Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- دادستان کل سوئیس اعلام کرد: چهار مقام دولتی عربستان و امارات به اتهام پولشویی و دزدی از صندوق بین المللی توسعه مالزی واحد ' وان ام دی بی' تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

به گزارش روز جمعه ایرنا صندوق توسعه واحد مالزی در سال 2009 کمی پس از روی کار آمدن نجیب رزاق نخست وزیر ششم به منظور کمک به اقتصاد این کشور تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'مایکل لائوبر' Michael Lauber دادستان کل سوئیس در سفری یکروزه به مالزی گفت که پیگیر سرنوشت 7 میلیارد دلار سرمایه مرتبط با پروژه صندوق توسعه واحد مالزی است.
وی افزود: دو مقام دولتی عربستان سعودی که در بخش انرژی این کشور فعالیت دارند و همچنین دومقام دولتی پیشین امارات در صندوق های مالی ابوظبی در میان 6 نفر افرادی هستند که دولت سوئیس به اتهام رشوه خواری، پولشویی و سایر جرایم مرتبط با پروژه صندوق توسعه واحد مالزی آنها را تحت بررسی های قضایی قرار داده اند.
روزنامه استار مالزی به نقل از وی گزارش داد: بازرسان این کشور در حال بررسی این موضوع هستند که چه میزان از سرمایه های این صندوق مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
کمیسیون مقابله با فساد مالزی بتازگی پرونده قضایی جدیدی علیه نجیب رزاق نخست وزیرششم این کشور و موسس این صندوق را برای بررسی میزان سوء استفاده های مالی آغاز کرده است.
طبق گزارش دادستان سوئیس دو بانک سوئیسی شامل 'فالکون و بی اس آی - اس ای' نیز مظنون به تخلفات مالی در پروژه صندوق توسعه واحد مالزی 'وان ام دی بی' هستند.
طبق گفته دادستان سوئیس، علاوه برنخست وزیر پیشین مالزی دو نفر از مسئولان ارشد صندوق وان ام دی بی نیز تحت بررسی های قضایی این دادستانی قرار دارند.
لائوبر در سفر خود با ' تومی توماس' دادستان جدید مالزی دیدار و گفت و گو کرد.
دفتر دادستانی سوئیس پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که با مالزی در مورد بررسی قضایی رسوایی مالی وان ام دی بی همکاری می کند.
دولت جدید مالزی در هفته گذشته دستور مسدود کردن 408 حساب بانکی مرتبط با پروژه وان ام دی بی را صادر کرد.
نجیب رزاق در اوایل ماه جاری در نخستین جلسه دادگاه کمیته مقابله با فساد مالزی ، در مورد پولشویی و سوء استفاده مالی از سرمایه های صندوق دولتی وان ام دی بی، تفهیم اتهام شد که اتهامات علیه خود را رد کرده است.
وی پس از نخستین جلسه دادگاه با پرداخت وثیقه آزاد شد.
اخبار مرتبط با رسوایی مالی در صندوق توسعه مالزی واحد از سال 2015 منتشر شد و براساس گزارش نهادهای آمریکایی 4.5 میلیارد دلار از سرمایه های این صندوق سرنوشت نامشخصی دارند و مفقود شده محسوب می شوند.
وزارت امور خارجه آمریکا درسال 2016، پرونده قضایی را پیگیری کرد که براساس آن یک میلیارد دلار از سرمایه ها و اموال و املاک این صندوق را ضبط کند.
پلیس مالزی در یک ماه گذشته با بررسی های متعدد از املاک نجیب رزاق اموال لوکس و ذی قیمت از جمله جواهرات متعددی را به ارزش 273 میلیون دلار ضبط کرده است.
ماهاتیر محمد نخست وزیر، پیشتر اعلام کرد که فساد گسترده مالی یکی از علل مهم بدهکاری کلان خارجی مالزی به ارزش بیش از 250 میلیارد دلار برابر با 80 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشوراست.
نجیب رزاق نخست وزیرششم مالزی 22 اردیبهشت در چهاردهمین انتخابات سراسری با رای مردم به طور غیرمنتظره از قدرت کنار زده شد و ماهاتیر محمد هفتمین نخست وزیر ، ریاست دولت این کشور را برعهده گرفت.
شبس**1599**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مالزي عربستان و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل انبار دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

به گزارش برنا، این مقام انتظامی عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد شرکتی در بستر فضای مجازی اقدام به فروش اینترنتی محصولات دخانی غیر مجاز در غرب تهران می‌کند.

سرهنگ افشاری افزود: پس از تحقیقات و شناسایی متهم پرونده با هماهنگی از سوی مراجع قضایی تیم‌های عملیاتی پلیس وارد عمل شده و در بازرسی از محل بیش از ۲۴۱۴ عدد انواع دستگاه‌های ویپ و سیگار الکترونیکی با مارک‌های غیر مجاز و نامعتبر را کشف کردند که به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از میلیارد تومان اعلام کرده‌اند اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف ندهید و در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • بنرهای هواداران میلان و اینتر در دربی دلامادونینا؛ از اتهام دزدی تا کابوس
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!