Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@02:31:33 GMT

حریق گسترده در مسجد جامع ساری

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۹۱۴۰

حریق گسترده در مسجد جامع ساری

به گزارش پارس نیوز، 

براساس گزارش مردمی این آتش سوزی که دقایقی قبل از یکی از شبستان‌های این مسجد شروع شده بود به کل مسجد سرایت کرد و آتش نشانان ساری سرگرم خاموش کردن آتش هستند.

قرارگیری مسجد جامع ساری در حاشیه بازار قدیمی نرگیسه در مرکز این شهر که محل اجتماع شهروندان محسوب می‌شود، نگرانی‌هایی را مبنی بر احتمال سرایت آتش به پاساژ‌های اطراف افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اطلاعات فرماندهی آتش نشانی شهرداری ساری، آتش سوزی در شبستان مسجد جامع شهر ساری را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد که نیرو‌های آتش نشانی از ایستگاه‌های مختلف شهر برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز با تایید این آتش سوزی بیان جزییات بیشتر در مورد این حادثه را مربوط به آتش نشانی شهرداری ساری دانست.

جزییات بیشتر در مورد آتش سوزی در مسجد جامع شهر ساری در خبر‌های تکمیلی ارسال می‌شود.

مسجد جامع ساری مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام - دوره قاجار است و در ساری، محله چناربن، داخل بازار نرگسیه واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۷۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

بنای کنونی مسجد جامع ساری حاصل بازسازی‌های مکرر در دوران قاجاریه و پهلوی است؛ ولی در میزان قدمت و بنیان‌گذار آن اختلافاتی وجود دارد. اکثراً این بنا را به دوران عباسیان منتسب می‌دانند و ساخت آن را به دوره پس از سقوط اسپهبد خورشید می‌رسانند. داستانی مبنی بر ساخت این مسجد بر روی ویرانه‌های یک آتشکده وجود دارد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: آتش سوزی مسجد مسجد جامع شهرداری آتش نشانی مدیریت بحران ایران آتش سوزی ایران مدیریت بحران مسجد مسجد جامع پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد سجادی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۱۹ یک ساختمان ۴ طبقه در شهرک پردیسان طعمه حریق شد که ۳ دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه خودروی نردبان با ۱۲ نیرو به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی آتش نشانی قم افزود: این حریق در طبقه ۴ این ساختمان بوده که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی حریق در دقایق اول مهار شد و افراد ساکن در طبقات که حدود ۱۵ نفر بودند از طریق خودروی ویژه نردبان و راه پله از محل حادثه خارج شدند.

سجادی ادامه داد: این حادثه تلفات جانی نداشته و علت آن در دست بررسی است.

کد خبر 6097715

دیگر خبرها

  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • تصاویر آخرالزمانی از آتش سوزی عظیم گیلان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها