر جنوب و جنوب ‌شرق کشور متمرکز است و مقدار انباشته آن در برخی از این مناطق با احتمال فراتر از ۷۵ درصد، بیش از ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود. بارش در یک ‌سوم شمالی کشور و زاگرس میانی کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بارش هفته دوم در محدوده نرمال خواهد بود. در این هفته احتمال وقوع بارش انباشته ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر برای شمال ‌غرب کشور و زاگرس میانی و شمالی کمتر از ۵۰ درصد پیش ‌بینی شده است. بارش هفته‌های سوم و چهارم بیش از نرمال است و بارش انباشته هفته سوم در بخش‌هایی از زاگرس میانی و شمال ‌غرب با احتمال حدود ۷۵ درصد در محدوده ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته‌های پنجم و ششم برای غالب مناطق کشور در محدوده نرمال فصل برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشهء‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی میانگین دمای هوای هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در دو سوی کوه‌های البرز، شمال ‌غرب و دو سوی زاگرس میانی و شمالی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است.

بیشترین افزایش دما ( ۳ تا ۵ درجه) در شمال ‌غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا در مرکز، جنوب و شرق کشور ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است. بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. الگوی دمای هفته دوم با قدری تعدیل مشابه هفته اول است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته سوم در نوار غربی و شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال، در جنوب و جنوب ‌شرق ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته‌ چهارم در محدوده نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895793

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور