Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@14:51:12 GMT

درگیری کازرون 1کشته داشت

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۷۰۸۹

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: یک نفر در درگیری روز پنجشنبه تعدادی از افراد یک روستا با پلیس کشته شد. ناطقان: فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: یک نفر در درگیری روز پنجشنبه تعدادی از افراد یک روستا با پلیس کشته شد.

 معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس روز پنجشنبه به نقل از سرهنگ محمد عبادی نژاد افزود: مأموران انتتظامی شهرستان کازرون در راستای اجرای حکم قضایی مبنی بر جمع آوری پمپ های غیرمجاز آب، به یکی از روستاهای واقع در حوزه پاسگاه انتظامی 'کمارج' اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در حین اجرای حکم توسط مأموران انتظامی، تعدادی از افراد آن روستا نسبت به اجرای حکم معترض و ضمن تمرد و تعدی نسبت به مأموران ، اقدام به سنگ پرانی به سمت آنان و ایجاد درگیری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار داشت: در این خصوص مأموران انتظامی پس از اخطارهای فراوان مبنی بر متفرق شدن جمعیت، اقدام به تیراندازی هوایی با سلاح ساچمه زنی کردند که در این میان یک نفر از متمردین به هویت ' الف – الف' از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان انتقال داده شد که در بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه در این درگیری تعدادی از مأموران انتظامی نیز از ناحیه دست و چشم و به وسیله سنگ پرانی افراد مجروح شدند، افزود: نیروی انتظامی مجری قانون است و بر اساس وظایف ذاتی خود در راستای اجرای حکم قضایی در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمل می کند.

مردم و بهره برداران محلی سالها از رودخانه شاپور برای تامین آب باغها و کشت های موسمی با استفاده از موتور پمپ های ثابت و سیار آب برداشت می کردند، اینک که آب رودخانه به شدت کاهش یافته است، مجریان قانون قصد جمع آوری موتور پمپ ها را داشتند ودر این میان، برخی بهره برداران زمین های کشاورزی قصد جلوگیری از اجرای این حکم را داشتند که در نهایت به درگیری منجر شد.

به گفته یک منبع مطلع، از آنجا که رودخانه شاپور بخشی از آب مورد نیاز شهرستان دشتستان استان بوشهر را تامین می کند، جمع آوری موتور پمپ ها برای آن است که اندک آبی که در رودخانه جریان دارد بتواند تابستان امسال آب مورد نیاز این شهرستان را تامین کند.

مردم برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر 13 و 14 تیر 97 در اعتراض به کم آبی، مسئولان شهرستان را به پاسخگویی دعوت کردند.

در این میان، محمد باقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی طی اظهاراتی، مسئولان استان فارس و استاندار این استان را مقصر این وضعیت جلوه داد و بیان کرد که این مسئولان از رسیدن آب به دشتستان جلوگیری کرده اند.

وی افزود: علت حل نشدن مشکل آب مردم بوشهر برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌هایی است که در اطراف رودخانه شاپور در شهرستان کازرون (واقع در استان فارس) نصب شده است.

این سخنان واکنش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان فارس را به دنبال داشت و آنها تاکید کردند که در شرایطی که کاهش بارندگی ها و خشکسالی 10 ساله اخیر، منابع آبی شهرستان کازرون در استان فارس شامل چشمه ساسان، رودخانه شاپور را با افت جدی مواجه کرده نمی توان کم آبی دشتستان را متوجه استان فارس دانست.

رودخانه شاپور از ارتفاعات شمال شرق شهرستان کازرون جاری و در محل تنگ چوگان به چشمه ساسان متصل می شود.

این رودخانه پس از عبور از نواحی غرب کازرون و دشت خشت و اتصال با چند شاخه فرعی به رودخانه حله می ریزد و در نزدیکی روستاهای جره و میلک وارد دشت شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان می شود.

این رودخانه در نهایت با پیوستن به رودخانه دالکی دراستان بوشهر با رود حله به خلیج فارس می رود و 2 هزار هکتار کانال انتقال آب در مسیر عبور این رودخانه احداث شده و با نهرهای سنتی و کانال های انشعاب آب در سالهای پر باران اراضی و باغ های منطقه را مشروب می سازد.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منبع: ایرنا برچسب ها: درگیری ، کازرون ، کشته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درگیری کازرون کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌های جمعی قرار داده شده است،‌ اخباری نظیر بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی به چرخه کشاورزی، کشف کیسه‌های شکر خارج از شبکه توزیع، دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی و... مشاهده می‌شود.

جانشین  انتظامی شهرستان کوار امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه از آزادسازی و بازگرداندن زمین های زراعی تغییر کاربردی داده شده به چرخه کشاورزی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع به ارزش ۱۰۰ میلیارد  ریال خبر داد.

رحمت‌الله ارجمندی بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، ماموران انتظامی از خبری مبنی بر تغییر کاربری در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان کوار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی و با همکاری کارشناسان امور اراضی سازمان جهادکشاورزی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند ۱۷ هزار متر مربع اراضی را به به چرخه کشاورزی بازگردانند.

جانشین انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی آزاد شده را ۱۰۰ میلیارد  ریال برآورد کردند، گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف ۵۰ کیسه شکر خارج از شبکه توزیع در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۰ کیسه شکر خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ فدامی این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

علیرضا نوشاد افزود: در بازرسی از این خودرو ۵۰ کیسه شکر خارج از شبکه توزیع و فاقد مجوز کشف و راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: طرح برخورد با قاچاق در دستور کار پلیس است و افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی اقدام به احتکار و قاچاق کالا نمایند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

۲۰ فقره سرقت در پرونده سارقین کابل مخابراتی

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارقین کابل مخابراتی و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

مهدی جوکار تصریح کرد: ماموران پلیس پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهمین در بازجویی‌های فنی انجام شده به ۲۰ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، عنوان کرد: سارقین تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شهروندان خواست با اعلام موارد مشکوک به ۱۱۰، پلیس را در برقراری امنیت یاری دهند.

اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری و جمع‌آوری ۲۳۵ خرده فروش و معتاد متجاهر در اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، طرح برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر توسط مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی طی یک ماه گذشته به اجرا در آمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح، ۲۲۷ معتاد متجاهر جمع‌آوری و پس از غربالگری، با هماهنگی مرجع قضایی به اردوگاه‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به سایر نتایج طرح، ادامه داد: ۸ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۱۳ کیلو و ۹۲۷ گرم تریاک، ۱۱ گرم سوخته تریاک، ۳۸ گرم شیره، ۹۶ گرم حشیش، ۱۱۰عدد انواع قرص‌های غیرمجاز، ۵۰ عدد پایپ و ۱۲حقه وافور نیز از آنان کشف و نامبردگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

زینلی تصریح کرد: در این طرح ۳ دستگاه خودرو متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال و ۳ منزل و مغازه نیز پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ابراز رضایت کامل عموم مردم از اجرای چنین طرح‌ها، بر همکاری و مساعدت بیشتر شهروندان تاکید کرد و گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده پاتوق‌های فروشندگان مواد مخدر و یا هرگونه فعالیت غیرقانونی و مشکوک که منجر به آسیب‌ها و جرائم اجتماعی می‌شود مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • توقیف ۲۵ هزار لیتر گازوییل قاچاق در بوانات