Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@23:42:21 GMT

چه کنیم نفسمان خوشبو شود ؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۷۴۰۳

جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا ۷۰ سانتیمتر می رسد ، برگهای آن به رنگ سبز تیره و دارای بریدگی های لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است. آفتاب‌‌نیوز : جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا ۷۰ سانتیمتر می رسد ، برگهای آن به رنگ سبز تیره و دارای بریدگی های لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلهای جعفری کوچک به رنگ مایل به سبز و به صورت چتری است ، میوه آن کوچک به درازای ۲ میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بویی معطر است.
خواص : جعفری ضد نفخ شکم است و شریان‌ها و رگ‌ها را تمیز می‌کند ، دم کرده ریشه جعفری برای درمان تنگی نفس و درمان سرخک مفید است.
برای رفع لک‌ها و جوش‌های صورت، دم کرده جعفری را روی پوست صورت بمالید ، برای روشن شدن رنگ پوست، مقداری جعفری را در نیم لیتر آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و صبح و شب صورت خود را با آن بشویید. بعد از یک هفته پوست صورت شما روشن می‌شود.
دم کرده جعفری ضد تب و برای بواسیر و سنگ کلیه مفید است ، خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می‌کند.
عصاره ریشه گیاه جعفری در درمان تبخال سودمند است، گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ، با بررسی اثر ضد ویروسی عصاره ریشه جعفری مکزیکی بر ضد ویروس تبخال انسانی نوع یک و دو دریافتند عصاره ریشه این گیاه از تکثیر ویروس تبخال جلوگیری می کند.
این بررسی همچنین نشان می دهد ، این گیاه ، ویروس تبخال نوع ۲ را بهتر از نوع ۱ از بین می برد . ویروس تبخال نوع یک ، باعث عفونت لب ها ، دهان و صورت ، و ویروس تبخال نوع دو ، باعث عفونت های تناسلی می شود .
منبع: افکار نیوز کد خبر: ۵۳۴۰۳۴ تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جعفری گلها سبز نفخ شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم بهادر خواجه وند جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش در محل میدان ولایت شاهرود ضمن بیان اینکه از همان بدو پیروزی انقلاب دشمن بر این باور بود که این انقلاب به ثمره نخواهد رسید، ابراز داشت: نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش خط بطلان بر همه ادعاهای دشمن زد که نمی‌توانند به هدف شوم خود یعنی انحلال ارتش دست یابند.

وی ضمن بیان اینکه پیوستن مردم به ارتش شتاب پیروزی انقلاب را رقم زد، افزود: دشمن بارها کوشید تا بتواند مانع از این پیوستگی شود اما تاکنون موفق نشده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار بابیان اینکه ارتش از همان بدو پیروزی در کنار مردم قرار گرفت، ابراز داشت: تا به امروز می‌بینیم که ارتش در همه عرصه‌های خدمت گذاری دوشادوش مردم ایستاده و این حضور همیشگی است.

خواجه وند جعفری ضمن بیان اینکه ۲۹ فروردین جانبازی و اثبات پیمان وفاداری برای دفاع از کیان اسلام و نظام است، تصریح کرد: شهید سپهبد قرنی در این مهم نقش بسزایی داشته است.

وی ضمن بیان اینکه امروز روز تولد دوباره ارتش و پاکسازی کشور از مستشاران خارجی است، افزود: ارتش انقلابی، مؤمن و کارآمد تا به امروز با تقدیم ۴۶ هزار شهید ارتشی همچنان کنار مردم و پای این نظام و انقلاب ایستاده است.

کد خبر 6080844

دیگر خبرها

  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • 5 ادکلن خوشبو مردانه 2024
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود
  • سپاهان برنده دربی اصفهان
  • ارتش در کنار مردم است/ خط بطلان ارتش بر همه ادعاهای دشمن