Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:09:45 GMT

دولت جوانان را وارد عرصه مديريت کشور کند

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۳۹۱۷۶

دولت جوانان را وارد عرصه مديريت کشور کند

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - نماينده مردم تهران در محلس شوراي اسلامي گفت: يکي از انتقادات وارد به دولت بهره نگرفتن از توان جوانان است در حالي که شرايط عصر حاضر افراد به روز و مطلع از فناوري هاي روز را مي خواهد و چنين ويژگي هايي در جوانان يافت مي شود.

به گزارش ايرنا، محمود صادقي روز پنجشنبه در مراسم آغاز بکار موسسه مردم نهاد تلاشگران شهر آرماني و همايش قانونگرايي و حقوق شهروندي در زنجان افزود: در عصر اطلاعات به افرادي نياز داريم که انديشه هاي پويا تري داشته باشند، جوانان مي توانند سيستم اداره کشور را نوسازي کنند و اين انتظاري است که از دولت داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: اگر جوانان در عرصه هاي مختلف به بازي گرفته شوند به حتم مسير پيشرفت را مي توان بهتر طي کرد.
اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: از فرط بي توجهي به موضوع قانون گرايي، حقوق شهروندي تبديل به يک الفاظ بي معنا شده اند و بي شک بايد مسير طولاني را براي تحقق آنها طي کرد.
وي اظهار کرد: در پيشينه تاريخي ايران و سابقه ديني خود توجهات خوبي را به حقوق شهروندي داريم.
صادقي خاطرنشان کرد: حقوق متقابل ميان دولت و اتباع يک کشور وجود دارد و مردم هم از حق در برابر دولت برخوردار هستند و دولت هم برآمده از آراي آنان است و حاکميت در برابر مردم تکليف دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مشروطيت را مي توان نهضت حقوق شهروندي دانست و حقوق و قدرت حکومت را مشروط به قانون مي خواهد و بر همين مبنا اولين قانون مربوط به حقوق شهروندي را داشتيم.
وي اضافه کرد: فراز و نشيب هايي در تحقق اين حقوق داشته ايم تا آنکه در انقلاب اسلامي فصل جديدي از تحول براي حقوق مردم ايجاد مي شود.
صادقي ادامه داد: در قانون اساسي يک فصل جديدي از رابطه ميان مردم و حاکميت شکل مي گيرد و اين قانون کف انتظارات است و بنا نبود که سقف مطالبات مردم باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: جامعه بر اساس اين قانون بايد يک مسير تکاملي را طي کند و حرکت جامعه در آن پويا و مستمر پيش بيني شده است.
وي اضافه کرد: جامعه اي که براي گسستن از روح استبدادي نياز به رشد و نظارت دارد و هر زمان که از آن غفلت شود زمينه تبديل شدن افراد به مستکبران ايجاد مي شود.
صادقي افزود: جز با همت و تلاش و پرداختن هزينه نمي توان بر موانع موجود فائق آمد و يکي از راه هاي آن تشکل هاي مردم نهاد است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين تشکل ها به شکل سازمان يافته مردم کمک مي کنند تا گرد هم آيند و اين يکي از حقوق جامعه است که افراد به شکل تشکل ها علائق و مطالبات خود را دنبال کنند.
وي يادآور شد: تمام اين تشکل ها به تحقق حقوق مردم کمک مي کند و مردم حق دارند در سرنوشت خود مشارکت کنند و امروزه يکي از ويژگي هاي جامعه خوب مشارکت آحاد جامعه است.
صادقي اظهار کرد: جواناني که براي فعاليت در عرصه حقوق شهروندي پيشقدم مي شوند نيارمند پشتيباني هستند تا اين دغدغه را نداشته باشند که به خاطر چنين فعاليت هايي دچار مشکل شوند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: انقلاب با حضور جوانان شکل گرفت اما امروز مشکل اينجاست که نمي خواهند کار را به نسل هدي بعدي بسپارند و از انتقادات مهم به دولت همين پيرسالاري است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از حقوق شهروندان حق برخورداري از اطلاعات است و غير از قانون تمام تصميم هايي که گرفته مي شود بايد در دسترس عموم قرار گيرد.
وي اظهار کرد: به تازگي قانون اطلاع رساني شفاف در مجلس مصوب شده و بر اساس آن تمام تصميم گيري ها بجز مسايل نظامي و امنيتي بايد اطلاع رساني عمومي شوند.
صادقي افزود: يکي از آسيب هايي که تحريم به ما مي رساند ضمن آنکه بايد در برابر دشمنان آماده بود همين محدود شدن دسترسي به اطلاعات است و عده اي از رانت اطلاعات سودجويي مي کنند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي حق پرسشگري را از ديگر حقوق شهروندي خواند و اضافه کرد: از ويژگي هاي حکومت خوب پاسخگويي به مردم و اجتماع است.
صادقي تاکيد کرد: اگر ابهامي وجود دارد اين امکان پرسش بايد فراهم شود که مسئولان پاسخگو باشند، در اين صورت مي توان اعتماد سازي کرد.
به گفته وي برخي مسئولان پرسشگري را تابو مي دانند در حالي که از حقوق مردم پرسشکري و پاسخگويي است.
صادقي به ويژگي هاي خاص دولت تدبير و اميد اشاره کرد و توافق برجام را يکي از موفقيت هاي اين دولت براي خروج از بن بست ديپلماسي خواند که با کارشکني برخي از افراد مواجه شد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: در فرصت تعامل با جهاني که ايجاد شد بخشي نقاط ضعف پيش روي ايران اين بود که سنگ اندازي ها مانع از بهره گيري درست از فرصت برجام شد.
وي افزود: آنچه که مي تواند ما را سربلند از اين گردنه خارج کند وحدت، همدلي و همبستگي تمام اقشار و افکار کشور است.
صادقي اظهار کرد: حکومت در صورتي مي تواند از مردم کمک بگيرد که تنوع و گوناگوني آنان را به رسميت بشناسد و به حق آنان احترام بگذارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي چنين رفتاري را زمينه ساز تحقق امنيت پايدار خواند و گفت: اگر مردم به بازي گرفته شوند در تمام امور به کمک دولت مي آيند.
3001/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم.

اسدالله عباسی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست هم‌اندیشی با منتخبین مردم گیلان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت سیزدهم تصویب شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جاری شاهد اجرای لایحه برنامه هفتم خواهیم بود، جلسه را با منتخبین مردم گیلان در مجلس برگزار کردیم تا چگونگی بهره مندی گیلان از این برنامه را بررسی کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه با منتخبین مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه درخصوص مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان صحبت و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رفع دغدغه های مردم گیلان در عرصه‌های مختلف، بیان کرد: منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی نگرانی‌هایی در حوزه کشاورزی، گردشگری، اشتغال، توسعه و عمران داشتند که باید به آنان در سطح ملی و استانی نگاه ویژه شود.

عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: با همدلی و انسجام و وحدت و همکاری می‌توانیم دستاوردهای خوبی برای استان داشته باشیم، زیرا برخی از طرح‌ها استانی و برخی ملی و فرا استانی هستند؛ از این رو برای بهره برداری از طرح‌های ملی باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود و تعامل و تفاهم و همدلی شکل بگیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: این جلسات را فرصتی برای تحقق مطالبات به حق مردم می دانیم و امیدواریم منتخبین مردم نیز با همین روحیه و انگیزه در کنار دولت به رفع مشکلات کمک کنند.

اعلام نرخ خرید برنج در سال ۱۴۰۳

ابراهیم نجفی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این نشست، با بیان اینکه وحدت میان دولت و مجلس یکی از نقاط قوت کشور است، اظهار کرد: جلسه‌ای که امروز برگزار شد، در مرحله اول پیام آن انسجام میان دولت و مجلس جهت پیشبرد اهداف در استان و شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به سفر آینده رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به گیلان، گفت: باید برگزاری چنین جلساتی بیش از گذشته باشد تا مشکلات استان را در تمامی بخش‌ها شناسایی کنیم و با همدلی و انسجام آن را به استماع رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برسانیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و بیان کرد: در روزهای آینده شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی در سطح وزارتخانه جهاد کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام می کند.

نجفی همچنین از برگزاری کمیسیون‌های تغییر کاربری خبر داد و متذکر شد: با دستور استاندار و پیگیری معاونت عمرانی و دستگاه های عضو، این کمیسیون تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است