Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-رئيس اداره بهزيستي شهرستان آبيک از افتتاح 3 مسکن مددجويي به مناسبت هفته بهزيستي خبر داد و گفت: با افتتاح اين 3 باب منزل، 135 مددجوي شهرستان آبيک صاحب خانه شدند.

به گزازش آريا، يوسف کازاني به مناسبت هفته بهزيستي در نشست خبري با شوراي رسانه شهرستان آبيک، با اشاره به اهميت نقش رسانه در پيشبرد اهداف اداره بهزيستي، اظهار داشت: اصحاب رسانه يار اول بهزيستي است زيرا در بسياري از مباحث از جمله پيشگيري نيازمند اطلاع‌رساني در جامعه هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با تأکيد بر اينکه اصحاب رسانه زماني که بدنه جامعه را آماده مي‌کند کار بهزيستي آغاز مي‌شود، ادامه داد: لازمه پيشبرد اهداف بهزيستي در بحث پيشگيري، ترويج و آموزش و نيز فرهنگسازي است.

کازاني با بيان اينکه اداره بهزيستي آبيک از 5 معاونت تخصصي تشکيل شده است، اضافه کرد: معاونت پشتيباني، حوزه توانبخشي، اجتماعي، پيشگيري و مشارکت‌ها از معاونت‌هاي تخصصي اداره بهزيستي مي‌باشد.

وي با اشاره به اينکه حوزه توانبخشي در 6 نوع و در چهارسطح مختلف تقسيم‌بندي افزود: 1 هزار و 500 معلول در کل شهرستان داريم که 420 نفر مستمري بگير مي‌باشند.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان آبيک از به کارگيري 5 نيروي دولتي و 4 نيروي غيردولتي در اين اداره خبر داد و گفت: سال گذشته 200 پرونده به بخش خصوصي واگذار شد.


اين مسؤول تصريح کرد: بحث خريد کاردرماني در آبيک در سال گذشته کليد خورد و با يک مطب خصوصي قرارداد بستيم و امسال گفتاردرماني را نيز به اين موضوع اضافه خواهيم کرد.

کازاني مطرح کرد: در بحث مناسب سازي 500 ميليون ريال به صورت بلاعوض به مددجويان آبيکي اهدا شد.

وي با اشاره به اينکه سي‌بي‌آر که شامل معلولين روستايي هستند، بالغ بر 600 نفر مي‌باشند، عنوان کرد: در بحث کميسيون پزشکي نزديک به 500 کارت آي‌سي‌اف صادر کرديم.

وي ادامه داد: هدف اصلي اين عمل کاهش روند اداري جهت تصريح کار معلولين در ادارات صادر شده است که متأسفانه تا به امروز اين امر از سوي ادارات محقق نشده است.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان آبيک با بيان اينکه 600 مورد کمک هزينه لوازم کمک توانبخشي در طول سال به مددجويان اهدا شده است، گفت: 27 نفر ضايعه نخاعي در شهرستان آبيک داريم که 22 نفر حق پرستاري دريافت مي‌کنند.

اين مسؤول با اشاره به اينکه حوزه اجتماعي شامل 4 دفتر است، گفت: تأسيس يک گروه هميار را در هفته بهزيستي خواهيم داشت.

وي از وجود 29 چندقلو در شهرستان آبيک خبر داد و گفت: دفتر کودکان که شبه خانواده ناميده مي‌شود 14 تحت پوشش دارد که ماهيانه 350 هزار تومان کمک هزينه به آنها داده مي‌شود.


اهداي 80 ميليون ريال کمک هزينه بلاعوض جهت تأسيس مهدکودک در مناطق محروم و روستايي

کازاني عنوان کرد: 4مهدکودک در سطح شهرستان آبيک داريم که 22 نفر از منافع عاليه در اين مهدکودک‌ها استفاده مي‌کنند.

وي ادامه داد: در روستاها و حاشيه شهر اگر کسي مايل باشد در اين مناطق مهد کودک احداث کند 8 ميليون کمک بلاعوض و يک وعده غذايي گرم به آنها تعلق مي‌گيرد.

کازاني اورژانس اجتماعي شهرستان آبيک را يکي از کارآمدترين550 نوع خدمات به 116 نفر توسط دفتر خدمات اورژانس اجتماعي ارائه شده است.

*افتتاح مرکز روزانه ذهني توانبخشي زير 15 سال در آبيک

کازاني از ديگر مشکلات مددجويان آبيکي را کمبود مراکز درماني در سطح شهرستان دانست و گفت: مرکز روزانه ذهني زير 15 سال توانبخشي در هفته بهزيستي افتتاح مي‌شود که با افتتاح اين مرکز مددجويان از خدمات کاردرماني، گفتاردرماني، روانشناسي بهره‌مند مي‌شوند.

وي تلاش در زمينه پيشگيري را از مهم‌ترين وظايف اداره بهزيستي دانست و گفت: در زمينه بينايي سنجي سال گذشته رتبه دوم در سطح استان را بدست آورديم.

وي از تأسيس کمپ و ساماندهي 93 نفر معتاد متجاهر در سطح شهرستان آبيک خبر داد و گفت: در ايام ماه رمضان بالغ بر 200 ميليون تومان کمک هزينه جمع‌اوري شده است.

کازاني مطرح کرد: جهت اشتغال مددجويان اداره بهزيستي شهرستان آبيک به 35 نفر وام خوداشتغالي داده شده است و 25 نفر نيز با کمک اين اداره در شرکت‌ها مشغول به فعاليت مي‌باشند و براي 125 نفر زن سرپرست خانواده نيز بيمه عمر پرداخت مي‌شود.

وي با بيان اينکه اداره بهزيستي شهرستان آبيک شامل 17 مرکز مي‌باشد، اظهار داشت: در دفتر مسکن، 135 مسکن به مددحويان با هزينه‌اي بالغ بر 6 ميليارد ريال در اختيار مددجويان گذاشته شده است.


وي از افتتاح گروه هميار زنان بي‌سرپرست در شهرستان آبيک در هفته بهزيستي خبر داد و گفت: گروه هميار زنان سرپرست خانوار داريم که مساعدت مالي از سمت بهزيستي که به صورت بلاعوض داده شدن است، در هفته بهزيستي با به کارگيري 4 نفر افتتاح خواهد شد.

وي يادآور شد: در هفته بهزيستي افتتاح 3 مسکن مددجويي که دو شهري و و يک روستايي قره‌قباد شامل مي‌شود، خواهيم داشت.

کازاني تصريح کرد: بنياد فرزانگان در آبيک مستقر شد که باعث جذب اعتبارات سالمندي خواهد شد که در زمينه آموزشي، بهداشتي و درماني، ارتقا روحيه نشاط در بين سالمندان ارائه خدمت خواهد کرد.

*تأسيس مرکز شبانه‌روزي سالمندان زن شيخ‌حسني در آبيک

کازاني از افتتاح مرکز شبانه‌روزي تأسيس سالمندان زن به نام شهيد شيخ حسني در حال احداث است خبر داد و گفت: اين مرکز پس از تکميل ظرفيت، براي 18 نفر اشتغال ايجاد خواهند کرد.


رئيس اداره بهزيستي شهرستان آبيک در پايان از تأسيس کمپ تبسم و نشاط زندگي در هفته بهزيستي خبر داد و گفت: در سال 92، 33 مستمري بگير از کشوري به آبيک تعلق گرفت و امروز 1هزار و 41 نفر پشت نوبت ثبت شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 

نقی میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: ضمن قدردانی از همکاری آموزش و پرورش، افتتاح خانه محیط زیست را برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی و حفاظت از محیط زیست شهرستان ضروری دانست.

وی افزود: با اجرای برنامه‌های آموزشی و حضور کارشناسان آموزش و مشارکت‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، فعالیت خانه محیط زیست را برای دانش آموزان دماوندی ادامه خواهیم داد.

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این برنامه اظهار داشت: آموزش دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست از اهداف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش شهرستان است و فرهنگ سازی در این زمینه در مدارس اولویت آموزش و پرورش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود