Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:11:00 GMT

بيمارستان اسلام آبادغرب تخريب نمي شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۴۱۸۰۳

بيمارستان اسلام آبادغرب تخريب نمي شود

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري کرمانشاه اعلام کرد، بيمارستان اسلام آبادغرب که در زلزله 21 آبان سال 96 خسارت هاي زيادي ديده بود، به جاي تخريب مقاوم سازي مي شود.

به گزارش ايرنا، بخش هاي عمده اي از بيمارستان 120 تختخوابي اسلام آبادغرب هفت ماه پس از افتتاح مرحله دوم آن در زلزله آسيب ديد و اين امر باعث شد که پيمانکار پروژه توسط دستگاه قضايي مقصر شناخته و دستگير شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرداد سالاري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، ضمن ابراز تاسف از تخريب اين بيمارستان تازه تاسيس گفت: در شوراي فني در حال بررسي ابعاد تخريب بيمارستان اسلام آبادغرب هستيم.
وي با بيان اينکه اين بيمارستان تخريب نمي شود، افزود: از آنجايي که تاسيسات بيمارستان که پرهزينه ترين بخش آن محسوب مي شود، آسيب نديده است لذا تخريب آن مقرون به صرفه نيست.
وي اضافه کرد: مشاوران خوبي در زمينه ساخت و ساز در نظر گرفته شده اند تا ساز و کارهاي لازم به منظور مقاوم سازي بيمارستان اسلام آبادغرب را مشخص کنند.
سالاري با بيان اينکه در نتيجه تحقيقات قصور طراح و سازنده بيمارستان نيز مشخص شده است، ادامه داد: بيمارستان اسلام آبادغرب چون از طريق قضايي نيز بررسي مي شود دادسراي اسلام آبادغرب بررسي آن را به يک گروه کارشناس 9 نفره واگذار کرده است که اين کارشناسان براساس اطلاعات اوليه ناقصي که داشتند، نظرشان تخريب بيمارستان بود.
** بازسازي مسکن مهر سرپل ذهاب
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کرمانشاه در بخش ديگري از گفت و گوي خود با ايرنا، در رابطه با ساخت مسکن مهرهاي سرپل ذهاب نيز گفت: در شوراي فني استانداري کرمانشاه در حال شناسايي مقصران ساخت و ساز در مسکن مهرهاي اسلام آبادغرب هستيم.
سالاري افزود: دستگاه قضايي نيز در اين زمينه پاي کار آمده است و در صورت شناسايي مقصران حادثه با جديت با آنها برخورد خواهد کرد.
وي با بيان اينکه مسکن مهرهاي سرپل ذهاب مقاوم سازي مي شوند، توضيح داد: سه بلوک از 24 بلوط مسکن مهرهاي سرپل ذهاب که قابليت بازسازي نداشتند تاکنون تخريب شده اند و ديگر بلوکها هم توسط پيمانکاران در حال بازسازي هستند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي حدود 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديده اند.
7445/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۴۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب