Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:58:17 GMT

اتصالی سیم برق دلیل حریق مسجد ساری/ آتش سوزی اطفا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۰۰۰۹

اتصالی سیم برق دلیل حریق مسجد ساری/ آتش سوزی اطفا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی و اطفای حریق مسجد جامع ساری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسجد جامع ساری تاریخی و ارزشمند است افزود: به دلیل اتصالی سیم برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید به سیم های برق دارد که از پشت بام مسجد رد شده، آتش سوزی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:سقف چوبی مسجد کامل در آتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و روند امدادرسانی و اطفای حریق به شایستگی انجام شد که از حضور متعهدانه گروههای امدادی و مردمی تشکر می کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اورژانس، نیروهای پلیس، ویگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش نشانی و غیره در عملیات اطفای حریق متعهدانه شرکت کرده اند گفت: در حال حاضر عملیات اطفاء تمام شد و گروههای امدادی در حال لکه گیری هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: مسجد جامع ساری به دلیل ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است و مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز می شود و با تمام قوا به حالت اول برمی گردد اما در طراحی مسائل ایمنی نیز باید لحاظ شود.

کد خبر 4345202

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی استانداری مازندران محمد اسلامی بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج سانحه تصادف آتش سوزی مجلس شورای اسلامی خرم آباد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۰۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به خساراتی که این آتش سوزی به ساکنان منطقه وارد کرده است، افزود: ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.

وی با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: به دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

فکور بر لزوم کمک‌رسانی به مردم برای اصلاح و بازسازی واحدهای حادثه دیده تاکید کرد و ادامه داد: بیان کرد: باید آمارهای درست و مناسب داشته باشیم و تعداد دقیق واحدهای تجاری و مسکونی و ابعاد این واحدها را مشخص کنیم، سپس آواربرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز باید برای سازه‌های آینده تصمیم بگیریم تا چنین حوادثی تکرار نشود، ادامه داد: می‌توان به جای سازه چوبی، از نمای چوب استفاده کرد تا مردم و کشور متحمل خسارت نشوند.

فکور با تاکید بر اینکه ایجاد روشنایی معابر در مناطق خسارت دیده برای تردد ماشین‌آلات و امنیت در شب ضرورت دارد، گفت: در بازنگری طرح هادی این روستا می‌توان از سازه بتنی با نمای چوب و یا محلول کند سوز روی سازه‌های چوبی استفاده کرد.

کد خبر 6095955

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت