Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@04:52:27 GMT

آموزش و پرورش البرز پویش مصرف بهینه آب را کلید زد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۸۶۰۲

آموزش و پرورش البرز پویش مصرف بهینه آب را کلید زد

خسرو ساکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین پویش با مشارک مربیان و کارشناسان به دنبال گسترش راه های مصرف بهینه آب و پیشگیری از اصراف و هدر روی آب به ویژه در فصل تابستان در بین جامعه هدف هستیم.
وی این اقدام فرهنگی – آموزشی را گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین دانش آموزان ، اولیا و سایر شهروندان با توجه به کاهش بارندگی ها و پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی در سال های اخیر و استفاده صحیح از آب ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساکی با اشاره به اینکه در این برنامه از آموزه های دینی و قرآنی برای آموزش نکات محوری در حوزه آب به دانش آموزان و خانواده هایشان در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت نیزاستفاده می شود، اظهارداشت: معلمان و دانش آموزان البرزی فعال در حوزه محیط زیست ، منابع طبیعی و طرح داناب البرزی همواره می کوشند در قالب نشست های آموزشی و برنامه های فرهنگی و هنری از جمله فضای مجازی فرآیند انتقال پیام های آموزشی به شهروندان را دنبال کنند و گسترش دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: فرهنگیان و دانش آموزان البرزی دغدغه داربا استفاده از تصاویر به بیان راههای کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آن می پردازند.
وی با بیان اینکه در این برنامه زنگ هشدار کم آبی و چرایی استفاده بهینه از آب و نقش مردم در صرفه جویی از آب به ویژه در البرز به صدا در می آید، خاطرنشان شد: معلمان و والدین در آموزش فرهنگ استفاده بهینه ازمنابع انرژی به خصوص آب در کلاس درس و خانه نقش موثر و تاثیر گذاری دارند که باید به آن نگاه آموزشی - ترویجی عمیق تری داشت.
وی اضافه کرد: در اجرای اینگونه طرح ها به دنبال گسترش فرهنگ صرفه جویی آب در خانه و اجتماع هستیم تا دانش آموزان دربخش آب بتوانند در نقش یک سفیر آگاهی بخشی به زبان ساده و تاثیر گذار در بین شهروندان عمل کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به برگزاری مسابقه آب زندگی برای دانش آموزان در البرز پرداخت و افزود : در طول سال تحصیلی 97-96 به منظورانتقال نکات آموزشی به زبان هنر نیز فراخوان یک مسابقه بزرگ فرهنگی استانی با موضوع « آب زندگی » در سطح مدارس با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول البرز انجام شد.
ساکی با اشاره به اینکه این مسابقه برای دانش آموزان 6 تا 16سال پیش بینی شده بود ، تصریح کرد: در این مسابقه بزرگ دانش آموزان فرصت داشتند تا آثار خلاقانه هنری خود را تا 15 آذر ماه 96 با موضوع « آب زندگی » با الگو برداری از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی به تصویرکشیدند.
وی اضافه کرد: در این مسابقه 5 هزار دانش آموز البرزی شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران منطقه ای - استانی 32 اثر در بخش کودکان و نوجوانان منتخب شناخته شد.
وی یاد آور شد: این طرح آموزشی - فرهنگی با همکاری معاونت پرورشی و شرکت آب و فاظلاب استان البرز در مدارس البرز برگزار شد.
وی تاکید کرد: باید به موضوع مهم آب با توجه به وضعیت کم آبی و خشکسالی که در کشور از جمله در استان البرز وجود دارد، باید اطلاع رسانی کنیم که در این حرکت ترویجی و آگاهی بخشی دانش آموزان به عنوان سفیر آگاهی بخشی می توانند نقش موثری داشته باشند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش انرژی کودکان و نوجوانان معلم منابع طبیعی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات